error: جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیرفعال است
تفریح یاب

چگونه تنها سفر کنیم؟

ناهید لطفی نویسنده: ناهید لطفی
زمان انتشار: 1398/11/13زمان مطالعه: 4 دقیقه, 44 ثانیه
0 نظر 2412 بازدید
چگونه تنها سفر کنیم؟
چگونه تنها سفر کنیم؟

تنها سفر کردن برای بعضی از مردم کاری خسته کننده و حوصله سر بر محسوب شود. اما امروزه روز به روز به عده افرادی که تنهایی سفر می کنند افزوده می شود. اینکه چطور تنها سفر کنیم و از پس خود در سفر برآییم بیشترین نگرانی را برای افراد دارد.

اگر شما هوس سفر تنهایی را دارید، باید بدانید که قطعا می توانید این کار را انجام داده و از آن نهایت لذت را ببرید. تفریح یاب در ادامه می خواهد به شما بگوید که چطور تنها سفر کنید و در عین حال، اوقات خوشی را برای خود  رقم بزنید.

 

روحیه خود را آماده یک سفر انفرادی کنید

مهمترین نکته این است که باید در شب اول و آخر سفر احساسات و هیجانات خود را کنترل کنید. چراکه در آن دوران شما در آسیب پذیرترین حالت ممکن خود هستید؛ برای مثال در شب آخر سفر شما نگرانی زیادی برای برنامه‌ي روز بعد خود دارید که از قطار یا پروازتان جا نمانید یا هر مورد دیگری که امکان‌پذیر هست. و یکی از پیشنهاد ها برای کم کردن این اضطراب این است که هتل‌تان را در نزدیکی فرودگاه یا ایستگاه قطار بگیرید یا به جای استفاده از حمل و نقل عمومی، آژانس گرفته تا با خیالی راحت به مقصد برسید.

پول نقد همراه خود داشته باشید

نداشتن پول نقد در سفر در مواقع ضروری مشکلی هست که مسافران را تحدید می کند اما مشکل زمانی جدی تر می شود که شما بدون پول و تنها باشید. آن جاست که مجبور می شوید از غریبه‌ها کمک بگیرید چراکه اگر پولی نداشته باشید مطمئناً کسی بشما خدمتی عرضه نمیکند. بنابرین همیشه مقداری پول نقد  و برای اطمینان در جایی غیر از جیب اصلی‌تان نگه دارید.

احساس تنهایی و بی حوصلگی نکنید

شما به خواست خودتان تنهایی سفر کرده‌اید پس نباید باید احساس تنهایی کنید. افراد زیادی هستند که در هنگام سفرانفرادی به جای لذت بردن از سفر خود بر روی دیگران تمرکز می کنند برای مثال بر روی افرادی که بصورت گروهی یا با زوج‌شان به سفر آمده‌‌اند و همین امر باعث می شود احساس تنهایی به سراغ آن‌ها برود. تنهایی ویژگی‌اي به نام آزادی عمل دارد که به موجب‌ آن هر زمانی که بخواهید به هر مکانی میتوانید بروید. و دیگر نیاز نیست که برای بازدید از هر منطقه و مکان زمان آن را با کسی تنظیم کنید. پس هر ایده های جدید و لذت بخشی که به ذهنتان می رسد با یک تصمیم به آن ایده می رسید.

 

دارو و مسکن با خود داشته باشید

برای اطمینان قرص و داروهای لازم را همراه‌تان داشته باشید. شاید مسمومیتی کوچک پیش آید و یا در مکان و یا زمانی باشید که امکان دسترسی به هیچ پزشکی نباشد و آن جاست که خودتان باید تا رسیدن پزشک، با قرص‌ها خودرا درمان کنید.

به تابلو ها و ریسک ها بیشتر توجه کنید

در زمان سفرهای تنهایی ریسک‌هایي ممکن است سر راه‌تان قرار بگیرد که در شرایط سفر با دیگران، مهم نباشد اما اگر تنهای سفرمی کنید هستید حتما به تابلو‌ها دقت کنید و کارهایی که نمی دانید نتیجه آن چه می شود را به هیچ وجه انجام ندهید.

 

از برنامه ریزی خود خارج نشوید

خارج شدن از برنامه می تواند همه ی معادلات و پیش بینی‌ها شما را بهم بریزد. فرض کنید قبل از پرواز مکان تفریحی جدیدی را به شما نشان می دهند که در همان نزدیکی هست و شما به تماشایی آن می روید اما غافل از این که زمان در حال از دست رفتن هست و همین اتلاف وقت ممکن است از پرواز جا بمانید و کل سفرتان خراب شود بنابریاین خارج از برنامه عمل نکنید و یا از گذشته پیش بینی کنید.

رزرو کنید

ایستادن در صف های طولانی به خودی خود کاری سخت و خسته کننده ای هست چه برسد به این که تنهایی و بدون هیچ هم زبانی بخواهید آن را تحمل کنید. پس اگر قصد بازدید از موزه یا مکانی شلوغ را دارید از قبل در اینترنت بدنبال رزرو یا خرید بلیت آن باشید.

دنبال راه کارهای متنوع باشید

سفرهای تنهایی به اندازه‌اي که می تواند که لذت بخش باشد، می تواند خسته کننده نیزباشد. واین خود شما هستید که انتخاب می کنیدچه نوع سفری داشته باشید. نکات خیلی کوچکی هستند که با رعایت آن‌ها می توان سفری بیاد ماندنی را برای خود به ارمغان بیاورید. برای مثال به جای تاکسی گرفتن تا هتل برای خود از باجه‌هاي کرایه اتومبیل، و یا دوچرخه، خودرو یا دوچرخه ای کرایه کرده و خود به رانندگی و یا دوچرخه سواری  بپردازید تا از حس و حال رانندگی در مکانی جدید هم بهره مند شوید.

 

خجالت زده و منزوی رفتار نکنید

 

اگر میخواهید بدانید که دیگران در دیگر سرزمین‌ها چگونه زندگی میکنند. و روش زندگی‌ آن ها چگونه هست، تنها سفر کردن بهترین راه هست. زیادند افرادی که به دلیل خجالتی بودن  تمایلی به ادامه مصاحبه ندارند اما سعی کنید این گونه نباشید و با دیگران ارتباط برقرار کنید و درنهایت از این خجالت شما کاسته می شود. 

نگران دیدن افراد آشنا نباشید

در شهر های بزرگ  میتوان مردمانی پیدا کرد که لهجه‌ آن ها شبیه لهجه خودتان هست این جاست که باید شاد باشید.آن‌ها هم  مثل شما مسافر آن مکان بوده‌اند .شرایط را می دانند و می توانند کمک‌ کنند.از جای خواب گرفته تا رهنمونی درمورد قوانین آن مکان.
 

 

 

اشتراک گذاری :
نظر شما:

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید.


بیشتر بخوانید:
خانه مشروطه تبریز محل اجتماع مردان آزاده
1398/10/11
شهر تاریخی و زیبای تبریز ا ...
چگونه تنها سفر کنیم؟
1398/11/8
تنها سفر کردن برای بعضی از مردم کاری خسته کننده و ...
بهترین شهر بازی های ایران
1398/11/16
در این مقاله به معرفی شهرب ...
جاذبه های اطراف شهر اصفهان 
1398/10/8
سفر به اصفهان تنها در گشت در این شهر خلاصه نمی شود ...
آرامگاه کدام مشاهیر در شیراز است؟
1398/10/11
در این مقاله میخواهیم به ب ...