error: جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیرفعال است
تفریح یاب

در سفر چگونه بدون دارو بیماری را بهبود دهیم

فاطمه صبا نویسنده: فاطمه صبا
زمان انتشار: 1398/11/20زمان مطالعه: 4 دقیقه, 35 ثانیه
0 نظر 1136 بازدید
در سفر چگونه بدون دارو بیماری را بهبود دهیم
در سفر چگونه بدون دارو بیماری را بهبود دهیم

بیمار شدن و دچار شدن به امراض مختلف چه در خانه خود باشیم و چه در سفر و هزاران کیلومتر دورتر از خانه، امری بسیار ناخوشایند و نامطلوب است. انسان از دیرباز به دنبال کشف راه های درمان بیماری های مختلفش بوده است. در طی قرن های گذشته که خبری از داروهای شیمیایی و پیشرفت چشمگیر علم پزشکی نبود، پزشکان و طبیبان برای درمان بیماری های افراد از گیاهان و عصاره های آن ها استفاده می کردند. این درمان های گیاهی و تغذیه ای عوارضی بسیار کمتر از داروهای امروزی داشتند اما عیب هایی نیز داشتند که از میان آن ها میتوان به طولانی شدن پروسه بیماری و دوره نقاهت اشاره کرد. تصور کنید به سفر رفته اید و فراموش کرده اید تا جعبه داروهایتان را به همراه خود ببرید، به هیچ داروخانه ای نیز دسترسی ندارید. در این حالت بهترین کار استفاده از داروها و مواد گیاهی است. تفریح یاب در ادامه چندین بیماری شایع را که ممکن است در سفر برایتان پیش آید تشریح کرده و درمان آن ها را نیز ذکر میکند. پس با ما همراه باشید تا به بررسی این موارد بپردازیم.

1)گزیدگی حشرات و جانوران:

زمانی که به دل طبیعت سفرمی کنید روبرو شدن با جانورانی همچون عقرب، مار، پشه و.. امری طبیعی است زیرا شما پا به محیط زندگی این جانداران گذاشته اید. پس در قدم اول باید بدانید که آن ها مهاجم نیستند بلکه شما پا به زندگی آن ها گذاشته اید. بنابراین بیاموزید تا چگونه با آن ها روبرو شوید.

*سرکه:

این ماده شفابخش برای التیام و بیرون کشیدن سم حشرات بسیار مفید و موثر است برای استفاده از آن یک پنبه یا دستمال را آغشته به سرکه کرده و به مدت یک ربع روی جای گزیدگی قرار دهید. پس از آن اجازه دهید تا سرکه خشک شود.

*ریحان:

این سبزی فوق العاده خوشمزه دارای آنتی اکسیدان های بسیاری است که اگر روزانه مصرف کنید از ابتلا به بسیاری از بیماری ها جلوگیری می کند، اما کاربرد آن در درمان جای نیش حشرات بدین صورت است که میتوانید چند برگ ریحان را له کرده و روی جای گزیدگی قرار دهید و دور آن را با پارچه تمیزی ببندید البته سعی کنید پارچه ای باشد که آب ریحان را جذب نکند و اجازه دهد تا آب آن به پوست منتقل شود. پس از نیم الی یک ساعت برگ های جدیدی را جایگزین کنید. با چند بار تکرار این عمل قرمزی و تورم و خارش جای نیش تا حد بسیاری التیام پیدا می کند.

*یخ:

استفاده از یخ برای درمان بسیاری از بیماری های پوستی مفید است زیرا با سرمای بسیاری که دارد باعث وارد شدن شوک به سطح پوست شده و التهاب را کاهش میدهد.

*چای نپتون یا چای کیسه ای:

چای نیز از جمله مواد غذایی است که دارای آنتی اکسیدان است و به کاهش التهاب و کشیدن سم حشرات کمک بسیاری می کند. چای را در آب خیس کنید و سپس روی جای گزیدگی قرار دهید.

2)گرما زدگی:

مواد متفاوتی برای درمان گرما زدگی و یا جلوگیری از گرما زدگی مفید هستند. اولین ماده چای است. بله درست متوجه شدید، همان چای داغ که اغلب اوقات بسیار مطبوع است اما فکر کردن به یک لیوان چای داغ در روزهای گرم تابستان هیچ حس خوشایندی را به ما منتقل نمی کند. اما اگر میخواهید هنگامی که در گرما قرار دارید، دچار گرما زدگی نشوید یک لیوان چای گرم بخورید. این کار از لحاظ علمی باعث می شود تا دمای داخلی اندام های دستگاه گوارشی همچون مری، معده و روده ها گرم شوند و اختلاف دمای کمتری را با بیرون بدن پیدا کنند بنابراین بدن دیگر نیازی به تنظیم دمای داخل بدن با بیرون بدن ندارد و بدین ترتیب کمتر عرق کرده و کمتر گرما را احساس می کنید.

اما اگر دچار گرما زدگی شده اید و کار از کار گذشته است، دیگر چای داغ دوای درد شما نیست؛ بلکه در آن موقعیت بهترین کار پایین آوردن دمای بدن با استفاده از یک لیوان شربت خاکشیر و آبلیمو است. هر کدام از این مواد به صورت جداگانه اثر گرما زدگی را خنثی می کنند و اگر با هم ترکیب شوند، نتیجه فوق العاده ای را به بار می آورند.

3)اسهال

برای درمان این بیماری ناخوشایند که با علائمی همچون نفخ، دلپیچه شدید یا خفیف و حتی سردرد و سرگیجه همراه است درمان های بسیار ساده ای وجود دارد که شما را از مصرف داروهای شیمیایی دور می کند. اولین درمان این بیماری استفاده از نوشابه سیاه است. نوشابه باعث سفت شدن محتوات روده شما شده و از اسهال جلوگیری می کند. مورد بعدی خوردن موز و میوه های دیگری است که باعث سفتی روده می شوند و در صورت مصرف مداوم در حالت عادی یبوست ایجاد می کنند. خورده برنج کته شده به همراه ماست از دیگر مواردی است که در درمان اسهال کاربرد بسیار داشته و مشکلتان را در عرض چند ساعت حل خواهد کرد.

4)مسمومیت های غذایی و مشکلات نفخ

مشکلات نفخ و مسمومیت یکی از شایع ترین اتفاقاتی است که در طول سفر برای افراد رخ میدهد، مشکلات عصبی، تغییر آب و مصرف آب آلوده و غذای بیرون از علل اصلی این مشکلات هستند.یکی از بهترین درمان ها برای مشکلی همچون درد معده که ریشه عصبی دارد، استفاده از عرق نعنا می باشد. این عرق در درمان این نوع درد معجزه می کند. اما برای درمان مسمومیت های غذایی سعی کنید حتما از یکی دو قاشق آبلیمو استفاده کنید و یا اگر لیموی تازه در اختیار دارید آب یک لیمو را گرفته و با نصف لیوان آب میل کنید.

 

 

اشتراک گذاری :
نظر شما:

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید.


بیشتر بخوانید:
نکات مهم هنگام گیر افتادن در باتلاق
1398/11/21
معرفی انواع باتلاق و تالاب و راه های نجات از باتلا ...
راه های پیشگیری از بیماری در سفر
1398/11/10
راههای پیشگیری از بیماری در سفر کدامند ...
آداب سفرهای زیارتی
1398/11/1
هر سفر مقدمه چینی و آداب خاصی نیاز دارد. برای سفره ...
ترفند های خشک کردن لباس در مناطق مرطوب
1398/11/20
در این مقاله به بررسی روش ها ممکن برای خشک کردن لب ...
معرفی انواع گردشگری در جهان
1398/10/7
افراد برای سفر کردن دلایل ...