error: جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیرفعال است
تفریح یاب

مصلی بزرگ اصفهان

لیلا فردوسی نویسنده: لیلا فردوسی
زمان انتشار: 1398/11/13زمان مطالعه: 3 دقیقه, 9 ثانیه
1 نظر 3788 بازدید
مصلی بزرگ اصفهان
مصلی بزرگ اصفهان

 

مصلی بزرگ اصفهان 
شهراصفهان در مرکزیت کشور ، با حفظ بناهای تاریخی و باستانی خود پایتخت ایران بوده است..مصلی بزرگ اصفهان یا مصلی امام خمینی اصفهان یک مسجد بزرگ در اصفهان است که میزبان گردهمایی‌های سیاسی-مذهبی مردم در کنار برپایی نماز جمعه می‌باشد. این مصلی بزرگ‌ترین مصلی ایران به‌شمار می‌رود. قرار داشتن کنار گورستان تخت پولاد اهمیت این مصلی را دو چندان کرده‌است
  طرح مصلی اصفهان بر گرفته از معماری سنتی اصفهان و گره های سقف که در واقع چشم گیر ترین و اصلی ترین بخش سازه ای آن است الهام گرفته از درهای مقبره مرحوم سید در مسجد سید اصفهان اما با تلفیقی از مواد و مصالح روز است. طراحی مصلای اصفهان به گونه ایست که نیاز به نازک کاری خاص مرسوم ندارد . در واقع با اتمام مرحله سفت کاری 90 درصد کار تمام شده است.  مجموعه مصلی در محدوده تخت فولاد ( قبرستان قدیمی و تاریخی اصفهان با داشتن آرامگاه های بزرگان علم و فرهنگ ایران زمین ) که از جمله مهمترین مراکز فرهنگی و توریستی اصفهان است ، قرار دارد و برای سرویس دهی به صنعت توریست و نیز امور فرهنگی مکان مناسبی است .

عمليات اجرايي پروژه ساخت مصلاي بزرگ كلان شهر اصفهان با هدف اقامه نماز جمعه و اجراي برنامه هاي فرهنگي و مذهبي در جنوب كلانشهر اصفهان و در جوار آرمستان تاريخي تخت پولاد از سال 1374 آغاز و مرحله نخست آن سال 1395 به بهره برداري رسيد.
تا كنون براي اين مجموعه حدود 60 ميليارد تومان هزينه شده است و براي تكميل آن 120 ميليارد تومان ديگر نياز است.

 اصفهان سومین شهر  پهناور  و  پرجمعیت  ایران  است  که پنجمین هایپرمی را  در شهر اصفهان و در منطقه سعادت آباد در فضایی با زیربنای 8000متر مربع سطح فروش و در کنار مصلی بزرگ شهر راه اندازی و تاسیس کرده است .

از امکانات و ويژگي هاي اين فروشگاه مي توان به موارد زير اشاره کرد:

1.پارکینگ طبقاتی رایگان باظرفیت 200واحد

2. چهار دستگاه آسانسور و6 دستگاه پله برقی

3.واحد باشگاه مشتریان در راستای تکریم مشتریان .

4.تنوع برند وبالغ بر10000 کالا

5.عرضه محصولات غذایی تازه (نان گرم ،کترینگ و غذای سنتی متنوع و فرآوری گوشت و مرغ ؛ لبنیات محلی ومرباجات و ترشیجات  گوشت ، مرغ و ماهی ، میوه و سبزیجات)

6.دو دستگاه ATM  بانکی

7.داراي 28صندوق فروش

در این مرکز خرید انواع محصولات بسته بندی غذاهای یخ زده ابمیوه ها نوشابه تنقلات لبنیات و انواع محصولات غذایی شرکتی با چندین برند مختلف دارای مجوزات بهداشتی و فروش قابل خرید می باشدانواع گوشت گوسفند مرغ ماهی شتر گاو و... در غرفه های پروتئینی به صورت کاملا بهداشتی وجود دارد و شما می توانید خرید های پروتئینی خود را در این غرفه ها انجام دهید همچنین انواع مواد گوشتی آماده پخت مثل جوجه کباب با مواد مخصوص گوشت کباب ترش با مواد آماده شده از قبل و... در این غرفه ها وجود دارند.در غرفه هاای لبنیات انواع لبنیات خامه ها شیر کشک سرشیر پنیر های مختلف مثل پنیر پیتزا گودا لبنه خامه ای موزرلا پستو پارمیسان روگافورت به صورت تازه و با کیفیت بالا قابل خرید است.

بزرگترین فود کورت اصفهان که بیشتر از 3000 متر مربع وسعت داره و خیلی از برندهای بین المللی در اون حضور دارن در هایپرمی مصلی بزرگ اصفهان قرار دارد..

شهربازی هایپرمی، یکی دیگر از شهربازی های اصفهان می باشد که به تازگی افتتاح شده است. این شهربازی به صورت سرپوشیده و در طبقه سوم فروشگاه بزرگ هایپرمی اصفهان قرار دارد. شهربازی هایپرمی اصفهان، یکی از مهیج ترین و به روزترین شهربازی های سطح شهر می باشد

تفریح یاب خواندن مقاله های زیر را به شما توصیه می کند:

مقبره بابارکن الدین در تخت فولاد اصفهان

بررسی مسجد جامع عتیق اصفهان

اشتراک گذاری :
نظر شما:

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید.

seyed ziya mirdeylami 1400/4/21 پاسخ
با سلام خیلی عالی بود،ممنون و متشکریم از راهنمایی های تون. اصفهان را نیمه خوانند در جهان صد جهان من دیده ام در اصفهان ارادتمندشما

بیشتر بخوانید:
معرفی چند مکان گردشگری در اصفهان
1398/10/2
اصفهان یکی از بزرگترین شهرهای تاریخی و باستانی ای ...
سرگرمی و برنامه ها برای محیط کافی شاپ
1398/4/19
وقتی با پیدایش انقلابی جدی ...
کمکس چیست؟
1398/6/2
کمکس که با متد pour_over ...
آموزش خلبانی
1398/11/10
...