error: جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیرفعال است
تفریح یاب

جاهای دیدنی رامسر

کیوان رنجبر نویسنده: کیوان رنجبر
زمان انتشار: 1398/11/13زمان مطالعه: 4 دقیقه, 50 ثانیه
0 نظر 1456 بازدید
جاهای دیدنی رامسر
جاهای دیدنی رامسر

شهرستان رامسر دارای ساحلی زیبا با مناظر کوهستانی و جنگلی است، از شهرهای پرطرفدار شمال ایران برای گردشگری به حساب می اید.

روستای جواهر ده:

این روستا که در گذشته به صورت جورده تلفظ می شد به معنی ده بالا در مقابل جیرده یعنی ده پایین می باشد که یکی از ناب ترین جاذبه های گردشگری رامسر و از مناطق بسیار زیبا در این شهرسان و در استان مازندران است. جنگل های سرسبز روستای تاریخی جواهر ده در نیمی از سال با برف پوشانده شده و در تابستان نیز هوای بسیار خنکی را برای این منطقه به ارمغان می آورد. جواهر ده را می توان نگین فیروزه کوه های البرز در شهرستان رامسر به حساب آورد. جواهر ده با این که فاصله کمی تا دریای خزر دارد اما بطرز شگفت انگیزی در ارتفاع بالایی از سطح دریا یعنی نزدیک دو هزار متر قرار گرفته است.

بوستان جنگلی صفارود: 

برای دسترسی به بوستان جنگلی صفارود و بهره مندی از آب و هوای مطبوع آن، باید از ابتدای جاده جواهر ده در میدان غربی شهر حرکت کرده و بعد از طی 9 کیلومتر و عبور از مسیری زیبا می توان به این پارک که در نزدیکی صفارود قرار گرفته رسید. از آنجائیکه این بوستان دارای رودخانه آب معدنی می باشد در پایین جاده و در میان دره قرار دارد برای ورود به آن پله هایی از جاده تا بوستان صفا رود ساخته اند.

آب های گرم معدنی:

آب های گرم معدنی که خاصیت طبی و درمانی دارند، بخش وسیعی از شهرستان رامسر را در برگرفته اند که گردشگران زیادی از این آب های گرم معدنی استفاده می کنند. از جمله ویژگی های جالب رامسر وجود آب گرم ها در نزدیکی ساحل دریا می باشد که منحصر بفرد و تماشایی است. برای درمان بیماری های پوستی، رماتیسم، همچنین برای درمان دردهای عصبی و عضلانی می توانید به استخر و وان هایی که در شهرهای کتالم و سادات محله رامسر وجود دارند بروید. فاصله سادات محله که زمانی معاف محله گفته می شد و بعد از مدتی به سید محله تغییر کرد از شهرستان رامسر 5 کیلومتر می باشد که بیشترین چشمه های آب گرم معدنی در این شهر واقع شده اند.

قله مارکو:

در سه کیلومتری دریای خزر و در شش کیلومتری شرق رامسر در مسیر تنکابن به رامسر، قله مارکو با وسعت حدود 600 هزار متر مربع که از مجموعه کوهای البرز می باشد قرار گرفته است. ارتفاع قله این کوه از سطح دریا 500 متر بوده و سرتاسر آن پوشیده از انواع درختچه ها، درختان انجیر، بلوط، شمشاد و ازگیل می باشد. مزارع برنج، باغات چای و مرکبات و همینطور منظره شهر کتالم که در شمال قله قرار گرفته است با چشم انداز زیبایی که به دریا دارد و همچنین تسلط به ارتفاعات و تپه های سرسبز البرز و وجود رودخانه ها از جمله رودخانه نسارود در شرق این قله سبب شده که به یک مکان بسیار شگفت انگیز و تماشایی برای گذراندن اوقات فراغت تبدیل شود.

