error: جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیرفعال است
تفریح یاب

انواع تفریحات ساحلی

محمد دریکوند نویسنده: محمد دریکوند
زمان انتشار: 1398/11/13زمان مطالعه: 4 دقیقه, 42 ثانیه
0 نظر 4672 بازدید
انواع تفریحات ساحلی
انواع تفریحات ساحلی

تفریحات بسیار زیادی هستند که انسان با انجام آن ها می تواند لذت فراوانی را تجربه کند و تفریحات دریایی وساحلی نیز جزء دسته تفریحات هستند. تفریحات ساحلی بسیار هیجان انگیز و لذت بخش هستند. این نوع تفریحات در مکان هایی که دارای سواحل هستند، صورت پذیرند که در کشور ما این تفریحات در جنوب و شمال در دسترس هستند. در ادامه انواع تفریحات ساحلی که در کیش می توان انجام داد معرفی خواهند شد و در مورد هر کدام شرح کوتاهی داده خواهد شد.

جزیره کیش

این جزیره بسیار زیبا که در  استان هرمزگان و شهرستان بندرلنگه واقع شده است، یکی از مکان هایی است که دارای تفریحات ساحلی بسیار زیادی می باشد. این جزیره سابقا قیس نیز خوانده می شد. همچنین به دلیل زیبایی بیش از بیش این جزیره و شرایط اقلیمی و نوع پوشش گیاهی خاص به عنوان نگین خلیج همیشه فارس شناخته می شود. این جزیره همانطور که پیش تر نیز گفته شد به دلیل زیبایی بیش از حد خود به عنوان یکی از مناطق تفریحی بین المللی ایران وجهان شناخته شده است و سالیانه مقصد هزاران هزار گردشگر خارجی و داخلی است. در ادامه به معرفی تعدادی از تفریحات ساحلی در این جزیره زیبا و چشم نواز پرداخته شده است. 

 

  • پاراسل

از مهیج ترین و پرطرفدارترین تفریحات جزیره کیش می توان پاراسل را نام برد. در پاراسل شما سوار بر یک بالون هستید که توسط کابلی به قایق موتوری وصل شده است در طی آن شما سوار بر بالین بر روی دریا حرکت می کنید. مدت زمان شما برای لذت بردن از این تفریح حدود یک ساعت است که شما بنا بر سلیقه خود و علایقتان می توانید حدود 6 دقیقه در ارتفاع مورد نظرتان حرکت کنیدو ارتفاع مجاز برای این نوع تفریح حدود 50 تا 100 متر از دریاست. این نوع تفریح برای همه رده ی سنین مناسب  می باشد و سالیانه هزاران گردشگر ایرانی و خارجی می توانند از تفریح لذت ببرند. لازم به ذکر است هنگام تهیه بلیط می توانید موقعیت و ساحل مورد نظر را خورتان انتخاب کنید و می توانید سواحل دامون و یا اسکله بزرگ تفریحی را انتخاب کنید. پاراسل ها در انواع مختلف تک نفره، دو نفره وسه نفره موجود هستند.

 

  • کشتی ها تفریحی

یکی از شادترین و بهترین تفریحاتی که می توانید انجام دهید سوار شدن بر کشتی هاست. در این کشتی ها موسیقی ها زیبای محلی در هنگامی که شما در حال دور زدن جزیره هستید پخش می شود. می توان از کشتی های تفریحی کیش به دنا، گوهر، اوستا، نوید و آرتمیس اشاره نمود. معمولا ساعات کاری این کشتی از 21 تا 1.30 دقیقه بامداد است.

 

  • کشتی های آکواریومی

​​​​​​​یکی از تفریحات لذت بخش دیگر که می توانید در سواحل کیش تجربه کنید سوار شدن بر کشتی های آکواریومی است. این کشتی با اتاق های شیشه ای در کف می توانید از زیبایی جهان زیر دریا و موجودات در نزدیک ترین فاصله ممکن لذت ببرید. از این کشتی ها می توان به طوطیا، سیمرغ و گردشگر اشاره کرد.

 

  • ویبیت مارینا

​​​​​​​پارک بادی مارینا یکی از زیباترین پارک های بادی ایران است که تلفیق آن با دریا، زیبایی این پارک بادی را دو چندان کرده است.  این پارک آبی بادی تنها برای آقایان و کودکان بالای 3 سال مجاز است. در حین این تفریح پوشیدن جلیقه نجات و درصورت لزوم کلاه ایمنی ضروری است.

 

  • شاتل

​​​​​​​از هیجان انگییترین تفریحات سواحل کیش می توان به شاتل یا همان تیوب سواری اشاره نمود. در هنگام تهیه بلیط شما می توانید یکی از سواحل مرجان، دامون،سیمرغ واسکله بزرگ تفریحی انتخاب کنید. هیجان انگیز تیرین نوع این تیوب ها، تیوب های موزی شکل هستند که دارای سرعت بسیار بالایی اند و در این تفریح به علت خطر بسیار زیاد در اختیار افراد لوازم کلاه و جلیقه نجات قرار داده می شود. بلیط این تفریح به مدت 20 دقیقه است که در صورت نیاز داشتن به زمان بیشتر باید بلیطی دیگر تهیه نمود.

 

  • فلای بورد

فلای بود هیجان انگیزترین تفریحی است که در جزیره کیش می توانید تجربه کنید. این وسیله یادگیری آن بسیار آسان است و به سرعت نحوه  کنترل آن را یاد می گیرید. در ابتدا یک مربی کارکشته در مدت زمانی بسیار کوتاه به شما آموزش های لازم را نشان می دهد. فلای بورد به کمک وسیله مکنده ای باعث می شود که شما روی تخته ای در حدود 12 متری سطح اب بایستید البته به یاد داشته باشید که در هنگام استفاده از این وسیله شما باید دارای سرعت لازم جهت انجام عکس العمل را داشته باشید چون در این وسیله حفط تعادل بسیار ضروری است. بلیط این وسیله برای هردو جنسیت خانم و آقا موجود است.

 

  • تفریح با قایق فرانسوی

​​​​​​​این قایق های تند رو بسیار سریع هستند و به مدت 20 دقیقه در اختیار شما قرار داده می شود که تعداد 4 تا 7 نفر را در خود جای می دهند. در هنگام استفاده از این قایق ها می توان همچنین از سایت های  آکواریوم نیز بازدید کرد. به هنگام خرید و تهیه بلیط این قایق ها به شما وسایل ایمنی نظیر کلاه، جلیقه نجات و ... نیز داده می شود. این قایق ها دارای مکان یاب ماهواره ای هستند که در صورت گم شدن در دریا کم بسیار زیادی برای پیدا کردن شما خواهد کرد.

تیم تفریح یاب امیدوار است که در انتخاب شما مشاوره خوبی داده باشد.

در سایت تفریح یاب روزانه در بخش مقاله می توانید شاهد مطالب آموزشی و معرفی مکان های مختلف گردشگری باشید.

همچنین تفریح یاب موضوعات زیر را به شما پیشنهاد می دهد.

تفریحات شمال کشور

لوازم حرفه ای شنا

راه های مقابله با خطرات بهمن

 

 

اشتراک گذاری :
نظر شما:

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید.


بیشتر بخوانید: