error: جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیرفعال است
تفریح یاب

سفر تنها با یک کوله

علیرضا نصیری نویسنده: علیرضا نصیری
زمان انتشار: 1398/11/13زمان مطالعه: 3 دقیقه, 3 ثانیه
0 نظر 919 بازدید
سفر تنها با یک کوله
سفر تنها با یک کوله

خب آنچه میدانید این است که باید وسایل مهم سفر را بشناسید و  سپس در چمدان خود جمع کنید ولی این تمامی داستان نیست چون وسایل سفر با توجه به مکانی که برای مسافرت انتخاب می-کنید و تعداد روزهای اقامت متفاوت است. ولی به طور معمول میتوان به مهم ترین وسایل مورد نیاز سفر که حتی در یک کوله نیز جا میشوند اشاره کرد.

 

لباس ها

 لباس های انتخابی خود را بر اساس فصل مقصد خود انتخاب کنید. طبیعتا وقتی بخواهید به نیم کره جنوبی زمین سفر کنید باید لباس های کاملا متضاد با هوای ایران را انتخاب کنید و برای مسافرت در داخل ایران نیز همینطور است. مثلا زمانی که در بهار میخواهید از یزد به تبریز بروید باید در نظر داشته باشید که هوای تبریز بسیار سردتر از هوای یزد است. نکته دیگر انتخاب لباس هایی است که در عین حال که قابل شست و شو و خشک شدن سریع هستند، راحت نیز باشند. البته در داستان وسایل مورد نیاز سفر دختر باید به مساله مهم ست کردن رنگ ها نیز توجه داشته باشیم که در سفر دچار درگیری ذهنی نشویم.

لباس در سفر

 

کفش ها

در هر فصلی و برای هر مکانی کفش ورزشی و یا راحتی هرگز فراموش نشود! امکان پیاده روی های ناخواسته و یا اسیب دیدن پا همیشه در سفر وجود دارد بنابراین کفش اسپورت بسیار ضروری است.

 

خوراکی های مورد نیاز برای سفر

مقداری تنقلات شیرین در زمان های اضطراری بسیار کمک کننده است. البته برای سفرهای طبیعت گردی مقدار خوراکی و تنوع ان باید بیشتر باشد.

وسایل سفر

 

داروهایی که نباید فراموش کنیم

تهیه جعبه کمک های اولیه برای مسافرت بسیار عالی خواهد بود ولی اگر فضای شما برای وسایل مورد نیاز سفر بسیار کم است تنها تعدادی مسکن، پمادهای ضد سوختگی و ضد نیش حشرات و قرص های ضد حالت تهوع کفایت می کند.

 

مدارک مورد نیاز سفر

به همراه داشتن مدارک شناسایی در سفر بسیار حیاتی است. علاوه بر این شما با کارت دانشجویی و یا کارت روزنامهنگاری خود میتوانید از تخفیف موزه ها برخوردار شوید.

مدارک سفر

 

وسایل الکترونیکی و عکاسی

خب این روزها عکس گرفتن خود از دلایل سفر کردن شده است پس اگر شما نیز از طرفداران عکاسی و به اشتراک گذاری ان هستید پاوربانک و شارژر و پایه دوربین خود را فراموش نکنید.

 

وسایل مورد نیاز برای سفر به کویر

 

کویر بخوایم بریم که نباید عینک دودی را فراموش کنیم! کلاه افتابی و کرد ضد افتاب که اصلا نپرس! جدا از این موارد در کویر خطر قطع شدن انتن تلفن همراه و اینترنت وجود دارد پس داشتن نقشه و قطبنما بسیار بسیار ضروری است. البته در برنامه کویرگردی با خودرو شخصی باید وسایل مورد نیاز ماشین مانند زاپاس و البته جعبه ابزار را نیز از اول اماده کنید.

 

وسایل مورد نیاز برای مسافرت به لب دریا

 

شهرهای شمالی و جنوبی طرفداران پرپاقرصی دارند. میدانید که برای تجربه یک روز هیجان انگیز در کنار اب نباید مایو، عینک افتابی، ضد افتاب، زیرانداز و دمپایی را فراموش کرد.

سفر دریایی

 

نکات مهم در رابطه با وسایل مهم سفر

 

خب سعی کنید موارد گفته شده را در یک کوله پشتی بزرگ جاسازی کنید به این دلیل که کوله پشتی ها نسبت به چمدان ها جادارتر بوده و البته حمل کردن انها اسانتر است. اگر لپ تاب به همراه دارید بهتر است کوله شما جای مخصوص  لپ تاب داشته باشد. البته وجود یک کیف کمری برای حمل پول و کارت های شناسایی و اعتباری ، سفر شما را راحت تر خواهد کرد.

 

تفریح یاب خواندن مقالات زیر را به شما پیشنهاد می کند:

ترفند های کاربردی در حین سفر

در کوهنوردی به چه وسایلی نیاز داریم؟

حالت تهوع در سفر و چگونگی رفع آن

اشتراک گذاری :
نظر شما:

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید.


بیشتر بخوانید:
اقدامات لازم در زمان نیش زدن مار و عقرب
1398/11/3
گزش های مارهای سمی و عقرب ...
انواع تفریحات ساحلی
1398/11/6
در این مقاله تفریحات ساحلی معرفی شده اند که به تفر ...
انواع ویزاها
1398/10/21
توجه داشته باشید که ویزا ه ...