error: جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیرفعال است
تفریح یاب

آثار باستانی که باید ایرانی ها قبل از مرگ ببینند!

علیرضا نصیری نویسنده: علیرضا نصیری
زمان انتشار: 1398/11/13زمان مطالعه: 3 دقیقه, 5 ثانیه
0 نظر 1415 بازدید
آثار باستانی که باید ایرانی ها قبل از مرگ ببینند!
آثار باستانی که باید ایرانی ها قبل از مرگ ببینند!

توجه داشته باشید که کشور ایران دارای آثار باستانی بسیار جذابی می باشد. جالب ترین آثار باستانی دنیا، در ایران هستند. جاذبه های دیدنی و باستانی، تاریخی بسیار قدیمی توام با زیبایی های خاص را از ایران به نمایش می گذارد. نکات مختلفی در مورد جاذبه ‌های گردشگری و باستانی ایران موجود می باشد. افرادی که قصد سفر به این مکان های گردشگری را دارند، بهتر است که این نکات را بیشتر مورد توجه قرار دهند. بسیاری از شهرها و جاذبه های عجیب و غریب ایران ثبت جهانی شده اند.

 به طور مثال شهر یزد یکی از شهرهایی است که به عنوان اولین شهر ثبت شده در یونسکو محسوب می شود. توجه داشته باشید که آثار باستانی جذاب ایران در تمامی کشور پراکنده شده است. از استان تهران گرفته تا استان خوزستان، از سیستان گرفته تا تبریز همگی دارای جاذبه ‌های گردشگری باستانی و تاریخی خوبی می باشند.

 ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات کاملی از این آثار باستانی را به شما ارائه دهیم. چنانچه شما نیز قصد دارید به بازدید آثار باستانی جذاب ایران بروید، با ما تا پایان همراه باشید تا نکات مختلفی که در این باره وجود دارد را به خوبی یاد بگیرید.

بررسی آثار باستانی جذاب ایران

حال در این بخش قصد داریم تا آثار باستانی و جذاب ایران را مورد بررسی قرار دهیم. در مورد آثار باستانی و جذاب ایران باید در ابتدا تخت‌ جمشید را مورد بررسی قرار داد. تخت جمشید با ستون‌ های استوار و سنگ تراشی های مختلف، نماد ایرانیان در بسیاری از بخش ها می باشد. این نماد در سال ۱۳۵۳ در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

 اما یکی دیگر از زیبایی های ایران، آثار باستانی جذاب  شهر یزد می باشد. شهر یزد با داشتن آتشکده ها و جاذبه های تاریخی بسیار، یکی از زیباترین شهرها از لحاظ داشتن آثار باستانی می باشد. اگر بخواهیم به آثار جذاب باستانی نگاه بیندازیم، به هیچ وجه نباید شهر اصفهان و آثار زیبای آن را از یاد برد.

 آثاری چون عالی قاپو، میدان نقش جهان، سی و سه پل و... از زیباترین جاذبه ‌های گردشگری و جذاب ترین آن ها می باشد. توجه داشته باشید که شهرهایی همچون شیراز، اصفهان، یزد، تهران و... که اغلب در مرکز ایران موجود می باشند، دارای آثاری زیبا و جذاب هستند که سفر به آن ها خالی از لطف نیست.

آثار باستانی ایران

چگونگی بازدید از این جاذبه های گردشگری

توجه داشته باشید که افراد برای سفر به آثار جذاب و باستانی ایران باید در بعضی از اوقات نکات مختلفی را مورد توجه قرار دهند. بعضی از این آثار باستانی دارای مسیرهای صعب العبور می باشند که بهتر است برای بازدید از آن ها تورها را مورد استفاده قرار دهید.

 آثار باستانی جذاب ایران همگی ارزش یک بار دیدن و گاهاً چند بار دیدن را دارند. پس بهتر است که افراد این جاذبه‌ های گردشگری را با استفاده از تورها و آژانس‌های مسافرتی مورد بررسی قرار دهند. گفتنی است برای بازدید از این آثار باستانی بهتر است که یک دیدگاه جامع در مورد آن ها داشته باشید و سپس در سفر به شهرهای مختلف آن ها را بازدید نمایید.

جاذبه های گردشگری

توصیه ما این است که اگر قصد بازدید از آثار باستانی جذاب ایران را دارید، شهرهایی مانند اصفهان، شیراز و یزد را در سر لیست سفرهای خود قرار دهید. در تمامی نقاط ایران، آثار باستانی جذاب موجود است. اما در این سه شهر تجمع آثار باستانی جذاب به گونه ای است که برای بازدید از آن ها معمولاً دچار سردرگمی می شوید.

 

تفریح یاب خواندن مقالات زیر رابه شما پیشنهاد می کند:

با بکرترین جاذبه های گردشگری ایران آشنا شوید.

چگونه دربهترین زمان به شهرهای مختلف ایران سفرکنیم؟

 

اشتراک گذاری :
نظر شما:

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید.


بیشتر بخوانید:
به لرستان سفر کنید!
1398/10/16
استان لرستان یکی از استان ...
سفر با قطار
1398/10/19
برای بسیاری از ما، سفر با قطار می تواند یک تجربه ی ...
نکاتی که برای سفر به ترکیه باید بدانید
1398/10/11
کشور ترکیه یکی از کشورهای ...
انواع دوچرخه برای جاده های مختلف
1398/12/4
دوچرخه های مناسب برای انوا ...