error: جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیرفعال است
تفریح یاب

مدیریت هزینه های کافی شاپ

خانم رضوانی نویسنده: خانم رضوانی
زمان انتشار: 1398/11/13زمان مطالعه: 4 دقیقه, 50 ثانیه
0 نظر 1156 بازدید
مدیریت هزینه های کافی شاپ
مدیریت هزینه های کافی شاپ

راهنمای کامل مدیریت هزینه های کافی شاپ

برآوورد هزینه ها برای راه اندازی کافی شاپ:

هزینه ی راه اندازی کافی شاپ شامل بخش های مختلفی میشود از جمله اجاره یا رهن مکان کافه ، خریدن تمام تجهیزات اولیه و مورد نیاز و ضروری ، استخدام چند نفر برای تکمیل وظایف جاری در کافه و دیگر کار ها، و وسایل مورد مطالعه در دکوراسیون داخلی و خارجی کافه همه جزو هزینه ها محسوب میشود که باید براوورد شوند به گونه ای که این هزینه ها مدیریت شود .

هزینه های ضروری : مواردی هستند ک برای شروع کار به آنها نیاز دارید از جمله دستگاه قهوه ، ظروف مرتبط با سرو نوشیدنی ها و دسر ها و میان وعده ها . وسایلی برای درست کردن چای ، قهوه ، آبمیوه و پختو پز مانند دستگاه اسپرسو، قهوه جوش ، آبمیوگیری ، مخلوط کن ، آسیابکن ، یخچال ، ساندویچ ساز و وسایلی برای خرد کردن .

براوورد هزینه برای تهیه ی لوازم کاربردی از جمله میز و صندلی و در صورت لزوم مبل راحتی که  البته وجود مبلمان بسته به وسعت فضای کافه باید تعریف و جاسازی شود و جاگیر نباشد . میتوانید برای صرف جویی در هزینه ها برخی وسایل مانند میز و صندلی را به صورت دست دوم تهیه کنید .  اگر برای طرح دکوراسیون کافه بیشتر هزینه کردید موردی ندارد چون گاهی هزینه برای برخی مسائل از جمله دیزاین کافه و طراحی خوب برای دکوراسیون داخلی و تزئینات کافه نوعی تبلیغ است و به سود شماست هرچند براوورد هزینه ها حتی در این مورد هم باید سعی کنید متوسط باشد و از افراط درخرید وسایل داخلی کافه بپرهیزید . اگر کارتان را با تحقیق و مطالعه پیش ببرید ضرر نکرده اید ، باید نمونه های موفق و پردرامد برخی کافه هارا پیدا کرده و رمز موفقیت آنهارا برسی کنید ، با پرس وجو یا صحبت با مشتری ها  و همینطور صحبت با صاحب نظران و مطلع و باتجربه در این زمینه میتواند شمارا در پیشبرد اهدافتان در زمینه ی سود دهی یاری دهد

 هزینه های مربوط به منو ی کافه

اگر میخواهید از دخل خرج کافه ی خود به درستی مطلع شوید باید بتوانید هزینه های مربوط به منوی کافه را به خوبی مدیریت کنید . شما باید بدانید که هر کدام از نوشیدنی ها و خوراکی های کافه چقدر برایتان تمام میشود، مثلا اگر کیک درست میکنید باید بدانید چه مقدار آرد ، شکر ، وانیل ، کاکائو ، تخم مرغ ، روغن ، گردو... استفاده میشود ، این کار باعث میشود شما با تجزیه و تحلیل هر آیتم از خوراکی ها و دسر ها و نوشیدنی های منوی خود پنجره ای برای قیمت  گذاریه بصرفه و معقول و منطقی باز کنید که این تجزیه وتحلیل باید هر سه تا شیش ماه به روز رسانی شود و با منوی دیگر رقبا نیز مقایسه شود . نکته ی دیگر در مورد منوی کافه و هزینه های مربوط به آن است که شما سعی کنید منو را مختصر و مفید بنویسید و از موارد پر طرفدار تر بهره ببرید! یعنی از میان انواع نوشیدنی های سرد ، کوکتل ها، دسر ها، فراپه ها ، اسموتی ها ، میلک شیک ها ، آبمیوه ها ، قهوه ها ، هات چاکلت ، لته ، انواع دمنوش و شربت ها مهمترین و بهترینه آنهارا در منوی خود بگنجانید ( بسته به طبع مشتری های ثابت )تا در هزینه های جاری کافه هم تسلط بیشتری یابید و هم بصرفه تر باشد ، در قیمت گذاری باید بر اصول روانشناسی و اقتصاد تا حدودی اشراف داشته باشید .

 هزینه های مربوط به نیرو ها :

از جمله هزینه های پیش رو برای احداث یک کافه استخدام نیروهای متفاوتیست که باید مد نظر صاحب کافه قرار گیرد ، پیشنهاد میشود که قبل از راه اندازی کافه ی خود در مورد میزان دستمزد مهمان دار کافه ، آشپز ، بارتندر ، باریستا و حسابدار تحقیق کنید و افرادی را بکار بگیرید که اخلاق حرفه ای و انضباط داشته باشند و همچنین مشتاق باشند یا برای بهبود در روند کارشان تلاش کنند و رضایت مشتری برایشان مهم باشد.

 هزینه های مربوط به بازار یابی کافی شاپ :

یکی از مهم ترین بخش های کافه زدن و بهبود در روند سود دهی تبلیغات است . در واقع تبلیغات هزینه نیست و یک نیاز است و شما باید سعی کنید این کار را به بهترین شکل با ایده های نو پیاده کنید مثلا اینکه بتوانید افراد بیشتری را به کافه ی خود بکشانید ملزوم شناساندن نام کافه ی خود و در کل محیط و خدمات کافی شاپ است . شما میتوانید با استفاده از سوشال مدیا و شبکه های اجتماعی مختلف از جمله تلگرام ، اینستاگرام و اپلیکیشن های موجود در بازار و یا معرفی و نشان دادن کافه ی خود در سایت های مخصوص تبلیغات و شناساندن هویت کافه به مشتری در هر کجای شهرتان و کشورتان سر زبان ها بیافتبد .  همچنین میتوانید کارت ویزیت ، کاتالوگ و یا بروشور های تبلیغاتی جذابی طراحی و چاپ کنید و در میان افراد و طیف خواستار به خصوص جوانان و هنر جویان و دانشجویان و خانواده ها و مسافرین پخش کنید . البته لازم به ذکر است تبلیغات دهان به دهان یا فیس تو فیس و کلامی هم تاثیر زیادی دارد و میتوانید روی این نوع تبلیغات هم فوکوس کنید ، یعنی از مشتری های خود بخواهید در صورت راضی بودن از کافه یتان آن را به دیگران نیز معرفی کنند و یا از فامیل و دوستان و آشنایانتان هم در این امرکمک بگیرید . اگر هزینه اش را ندارید که به تبلیغات میدانی شهری گسترده از طریق شهر داری ها یا زدن بنر های بزرگ و وسیع یا بیلبورد های تبلیغاتی روی بیاورید آن راهکار ها یعنی کلامی ، مجازی ، کاتالوگ بسیار مقرون بصرفه و مفید است . همینطور میتوانید برای تبلیغ بهتر کافه ی خود خدماتی مثل اینترنت رایگان پرسرعت در اختیار مشتریان  بگذارید که آنها ،هم حس خوب و راحتتری داشته باشند و هم به وسیله ی انتقال اطلاعات  از طریق فضای مجازی بوسیله ی استوری گرفتن و لایو گذاشتن و آپلود پست های تصویری خود بهترین مبلغان کافه ی شما شوند .  

اشتراک گذاری :
نظر شما:

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید.


بیشتر بخوانید: