error: جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیرفعال است
تفریح یاب

بهترین غذاهای فرانسوی

محمد دریکوند نویسنده: محمد دریکوند
زمان انتشار: 1398/11/15زمان مطالعه: 4 دقیقه, 45 ثانیه
0 نظر 1313 بازدید
بهترین غذاهای فرانسوی
بهترین غذاهای فرانسوی

گردشگران و توریست هایی که به کشور های مختلف سفر می کنند یکی از تفریحات مورد علاقه شان چشیدن و خوردن غذاهای مخصوص آن کشور است که هر کشوری نوع تنوع غذایی و نوع طبخ مخصوص به خود را  دارد. یکی از خوشمزه ترین و خاص ترین ذائقه غذایی مربوط به مردم فرانسه است. مردم فرانسه دارای غذاهای خوش طعمی هستند که در این مقاله سعی بر این شده است که به بررسی و معرفی غذاهای مختلف کشور فرانسه پرداخته شود. پخت غذاهای فرانسوی چندان مشگل نیست بگونه ای که حتی خودتان می توانید آن را در خانه درست کنید ولی لذت خوردن این غذاها در فرانسه چیز دیگریست. 

یکی از خوراکی های کشور فرانسه که شاید همه شما اسم آن را شنیده باشید پنیر فرانسوی است که در انواع مختلف نرم، نیمه خشک، فشرده و آبدار عرضه می شود. این پنیر خوشمزه معمولا بعد از غذا و قبل از خوردن دسر سرو می شود.

کوک او وون: این غذا از مرغ برشته شده با نوشیدنی، گوشت قرمز نمک زده یا بیکن، پیاز و سیر تهیه می شود . شما میتوانید از مرغ وخروس استفاده کنید ولی باید از شعله ی ملایم استفاده کنید. این غذا در تمام مناطق فرانسه با یک نوشیدنی آماده و سرو می شود.

خوراک اردک: یک غذای خوشمزه فرانسوی است که از گوشت اردک ویا غاز تهیه می شود. در تهیه این غذا، گوشت اردک را 36 ساعت در نمک، سیر و آویشن خوابانده می شود سپس به ارامی در روغن و با دمای پایین سرخ می شود. سیب زمینی سرخ شده وسیر درکنار ان سرو می شود. این غذا مخصوص جنوب غربی فرانسه است اگرچه در تمام مناطق فرانسه طبخ می شود.

راتاتوی: از غذاهای جنوب شرق فرانسه است که در کل جهان معروف و محبوب است و برای افراد گیاهخوار توصیه می شود چرا که تماما از سبزیجات تهیه شده است. بعنوان یک غذای فرعی در کنار املت سرو می شود . انواع سبزیجات را با مقدار کمی چربی در حرارت بالا تهیه می شود و سپس درون فر پخته می شود. مواد تشکیل دهنده آن سیر، پیاز، کدو سبز،بادمجان،هویج، فلفل،ریحان، آویشن و دیگر سبزیجات تهیه می شود. این غذا مخصوص باسک فرانسه است. البته گاهی تخم مرغ و ژامبون هم در کنا آن سرو می شود.

تارت تاتن: جالب است بدانید که این غذای خوشمزه اشتباهی تولید شده است. استفانی تارتن به صورت اشتباهی هنگامی که میخواست پای سیب درست کند بخاطر اینکه سیب را مدت طولانی تری در کره و شکر گذاشته بود به این خوراکی خوشمزه دست یافت.

سالاد نیسواز: یک سالد ساده و خوشمزه است که مخصوص منطقه پروانس فرانسه است. این سالاد می تواند بعنوان یک وعده فرعی و کسانی که قصد رژیم دارند بعنوان یک وعده اصلی استفاده می شود. کاهو، گوجه فرنگی تازه، تخم مرغ آب پز، تن ماهی، لوبیاسبز، زیتون و ماهی کولی است.

فلامیش: به زبان افراد شمالی فرانسه که زبان هلندی دارند به معنی کیک است و منشا ان به شهر های شمالی فرانسه که هم مرز بلژیک هستند.این غذا از پوسته شیرینی پفی با مغز پنیر و سبزیجات می باشد. محتوای سنتی آن تره فرنگی و خامه است. فلامیش ظاهری شبیه به پیتزا دارد. البته نوع طبه ان با شهر های جنوبی فرانسه متفاوت است که پوسته ای نازک دارد و محتوای آن ماهی کولی، زیتون و پیاز است.

کیش لورن: از غذای لذیذ فرانسوی است که محتوای آن گوشت، ماهی، خامه، پنیر ویا سبزیجات تهیه می شود.پنیر موجود در آن این غذا را بسیار لذیذ و خوش طعم کرده است. کیش لورن در منطقه لورن فرانسه ابداع شده است به همین خاطر این نام را بر آن نهاده اند. در رستوران های فرانسه مس توان کیش لورن را در کنار انواع مختلف ماهی تن، بیکن، ژامبون و یا سبزیجات سرو کرد. این غذا تنوع بالایی برای پخت دارد و طبخ آن بسیار ساده است.

حلزون: این غذا از خوراکی های محبوب فرانسوی هاست که شاید مورد سلیقه ما ایرانی ها نباشد اما به هر حال فرانسوی ها نشان داده اند که با این موجودات می توان غذاهای خوشمزه ای تهیه کرد. اگر دوست دارید مثل یک فرانسوی و اهالی پاریس غذا میل کنید حتما این غذا را تست کنید. نحوه تهیه این غذا به این صورت است که شما باید حلزون ها را با سیر، کره و جعفری سرخ کنید و به طور معمول به عنوان پیش غذا در فرانسه سرو می شود.

کسوله: کسوله غذایی است که از ترکیب لوبیا سفید با گوشت های مختلف (بره، اردک، مرغ، غاز و ...) و سبزیجات تهیه می شود. این غذا در فرانسه بسیار محبوب است و معمولا در زمستان و به عنوان شام تهیه و میل می شود. این غذا در جنوب فرانسه و شهرهای تولوز و کارکاسون بسیار محبوب است. نام این از غذا ظرف مخصوص تهیه آن (کسوله) گرفته شده است. نحوه تهیه آن به این صورت است که لوبیا، گوشت و سبزیجات را با یکدیگر مخلوط کرده و درون آب می ریزند و بر روی اجاق قرار می دهند تا به آرامی پخته شود، هر چه مدت زمان آن بیشتر باشد، کسوله خوشمزه تری تهیه می شود.

فوندوی پنیر: کشور فرانسه بسیار در زمینه پنیر مشهور است ولی اصل این غذا مربوط به سوئیس است. در این غذا، پنیرهای مختلف را درون یک ظرف می ریزند و سپس با حرارت ملایم بر روی آتش قرار می دهند تا به آرامی آب شود سپس تکه های نان را درون آن می زنند و میل می کنند. در اصل این همان نوعی نان و پنیر است ولی با چهره وطعمی جدید تر است. این غذا معمولا به عنوان میان وعده در فرانسه استفاده می شود.

تیم تفریح یاب امیدوار است که این مقاله توانسته باشد راهنمای خوبی برای شما بوده باشد.

 

اشتراک گذاری :
نظر شما:

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید.


بیشتر بخوانید: