error: جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیرفعال است
تفریح یاب

نکات و توصیه های زندگی در ون و ساخت کمپر

فاطمه صبا نویسنده: فاطمه صبا
زمان انتشار: 1398/11/16زمان مطالعه: 5 دقیقه, 25 ثانیه
0 نظر 2009 بازدید
نکات و توصیه های زندگی در ون و ساخت کمپر
نکات و توصیه های زندگی در ون و ساخت کمپر

برای زندگی در طبیعت اولین چیزی را که بایستی مدنظر داشته باشید آن است که طبیعت هم می تواند دوست شما و هم دشمن و قاتل جان شما باشد. گمان نکنید که طبیعت با شما خصومت شخصی دارد بلکه این ذات و جوهره طبیعت است که با هر چیزی بدون لطافت و انعطاف برخورد کند. پس اگر جز افرادی هستید که علاقه ی بسیاری به زندگی در طبیعت و گشت و گذار در جنگل و کوه و بیابان دارید در وهله اول یادتان باشد که حتی حیوانات وحشی و درنده نیز شب هنگام به دنبال پناهگاهی امن برای مصونیت در برابر خطرات می گردند. مکان و کیفیت پناهگاه به چند عامل بسیار مهم بستگی دارد. اول آن که پناهگاه را به چه منظوری نیاز دارید؟ برای در امان ماندن از خطر شکار شدن، برای فرار از وضعیت جوی نامساعد و یا برای استراحت و چرت عصرگاهی؟ وقتی که پاسخ این سوال را پیدا کنید، یافتن و یا حتی ساختن پناهگاه بسیار راحت تر می شود.

از زمانی که دانشمندان شروع به پیشرفت در زمینه علوم زیستی، فیزیک و شیمی نمودند؛ بسیاری از افراد نیز بودند که از این پیشرفت های علمی در جهت بهبود کیفیت تفریحشان بهره بسیار بردند. ساخت ون و کمپرها پیشرفتی بود که انسان را قادر ساخت تا در هر محلی و با هر طبیعت و جغرافیایی بتواند توقف کند و با آن که در دل کوه، جنگل و یا بیابان قرار دارد، همزمان در شرایطی همچون خانه خویش نیز باشد. این موضوع روز به روز پیشرفت بیشتری پیدا کرد تا جایی که امروزه در عوض کمپرها و یا ون های ساده ی اولیه، تقریبا می توان گفت شاهد جا به جایی خانه هایی سیار هستیم که از تمام امکانات اولیه و ثانویه و پیشرفته برخوردار هستند.

کمپرها و یا ون ها به چند دسته تقسیم می شوند.

در ابتدا می توان آن ها را به دو دسته کلی کمپ های قابل حمل و کمپ های ثابت تقسیم نمود.

کمپ های ثابت:

این دسته از کمپ ها که غالبا از مواد اولیه موجود در همان طبیعت یافت می شوند، ساخته شده و قابل جا به جایی یا حرکت نیستند. به طور مثال می توان به کمپ هایی اشاره کرد که اسکیموها در قطب به وسیله ی تکه های یخ می سازند و از آن ها به عنوان خانه و سرپناهشان استفاده می کنند. درست است که اسم این خانه های یخی، ون یا پناهگاه نیست؛ اما تمام آن ها به نوعی کمپ محسوب می شوند.

کمپ های متحرک یا ون ها:

این دسته از کمپ ها غالبا خانه هایی به سبک مدرن هستند که توسط وسایلی همچون چوب، پلاستیک فشرده، شیشه های نشکن و یا طلق ها ساخته می شوند. به طور معمول به وسیله کشنده و یا وانت های بزرگ نیز قابل حمل و جا به جایی هستند و چون دارای پایه های فولادی و فلزی می باشند، می توانید آن ها را در نقاط مناسبی از زمین ثابت کنید.

نوع دیگری از کمپ های متحرک نیز وجود دارند که در حقیقت هم ماشین شما به حساب می آیند و هم خانه ی شما. این کمپ ها که تحت عنوان ماشین هایی با نام ون یا مینی ون شناخته می شوند را در هر جای دنیا می توانید پیدا کنید. اغلب توریست هایی که از مسیرهای زمینی به مسافرت می پردازند و علاقه ای به تورهای گردشگری و هتل های پر زرق و برق ندارند ترجیح می دهند تا با خرید یا اجاره ی یکی از این ون ها به راحتی به سفر رفته و وسایل و اسباب مورد نیازشان را نیز با خود حمل کنند.

ویژگی های یک کمپر مناسب چند مورد پیش پا افتاده به نظر می آیند اما باید بدانید که این موارد می تواند باعث نارضایتی شما از سفرتان و یا نصفه ماندن سفرتان شود. مورد اول مخزن سوخت این کمپر است، هرچه کمپرتان دارای مخزن سوخت بزرگ تری باشد، راحت تر خواهید بود و به جاده های ناشناخته و دورتری می توانید سفر کنید. مورد دوم کمپری مناسب است که به اندازه قدتان و حتی کمی بلندتر باشد. بدین ترتیب برای جابجایی یا رفت و آمد و آشپزی در داخل کمپ دیگر نیازی به خم شدن و یا جا بجایی سخت ندارید.

کمپرهای مختلف آپشن ها و قابلیت های گوناگونی را دارند که از میان آن ها می توان به داشتن آشپزخانه، سرویس بهداشتی که شامل توالت و وان حمام می شود، سینک ظرفشویی، یخچال، اجاق گاز، میز نهارخوری تاشو، خوشخواب و هم چنین تختخواب اشاره کرد. شرکت های متفاوتی اقدام به تولید کمپرهای متفاوت کرده اند که هر کدام از آن ها مناسب برای شرایط و محیط خاصی است.

 

کمپر محصول سانگ یانگ:

این کمپر و ون، ماشینی است که دارای بیشترین تعداد قابلیت ها در میان کمپرها است، داشتن تمامی امکانات همچون اتاق خواب و تجهیزات لازم در آن، آشپزخانه و وسایل ملزوم آن و سرویس بهداشتی و...جز ویژگی های ممتاز این نوع کمپر است که آن را از سایر کمپرها متمایز می کند. یکی دیگر از دلایل خوبی این ون، وجود باک دو هزار لیتری در زیر بدنه آن است که می تواند شما را به مناطق بسیار دور و بکری ببرد، بدون آن که نگران اتمام سوخت و ماندن در طبیعت باشید.

ون گرند کالیفرنیا محصول شرکت فولکس واگن:

عمر زیادی از تولد این ون نمی گذرد. شاید در حدود یکی دو سال باشد که فولکس واگن این ون را به بازار عرضه کرد و زمانی که روزنامه نویسان و مدیران وبلاگ ها درباره قابلیت های این ون نوشتند، همه شوکه شده و غالب توریست ها و علاقه مندان به طبیعت علاقه و میل عجیبی برای خرید این ون پیدا کردند. در اینجا به چند مورد از این امتیازات اشاره می کنیم. داشتن سرویس بهداشتی و آشپزخانه دیگر امری جدید نیست، اما اگر سینک ظرفشویی با فولاد ضد زنگ در آشپزخانه باشد، حتما شما را خوشحال خواهد کرد. حال اگر سازندگان این ون به فکر حمام کردن شما نیز بوده باشند و منبع آبی با حجم صد لیتری را در این ماشین جای داده باشند نیز حتما شما را خوشحال می کنند. افزودن صفحه های نوری خورشیدی، اجاق گاز با دو شعله و همچنین باتری خورشیدی خوشحالی شما را دو چندان کرده و لذت بردن از سفر را برایتان به حد اعلا می رساند.

انواع دیگری نیز از کمپرها یا ون های مسافرتی وجود دارند که می توانند برای شما مناسب باشند، اما فراموش نکنید که این دو مورد از بهترین کمپرهای موجود در بازار می باشند. زندگی در طبیعت دارای نقاط مثبت و منفی بسیاری است، سعی کنید به همان جهتی نگاه کنید که دوستش دارد.  

اشتراک گذاری :
نظر شما:

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید.


بیشتر بخوانید:
انواع دستگاه قهوه ساز
1398/4/24
ماشین الات اسپرسو ساز صنعتی که خود شامل3 دسته هست ...
بام لند تهران
1398/9/4
یکی از جاذبه‌های شگفت‌انگیز تهران ، مجموعه بام لند ...
وضعیت سلامتی استاد شجریان
1398/12/1
توضیح بیماری استاد محمد ...
ون لایف قسمت دوم
1398/7/30
سبگ زندگی ون لایف و چالشها ...