error: جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیرفعال است
تفریح یاب

بهترین شهر بازی های ایران

محمد دریکوند نویسنده: محمد دریکوند
زمان انتشار: 1398/11/17زمان مطالعه: 4 دقیقه, 45 ثانیه
0 نظر 2019 بازدید
بهترین شهر بازی های ایران
بهترین شهر بازی های ایران

یکی از بهترین تفریحاتی که خانواده ها در شهر های بزرگ رفتن به شهربازی است. واین تفریح مهیج ربطی به سن و سال ندارد. چه کوچک و چه بزرگ در کنار هم میتوانند از تفریحات موجود در شهر بازی ها لذت ببرند. و معمولا در شهر بازی ها وسایل برای همه ی سنین موجود است. به همین در این مقاله به بررسی و معرفی شهرهای بازی مختلف کشور پرداخته خواهد شد.

شهر رویاهای اصفهان

این شهربازی که در مرکز کشور و شهراصفهان واقع شده است بزرگترین شهر بازی خاورمیانه است. این شهر بازی با مشارکت شهرداری اصفهان با چندین شرکت چینی به وجود آمده است و بسیار مجهز است و دارای امکانات تفریحی مختلف است. این شهر بازی دارای سالن سر پوشیده، وسایل تفریحی در فضای آزاد، سالن بازی های کامپیوتری و سالن فضای مجازی است، این شهر بازی بهترین شهربازی است که می توان در آن انواع تفریحات را تجربه کرد که این شهر بازی در کمربندی شرق اصفهان است. علاوه بر وسایل بازی متداول و با ایمنی بالا، در این شهر بازی ساختمان هایی عجیب و جذاب دارد. ترن هوایی ان از تمام نمونه هایی که در سطح کشور است بزرگتر و مهیج تر است.یکی از ویزگی های به صرفه در این مجموعه این است که شما با پرداخت فقط یکبار هزینه ورودی می توانید از تمام وسایل موجود در شهر بازی لذت ببرید.

شهربازی ارم

این شهر بازی که بزرگترین شهر بازی شهر تهران است دارای مساحتی 70 هکتاری است. این شهربازی از سه شهربازی کوچک که دارای بیش از 74 نوع وسیله تفریحی است و بعلاوه یک باغ وحش بسیار کامل و یک دریاچه بسیار زیبا تشکیل شده است. لازم ذکر است که شهربازی دارای استخر تابستانه مخصوص بانوان نیز است. اگر از لحاظ ایمنی دستگاه ها و وسایل شهربازی نگران هستید حتما به این شهربازی مراجه کنید که چرا این شهربازی وسایل خود را با مشارکت یکی از بهترین شرکت های آلمانی که در زمینه وسایل شهربازی دراری شهرت جهانی است، تولید و عرضه کرده است. دریاچه پارک ارم دارای مساحتی حدود 9 هکتار است که  می توان تفریحاتی همانند قایق سواری و ماهیگیری را در این دریاچه تجربه کرد. وسایل شهربازی ارم عبارتند از ستاره گردان، اسب گردان، اسکیت یو، چرخ و فلک، کشتی صبا و سقوط آزاد است. سقوط آزاد این شهربازی در کشور بسیار زبان زد می باشد که ارتفاع آن حدود 85 متر است که در بالاترین نقطه آن می توان مناطری از شهر تهران را به زیبایی مشاهده کرد. این شهر بازی ساعت کاری متغیری دارد که در فصل پاییز از ساعت 17 تا 22 باز می باشد و در روزهای تعطیل تا ساعت 23 نیز ساعت کاری آن تمدید می شود. در فصل زمستان این پارک و شهربازی به طور کامل تعطیل وبسته می باشد اما در فصول بهار و تابستان ساعت کاری آن در زوزهای غیر تعطیل از ساعت 17:30 تا 1 بامداد می باشد ولی در روزهای تعطیل ساعت آن 16 تا 2 بامداد است. حتما اگر به این نوع تفریحات علاقه دارید بازدید از این شهربازی را تجربه کنید. 