موزه تماشاگه راز:

موزه تماشاگه راز که معروف به کاخ مرمر می باشد .دارای معماری اروپایی است، به مساحت 600 متر در سال 1316 در باغی به مساحت 60 هزار متر ساخته شده است. هنرمندان بزرگ ایران و جهان استادانه طرح زیبای خویش را در داخل کاخ با گچ بری های تماشایی و سقف بسیار زیبا که با 4 ستون سنگی بزرگ خوش تراش مهر شده به کار برده اند، مجسمه های برنزی و مرمری و نقاشی های عتیقه، فرش های نفیس و گران بها و کریستال همه و همه در این کاخ موزه در معرض دید قرار دارند. باغ این موزه از نظر تنوع گونه های گیاهی از جمله مرکبات و گونه های گیاهی نایاب خارجی که درآن کاشته شده است، از باغ های منحصر به فرد ایران می باشد. اولین نهال مرکبات اصلاح شده ایران، در این باغ کاشته شده است. 

گرسماسر:

مسیری جنگلی و زیبا در مسیر رامسر به کتالم که اگر تا آخر آن  را با اتومبیل خود بروید به گرسماسر که از ییلاقات باشکوه و زیبای رامسر می باشد می رسید. گرسماسر در مسیر کوهنوردانی است که برای بهره مندی از مناظر طبیعی و زیبای لپاسر، به قله 3600 متری پوشیده از برف به نام سماموس می روند. گرسماسر و جواهر ده دو ییلاق بسیار معروف و خوش آب و هوای شهرستان رامسر می باشند.

تله کابین رامسر:

بزرگترین تله کابین کشور، تله کابین رامسر می باشد که از ساحل خزر تا ارتفاعات جنگلی کشیده شده است. این تله کابین که توسط بخش خصوصی ایجاد شده، دارای 50 کابین بوده و طول مسیر آن 2 کیلومتر می باشد. همچنین این تله کابین که در 300 متری شهر چابکسر و 5 کیلومتری غرب رامسر قرار دارد، جزء اولین تله کابین های خاورمیانه می باشد که از ساحل به ارتفاعات جنگلی کشیده شده است که در مجموع ظرفیت حمل 450 نفر در یک ساعت را دارد.

جنگل دالخانی:

حتی بهترین تصاویر هم نمی توانند گویای زیبایی های این جنگل باشند. تنها راهی که می توانید زیبایی های جنگل دالخانی را کشف کنید حضور در این منطقه است. عنوانی که گردشگران حرفه ای و با تجربه برای این منطقه در نظر گرفته اند دالان بهشت است. مه غلیظ، ارتفاع مناسب این منطقه، درختان سر به آسمان کشیده، پوشش گیاهی زیبا و فضای افسانه ای این جنگل دالان بهشت را به مکانی برای طبیعت گردی و کوهنوردی تبدیل کرده است.

آبشار سیاسرت رامسر:

در فاصله 35 کیلومتری جنوب شهرستان رامسر یکی دیگر از جاذبه های دیدنی طبیعی رامسر قرار گرفته است. این آبشار در فضایی زیبا و حیرت انگیز قرار گرفته است. در پایین دست جاده جنت رودبار قرار دارد. در نزدیکی این آبشار نیز یک رودخانه مشهور به نام چالک رود قرار دارد که باعث زیبایی بیشتر این منطقه می شود. این رود بعد از گذشت از کوه ها و دره ها و جنگل های این منطقه به دریای خزر می رسد.

اشتراک گذاری :
نظر شما:

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید.


بیشتر بخوانید:
مراکز خرید قشم
1398/10/19
سفر به جزیره زیبا و دیدنی قشم علاوه بر زیبایی های ...
تاج محل و شگفتی های آن
1398/10/4
عجایب هفتگانه جهان به هف ...
سفر به مالدیو و جزایر آن
1398/10/17
مالدیو کشوری کوچک در جنوب غربی هند بوده که از چند ...