error: جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیرفعال است
تفریح یاب

امنیت در سفر

فاطمه صبا نویسنده: فاطمه صبا
زمان انتشار: 1398/11/13زمان مطالعه: 4 دقیقه, 48 ثانیه
0 نظر 874 بازدید
امنیت در سفر
امنیت در سفر

سفر کردن مقوله لذت بخش و هیجان انگیزی است که می توان گفت چه بسا تمام انسان ها را مجذوب خود می سازد؛ زیرا این فعالیت باعث اتفاقات بسیاری می شود که از جمله آن می توان به دیدن مناطق تفریحی، کسب تجربیات جدید در شرایط های متفاوت، آشنا شدن با آداب و رسوم و مذاهب گوناگون، قرار گرفتن در بحران ها و مشکلات و یافتن راه حل برای آن ها و همچنین استفاده از زیبایی ها و بکر بودن طبیعت اشاره کرد. تمام این اتفاقات در کنار هم باعث می شود تا فرد مسافر پس از پایان سفر با کوله باری از خوشی و ناخوشی و تجربیات بازگردد.

یکی از مولفه های مهم در سفر، مقوله امنین و ایمنی در مسافرت است. بایستی به این موضوع حتما توجه شود که اگر امنین کامل شما و همراهانتان در سفر حفظ نشود، به هیچ وجه نمی توان گفت که مسافرت لذت بخش است؛ زیرا در صورت وجود نا امنی ممکن است حتی جانتان نیز به خطر بیافتد. در ادامه این مطلب سعی داریم تا امنیت در سفر را به طور کلی دسته بندی کرده و هر کدام از آنها را بسط و گسترش دهیم تا در هنگام برنامه ریزی برای سفر این موارد را از قلم نیاندازید.

در ابتدا توجه کنید که امنیت در سفر به دو دسته کلی تقسیم بندی می شود:

1-امنیت در طول مسیر مبدا تا مقصد

2-امنیت در مقصد و زمان اقامت شما در آن جا.

امنیت در طول مسیر:

به منظور تامین امنیت در طول مسیر بایستی در ابتدا بدانید که قرار است با چه وسیله نقلیه ای حرکت کنید، این موضوع بسیار اهمیت دارد زیرا در تعیین اقدامات اساسی برای تامین امنیت مهمترین نقش را دارد.

در صورتی که با قطار ویا کشتی به سفر می روید، در هنگام رزرو کابین یا کوپه خود، سعی کنید که تنها باشید تا بتوانید به راحتی در را قفل کنید. این کار باعث کاهش سرقت، آزار و اذیت و مزاحمت تا حد بسیار زیادی می شود. دومین نکته سفر کردن با وسائل نقلیه ای است که امنیت و حراست خوبی دارند؛ بنابراین نگران دزدیده شدن اموالتان نخواهید بود زیرا به سرعت به هر مشکل کوچک و بزرگی رسیدگی می کنند.

اما اگر تمایل به سفر با اتومبیل شخصی تان را دارید، در گوشه ذهن خود چند نکته را نگه دارید. اول آنکه قبل از شروع حرکت مسیری را که قرار است از آن بگذرید، به طور دقیق چک کنید. این بررسی کردن می تواند شامل بررسی وضعیت جوی، وضعیت آسفالت و در کل جاده، مکان ایستگاه های پلیس و پاسگاه ها و همچنین پرس و جو از افراد خبره درباره وجود راهزن باشد. اگر با دست پر وارد جاده شوید، در صورت بروز هرگونه مشکل، بسیار سریع تر و راحت تر می توانید به مشکل خود رسیدگی کنید. نکته دیگر درباره سفر در جاده زمان حرکت و زمان توقف است. توجه داشته باشید که بروز خطرات تصادف و دزد غالبا در هنگام شب اتفاق می افتند؛ پس در صورتی که صبح زود مسیر خود را آغاز کرده و تا قبل از غروب آفتاب توقف کنید، از این خطر تا حد بسیاری مصون مانده اید.

نکته دیگری که مهم است و نقش چشمگیری در تصادفات دارد، وجود جاده های دو طرفه و آزاد راه یا بزرگراه ها است. در صورتی که به سمت مقصد شما آزاد راه یا بزرگراهی وجود دارد تا حد ممکن سعی کنید از آن ها استفاده کنید. زیرا بیشتر تصادفات در جاده های دو طرفه اتفاق می افتند.

 در زمان توقف برای استراحت بین راهی مکانی را انتخاب کنید که خانواده های بیشتری در آنجا ساکن هستند و وضعیت و شرایط مناسب تری دارد. از توقف در مکان های پرت و دور افتاده و یا اماکنی که احساس خوشایندی را به شما منتقل نمیکنند، به شدت پرهیز کنید.   

امنیت در مقصد:

1-مراقب باشید سوار چه ماشینی می شوید:

در صورتی که ماشین شخصی خودتان را به مسافرت نبرده اید، حتما توجه کنید که سوار چه اتومبیلی می شوید. در همه جای دنیا انسان خوب و بد پیدا می شود، راننده تاکسی ها نیز از این قضیه مستثنی نیستند. قبل از سوار شدن حتما شماره پلاک را در جایی ذخیره کنید، اگر توقف بین راهی نیز دارید، وسایل ارزشمند خود را با خود ببرید، در صورت جا گذاشتن چیزی و یا به سرقت رفتن وسایلتان با شماره پلاک ماشینی که دارید به راحتی می توانید ماشین مورد نظر را پیدا کنید.

2-مدارک، پول و وسائل ارزشمند همچون موبایل و تبلت را همواره در کنار خود داشته باشید:

گم شدن وسایل همچون پاسپورت، پول و... امری عادی در جریان مسافرت است که باعث دردسرهای هنگفت و عظیمی برایتان می شود. با به همراه داشتن یک کیف کمری یا دستی کوچک که این وسایل را در درونش قرار میدهید، دیگر نگران چنین اتفاقی نخواهید بود.

3-در استفاده از کارت های اعتباری زیرک باشید:

اگر پول نقد نداشته باشید، گم شدن کارت بانکی یا به سرقت رفتن آن معضل بزرگی است که می تواند اتفاقات بدی را رقم بزند. حتما سعی کنید که مقداری پول نقد برای روز مبادا کنار بگذارید، اقدام مهم بعدی پخش کردن پول هایتان در کارت های مختلف است؛ زیرا اگر یکی از کارت ها گم شود یا به سرقت رود، مشکل چندانی پیش نخواهد آمد.

4-پخش کردن پول:

همانطور که در مورد کارت ها اقدام کردید، در مورد پول نقد نیز اقدام کنید. یعنی در نخستین گام هر روز به میزان مصرف روزانه با خود پول به همراه ببرید و باقی را در صندوق امانات هتل به امانت بگذارید. باقی پولی را نیز که میخواهید به همراه خود ببرید در دو محل مثل کیف پول و داخل کفش، جوراب یا لباس خود پنهان کنید.  

 

با این ترفندهای ساده سفری پر از امنیت و آرامش را برای خود و همراهانتان رقم بزنید. 

اشتراک گذاری :
نظر شما:

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید.


بیشتر بخوانید:
در سفر چگونه بدون دارو بیماری را بهبود دهیم
1398/11/19
نحوه درمان بیماری ها در سفر به روش اجدادمان ...
فرهنگ سفر با اتوبوس
1398/11/7
خلاف باور رایجی که خیلی‌ها به دلیل راحت نبودن و طو ...
جاهای گردشگری مشهد
1398/11/20
معرفی اماکن گردشگری مشهد مقدس ...
چگونه در سفر خوش بگذرانیم
1398/10/15
اولین نکته که در کیفیت سفر ...
سوغاتی استان های مختلف ایران
1398/11/20
آشنایی با سوغاتی های استان ...