شهربازی ملت مشهد

این مجموعه تفریحی رفاهی که در شهر مقدس مشهد واقع شده است سالانه مهمان گردشگران بسیار زیادی است. زائرانی که برای زیارت مرقد امام رضا (ع) تشریف فرما می شوند به دلیل شهرت این شهربازی حتما به آن مراجعه می کنند. دلیل دیگر این که این شهربازی بازدید کننده زیادی دارد، چرخ فلک آن می باشد زیرا بزرگترین چرخ و فلک خاورمیانه است. وسایل هیجانی پارک ملت شامل ترن هوایی، آکروجت هوایی، پرواز درآسمان، سورتمه، صندلی فضایی، کشتی دوقلو، فایربال و گردباد است. تاب چرخشی پرواز در اسمان می تواند به صورت همزمان 24 نفر را تا ارتفاع 24 متری بالا نگه دارد. اگر هم هیجان بیشتری دوست دارید میتوانید از تاب گردان و ترن هوایی استفاده کنید و تفریح سالم و شادی را در کنار خانواده تجربه کنید. همچنین لازم به ذکر است که وسایل این شهربازی در دو دسته خانوادگی و کودکان ارائه شده است، وسایلی که برای کودکان  زیر 12 سال وجود دارد عبارتند ازشاتل باکس، مهتاب، هلیکوپتر و موتور کراس که برای استفاده از هر کدام از این وسایل باید از کلاه و وسایل ایمنی استفاده کرد. وسایلی که برای تفریحات خانوادگی وجود دارد عبارتند از فانفار، کشتی صبا و قطار ریلی است. قطار این مجموعه طولی برابر با 250 متر دارد که در حین آن می توانید با خانواده خود لذت ببرید. بازدید از این مجموعه به شما توصیه می شود.

لونا پارک شیراز

شیراز در کنار دیگر اماکن تاریخی و گردشگری دارای یکی از بزرگترین شهربازی های ایران است که علاقه مندان زیادی همه روزه از تفریحات موجود در این شهر بازی لذت می برند. لوناپارک بزرترین و معروف ترین شهر بازی در شیراز است که در نزدیکی دروازه قرآن واقع شده است. یکی از ویژگی های زیبای این شهربازی قرار گرفتن ان بر دامنه یکوه و در دید قرار گرفتن آن می باشد و بخاطر قرار گرفتن این شهربازی در قسمتی کوهستانی منظره ای از شهر شیراز را میتوانید مشاهده کنید.

باغلارباغی تبریز

این شهربازی در دهه ی هفتاد افتتاح شده است و هنوز در بین شهروندان تبریزی و گردشگرانی که به تبریز سفر می کنند محبوبیت خاصی دارد. این شهربازی در بلوار شهریار این شهر واقع شده است و هزینه های استفاده از وسایل موجود در این شهربازی مناسب و به صرفه است. کلبه شادی، کلبه وحشت، کشتی صبا، دوچرخه سواری در هوا و ...معروف ترین وسایل موجود در این شهربازی است. علاقه مندان می توانند از ساعت 4 بعد ازظهر تا 12 شب از تفریحات موجود در این شهربازی لذت ببرند. باغ پرندگان، باغ وحش و پارک دلفین ها از دیگر تفریحات موجود برای لذت بردن است.

تیم تفریح یاب امیدوار است که این مقاله راهنمای خوبی برای شما باشد.

اشتراک گذاری :
نظر شما:

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید.


بیشتر بخوانید:
بزرگترین خیابان ایران کجاست؟
1398/10/21
امروزه خیابان های وسیعی موجود می باشند که شاهراه ه ...
سافاری چیست
1398/11/10
سافاری عبارت است از نوعی سفر گردشگری با هدف دبدن و ...
نکاتی که برای سفر به ترکیه باید بدانید
1398/10/11
کشور ترکیه یکی از کشورهای ...
جاذبه های اطراف شهر اصفهان 
1398/10/8
سفر به اصفهان تنها در گشت در این شهر خلاصه نمی شود ...
سفر به ازمیر زیباترین شهر ترکیه
1398/10/16
کشور ترکیه با داشتن شهرهای ...
منطقه گردشگری ناژوان اصفهان
1398/10/8
منطقه جنگلی ناژوان از معدود باغ ‌های اصفهان است که ...