error: جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیرفعال است
تفریح یاب

تفریحات شمال کشور

محمد دریکوند نویسنده: محمد دریکوند
زمان انتشار: 1398/11/13زمان مطالعه: 4 دقیقه, 21 ثانیه
0 نظر 1973 بازدید
تفریحات شمال کشور
تفریحات شمال کشور

مناطق شمال کشور عزیزمان ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی خود که از یک طرف دریای خزر و از طرف دیگر به رشته کوه های البرز برخورد می کند، دارای طبیعت بسیار زیبا و چشمگیری است. این مناطق بکر و طبیعی سالانه مهمان بسیاری از مسافران و توریست های داخلی و خارجی هستند. استان های شمالی کشور در فصول بهار تا اویل پاییز دارای هوای بسیار مطبوع و طبیعتی بکر و چشم نواز هستند. در این مقاله سعی شده است توسط تیم تفریح یاب یک سری از مناطق تفریحی شمال کشور معرفی شود.

 چالوس

با شنیدن نام شمال شاید اولین جایی که به ذهن هر ایرانی می رسد جاده زیبا و پر پیچ و خم چالوس باشد. این جاده در سال 1312 تاسیس شد و سریعاً به جاده ای محبوب برای کسانی که از کرج و تهران به سمت مازندران  می آمدند تبدیل شد. با اینکه این جاده در ایام تعطیل و نوروز بسیار پر ترافیک و خطرناک است ولی مسافران و گردشگران برای دیدن این طبیعت زیبا ،این ریسک ها را نیز می پذیرند. جالب است بدانید این جاده بر اساس نظر منتقدان و کارشناسان در ردیف زیباترین جاده های دنیا  قرار دارد. بعد از عبور از جاده بسیار زیبای چالوس به شهر چالوس می رسیم که دارای اماکن تفریحی و گردشگری بسیار زیادی است که می توان از این اماکن به پارک جنگلی فین، کاخ های دوران پهلوی، جاده جنگلی عباس آباد و دریاچه ولشت اشاره کرد. در ادامه در مورد هر کدام از این مناطق تفریحی توضیحی مختصر داده خواهد شد.

پارک جنگلی فین

پارک جنگلی فین، یکی از اماکن بسیار زیبا و تفریحی شهر چالوس می باشد. این پارک جنگلی در 7 کیلومتری جاده چالوس به سمت تهران  می باشد و این پارک جنگلی دارای آلاچیق ها ، کلبه ها و فروشگاه های بسیار متعددی است که می تواند محلی بسیار مناسب برای استراحت و صرف غذای مسافران باشد. 

کاخ های سلطنتی 

یکی از کاخ های بسیار زیبایی که در نزدیکی کاخ ملکه مادر است که این کاخ در شهر چالوس و روستای مازو پشته وجود دارد. این کاخ در ابتدای جاده وزات می باشد که به دستور محمدرضا پهلوی و زیر نظر اسدالله علم ساخته برای سکونتگاه مادر محمدرضا یعنی تاج الملوک آیرملو ساخته شده است. این کاخ مساحتی برابر با 50000 متر مربع دارد که دارای یک معماری خاص و بسیار زیباست.

جنگل های عباس آباد

شهر عباس اباد در 28 کیلومتری چالوس واقع شده است.جاده جنگلی عباس اباد دارای طولی به اندازه 25 کیلومتر است که دارای زیبایی خاص و چشمگیری است. این جاده به موازات دریا خزر و از میان رشته کوه البرز عبور می کند. این جاده دارای مناطق بسیار زیبایی است که با توقف کردن در این جاده می توانید یکی از بهترین عکس های خود را در یکی از بکرترین مناطق دنیا بگیرید.

دریاچه ولشت

یکی از مناطق بسیار زییا که در سفر به شمال باید از آن حتما بازدید به عمل آید دریاچه ولشت است. این دریاچه که در دل کوهستان و در 25 کیلومتری شهر چالوس واقع شده است، دارای مناظر بسیار چشم نوازی است. در ناحیه جنوبی این دریاچه علم کوه واقع شده است. آب این دریاچه شیرین  است و 150 هزار مترمربع وسعت دارد. 

نمک آبرود

بعد از طی کردن مسافت 16 کیلومتر از جاده چالوس به سمت تنکابن به شهر گردشگری و توریستی نمک آبرود می رسید. این شهر با آب و وهوای خاص و داشتن امکانات تفریحی گردشگری بسیار زیاد به مقصدی  مناسب برای مسافران و گزدشگران خارجی و داخلی تبدیل شده است.  این شهر تلفیقی از جنگل و دریاست و هوای بسیار مطبوعی دارد. از تفریحات نمک آبرو می توان به تله کابین، سورتمه، زیپ لاین، پیست کارتینگ، پرواز با گلاید، جت اسکی، قایق سواری  و...اشاره کرد. این شهر همانطور که پیش تر اشاره شده دارای مکان تفریحی بسیار زیاد است اما از جاذبه های طبیعی آن می توان به موارد همچون قله مدوبن وقله دیوحمام اشاره کرد که در مختصری در مورد این امکان توضیح داده خواهد شد.

قله مدوبن

این قله با داشتن اختلاف دمای 10 درجه ای نسیت به کوهپایه ی خود، دارای هوای بسیار خنکی است. جهت صعود به این قله تنها لازم است سوار تله کابین نمک آبرود شوید اما اگر قصد دارد که به صورت پیاده روی به قله صعود کنید بهترین موقع خرداد ماه است چون در این ماه به دلیل تعمیرات تله کابین، کوهستان دارای سکوت بسیار زیبایی است و صدای تله کابین و سر و صدای افراد مزاحم خلوت شما نخواهد شد.

قله دیو حمام

این قله در انتهای خط دو تله کابین است که دارای غارهای طبیعی است که محور افسانه های ایرانی است در این قله شما چاله دیو حمام را مشاهده می کنید که یکی از پدیده های بسیار شگفت انگیز زمین شناسی است .

امیدوار هستیم که این مقاله به انتخاب شما برای اماکن تفریحی شمال کشور کمک کرده باشد.

تفریح یاب سفری خوش را برای شما آرزومند است. روزانه در بخش مقاله می توانید اماکن تفریحی و آموزش های حین سفر را مشاهده کنید.

همچنین تفریح یاب شما را به بازدید از مقالات زیر دعوت می کند.

پیشگیری از خطرات سفر در جنگل

تاریخچه اسکی رو برف در جهان

غارهای آبی ایران

 

 

اشتراک گذاری :
نظر شما:

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید.


بیشتر بخوانید: