error: جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیرفعال است
تفریح یاب

لوازم حرفه ای شنا

محمد دریکوند نویسنده: محمد دریکوند
زمان انتشار: 1398/11/13زمان مطالعه: 4 دقیقه, 39 ثانیه
0 نظر 4130 بازدید
لوازم حرفه ای شنا
لوازم حرفه ای شنا

ورزش های آبی جزء درسته ورزش های پرطرفدار ایران و جهان هستند و از همین رو تعداد علاقه مندان به این رشته ها بسیار زیاد است. یکی از رشته های پرطرفدار آبی، ورزش شنا است. این ورزش که تاریخچه بسیار کهنی دارد نیاز به مهارت های خاصی دارد. این ورزش دارای فواید بسیار زیادی است که از جمله آنها می توان به افزایش ضربان قلب بدون فشار بر قلب، افزایش قدرت بدنی، کالری سوزی، مناسب برای افراد دارای Ms و سایر فوایدی که این ورزش دارد. اما یکی از مواردی که به این ورزش نیاز دارد، لوازم مناسب آن است، در همین راستا در این مقاله به بررسی لوازم مناسب برای ورزش شنا پرداخته شده است. که در ادامه انواع لوازم شنا معرفی می شوند و شرح کوتاهی در مورد هر کدام از لوازم داده می شود.

لوازم شنا به دو دسته تقسیم می شوند، دسته اول لوازم اصلی شنا و دسته دوم لوازم کمک آموزشی شنا هستند که در ادامه در مورد هر دو دسته صحبت خواهد شد.

لوازم اصلی شنا

  • عینک شنا

عینک شنا در سه دسته مسابقه ای، تفریحی و تمرینی در بازار موجود است. عینک مسابقه ای در هنگام استفاده فشار زیادی را بر چشم ها وارد می کند علت محکم بودن و فشار زیاد آن برای جلوگیری از ورود آب به هنگام انجام مسابقه است. این نوع عینک تنها برای ورزشکاران حرفه ای در زمان مسابقه توصیه می شود که باعث دید بهتر آن ها شود. این نوع عینک به هیچ عنوان نباید زمان زیادی بر روی چشم قرار گیرد چون در اثر فشار بسیار زیاد امکان پارگی و آسیب به رگ ها سر وجود دارد. این نوع عینک ها دارای شیشه های بسیار کوچکی هستند. عینک تمرینی فشار کمتری نسبت به عینک های مسابقه ای ایجاد می کند اما همچنان نسبت به عینک های تفریحی فشار بیشتری را به سر وارد می کند. این نوع عینک ها برای تمرینات چند جلسه ای در هفته بسیار مناسب هستند اما در صورت استفاده زیاد تر ممکن است به چشم و رگ های سر شما آسیب وارد کند.عینک های تفریحی این نوع عینک فشار بسیار کمی را به سر وارد می کنند و برای مواقعی همانند تفریحات مناسب است که فرد قصد دارد مدت زمان زیادی از عینک استفاده کند.

  • کلاه شنا

کلاه شنا در جنس های مختلف عرضه می گردد که در چهار جنس سیلیکون، لاتکس، لیکرا و نئوپرن دربازار موجود است. شما با توجه به علایق و محدودیت های خود می توانید هر کدام از این نوع جنس را انتخاب کنید که در ادامه در مورد هرکدام شرح مختصری داده خواهد شد. کلاه های شنا سیلیکونی بسیار مقاوم و با دوام هستند. این نوع کلاه به افرادی که به کلاه های لاتکس حساسیت دارند بسیار توصیه می گردد. کلاه لاتکس در بعضی موارد گزارش شده است که باعث حساسیت افراد شده است. کلاه های لیکرا حالتی پارچه دارند و نسبت به کلاه دارای مزیت این هستند که امکان پارگی آنها وجود ندارد. کلاه نئوپرن به منظور جلوگیری از رسیدن سرما به سر انسان طراحی شده اند، طراحی این نوع کلاه به صورتی است که  از رسیدن سرما به سر انسان جلوگیری می کند. 

  • مایو شنا

مایو بر حسب نوع و جنسیت (مرد و زن) به چندین دسته تقسیم می شود. مایو هایی که برای زنان استفاده می شود به چند دسته تقسیم می شوند که مایو های یک تکه، دو تکه، سه تکه و اسلامی نام برد. مایو های مردانه به چهار دسته اسلیپ، پادار،جمر مسابقاتی و لباس یکسره تقسیم می شوند. 

لوازم کمکی شنا

  • ​​​​​​​فین شنا

​​​​​​​فین شنا وسیله ای کمکی است که در دو دسته قدرتی و سرعتی موجود می باشد. فین های قدرتی دارای باله کوتاه تری نسبت به فین های سرعتی دارند. فین های قدرتی به واسطه باله های کوتاه تر سبب تقویت ماهیچه های ساق پای می شوند. فین های سرعتی دارای باله های بسیار بلندی هستند که بلندی آن ها سبب افزایش سرعت شنا گر می شود.

  • کفی شنا

کفی شنا وسیله است که  به دست شناگر متصل می شود و سبب تقویت عضلات دست و بازو می شود.​​​​​​​

  • اسنورکل شنا

​​​​​​​این وسیله می تواند بسیار به افراد مبتدی این ورزش کمک کند چرا که این افراد معمولا به هنگام شنا دچار کمبود تنفس میشوند وبا استفاده از این نوع وسیله به هنگام تمرین دیگر تنفس خود نیستند. 

  • کش شنا

این وسیله برای افردی که دارای محدودیت فضا هستند بسیار مناسب است چرا که با بستن کش شنا به لبه استخر می تواندد به صورت درجا شنا کنند.

  • تخته شنا

​​​​​​​این وسیله به افراد مبتدی که قصد یادگیری شنا را دارند بسیار کمک می کند چرا که موجب افزایش تعادل آنها می شود.

  • نودل شنا

​​​​​​​این وسیله به دلیل جنس بسیار سبک خود در آب شناور می شود و از همین رو به عنوان وسیله ای کمکی مورد استفاده قرار می گیرد.

  • حلقه نجات

​​​​​​​این وسیله برای افرادی که در حال غرق شدن مورد استفاده قرار می گیرد که معمولا بر روی آن یک طناب نیز وجود دارد که برای کشیدن افراد به کناره استخر یا قایق استفاده  می شود.

  • جلیقه نجات

​​​​​​​جلیقه های نجات به طور معمول از جنس برزنت هستند و وزنی معادل 150 کیلوگرم را تحمل می کنند.

تفریح یاب امیدوار است که این مقاله توانسته باشد که شما را در انتخاب و خرید لوازم شنا یاری کرده باشد.

 

در سایت تفریح یاب روزانه در بخش مقاله می توانید شاهد مطالب آموزشی و معرفی مکان های مختلف گردشگری باشید.

همچنین تفریح یاب موضوعات زیر را به شما پیشنهاد می دهد.

لوازم حرفه ای غواصی

چه غذاهایی در سفر مناسب نیست

راه های مقابله با خطرات بهمن

 

 

اشتراک گذاری :
نظر شما:

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید.


بیشتر بخوانید:
هیجان دیدن مکانی متفاوت را با کویر تجربه کنید
1398/10/17
کویر از جمله جاهایی است که ...
چه تجهیزاتی برای صخره نوردی لازم است؟
1398/11/30
ورزش صخره نوردی از جمله ور ...
چگونه تنها سفر کنیم؟
1398/11/8
تنها سفر کردن برای بعضی از مردم کاری خسته کننده و ...
به لرستان سفر کنید!
1398/10/16
استان لرستان یکی از استان ...
شش جاذبه گردشگری در شهر سمنان که حتما باید ببینید
1398/10/11
در زمان های دور شهری بزرگ ...