error: جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیرفعال است
تفریح یاب

آبشار های لرستان

کیوان رنجبر نویسنده: کیوان رنجبر
زمان انتشار: 1398/11/23زمان مطالعه: 4 دقیقه, 40 ثانیه
0 نظر 1169 بازدید
آبشار های لرستان
آبشار های لرستان

آبشارهای لرستان از جاذبه هایی هستند که سهولت دسترسی و مسیر مناسب از آها جاذبه هایی پرگردشگر ساخته است جاذبه هایی که تابستان و بهار و پاییز ندارد هر فصلی آماده میزبانی گردشگران است. در استان لرستان بیش از 33 رودخانه دائمی جریان دارد و همین امر موجب بوجود آمدن مرتفع ترین و زیباترین آبشارها در این استان شده است. به نوعی هرجا رودخانه به پرتگاه صخره ای رسیده است دست به خلق صحنه ای زیبا زده و با همدستی آب و صخره جاذبه ای کم نظیر رقم خورده است. در حال حاضر بالغ بر 50 آبشار بزرگ و کوچک در پهنه استان لرستان وجود دارد که بخش عمده ای از این آبشاها در مسیر رودخانه های این استان قرار گرفته اند. این در حالی است که آبشارهای هفت گانه لرستان هر کدام در نوع خود آبشار منحصر به فردی هستند که شاید نتوان مانند آنها را در دیگر نقاط کشور مشاهده کرد.

آبشار شوی یا تله زنگ:

این آبشار در نزدیکی مرز استان خوزستان و لرستان در بین کوهای سر تنگ شوی در حوالی روستای شوی و در 10 کیلومتری ایستگاه راه آهن واقع شده است. این آبشار که زیباترین آبشار ایران نیز محسوب می شود آبشاری زیبا و دلشین است که از غار بیرون می آید و از گردنه ای بلند به پایین سرازیر می شود. ارتفاع آبشار 1000 متر و عرض آن 40 متر است که زیبایی و چشم اندازی کم نظیر را به طبیعت اطراف خود بخشیده است. از طرف دیگر این آبشار زیبا مملو از درختان بلوط، بادام و پوشش گیاهی بسیار مناسب و دیدنی است. نزدیکترین مسیر دسترسی به این آبشار در مرز خوزستان از طریق ایستگاه راه آهن تله زنگ از شهرستان درود و روستای شوی است. در فصول مختلف سال از سرتاسر کشور مردم علاقمند برای تفریح به این آبشار می آیند و بخشی از اوقات خود را پیرامون آن سپری می کنند.

آبشار بیشه:

آبشار بیشه یکی از آبشارهای زیبای استان لرستان و ایران است. این آبشار در دل کوه های زاگرس در شهرستان دورود قرار گرفته است و فاصله آن تا شهر دورود 35 کیلومتر است. این آبشار در نزدیکی راه آهن تهران- خوزستان و در نزدیکی ایستگاه بیشه قرار گرفته و از این رو هر ساله در ایام مختلف پذیرای مسافران زیادی از جای جای ایران است. آبشار بیشه با چشم اندازی زیبا یکی از نادرترین و زیباترین آبشارهای استان لرستان است. ارتفاع آبشار 48 متر تا نقطه برخورد با زمین است و 10 متر نیز از آنجا تا وصل شدن به رودخانه سزار است و عرض تاج آبشار 20 متر است. از شهرسستان دورود به طرف آبشار مناطق دیدنی در کنار رودخانه سزار وجود دارند که می توان به آبشارهای فصلی و دائمی، آبشارهای یخی در زمستان و درختان متنوع اشاره کرد. فاصله این آبشار دیدنی تا خرم آباد نیز از طریق جاده 64 کیلومتر است.

آبشار آب سفید: 

این آبشار زیبا و دیدنی در منطقه ذلقی الیگودرز و به فاصله حدود 50 کیلومتری از این شهر قرار دارد. ارتفاع این آبشار حدود 65 تا 70 متر و عرض تاج آبشار در فصل پر آبی در حدود 8 متر است. آب این آبشار از دل تونلی در دل یک کوه سنگی بیرون می آید و بسیار خنک است. این آبشار به رود رودبار لرستان می پیوندد و سرانجام به دز می ریزد. می توان گفت به علت اینکه آب آن به صورت مخلوط با هوا بر اثر برخورد با سنگ ها به شکل حباب سفید در می آید به آب سفید معروف شده است. امتداد مسیر دسترسی به این آبشار زیارتگاه موحد حسن قرار دارد که در میان ساکنین مناطق بختیاری نشین از جایگاه بالا و قابل احترامی برخوردار است. مسیر دسترسی به آبشار آب سفید از روستاهای کاکلستان و قلیان که با کوه های سر به فلک کشیده و درختان زیبای بلوط و گردو شما را همراهی می کند. مسیر شهر الیگودرز تا آبشار آب سفید اتومبیل رو می باشد.

آبشار نوژیان:

آبشار نوژیان نیز در 51 کیلومتری جنوب شرقی خرم باد واقع شده است و دارای ارتفاع 95 متر و عرض تاج پنج متر است. ای آبشار یکی از زیبایی های طبیعت لرستان است که هر ساله، بسیاری از گردشگران و مسافران را به سوی خود جذب می کند.گردشگاه جنگلی نوژیان بالای کوه تاف قرار دارد، در کوه تاف انواع گیاهان دارویی می رویند که طبیعت بکر این منطقه و همچنین وجود آبشار زیبای نوژیان آن را به محلی زیبا و دیدنی بدل کرده است. راه ارتباطی آبشار زیبای نوژیان از طریق خرم آباد به گردنه نوژیان است. جاده دسترسی به این آبشار جاده آسفالته بوده و همچنین می توان از طریق راه آهن و با کمی پیاده روی به دیدار این آبشار زیبا رفت.

آبشار چکان:

آبشار چکان در جنوب غربی شهرستان الیگودرز و در دامنه ارتفاعات مشرف بر دره چکان در فاصله 141 کیلومتری شهرستان خرم آباد وافع شده است. این آبشار شگفت انگیز دارای ارتفاع 30 متر و عرض تاج چهار متر در دل طبیعت بکر و بهشتی لرستان قرار دارد. این آبشار از درون غاری مشرف بر زمینه ای زراعی چکان بیرون می جهد و طول فوران آن به ده  ها متر می رسد. اطراف آبشار منطقه ای وسیع با فضای مطلوب و دل انگیز است که در دو الی سه کیلومتری امام زاده ای به نام ابوعلی واقع شده است. در کنار این آبشار پوشش گیاهی و درختانی مانند گردو، زالزالک، گلابی، چنار، بید و بلوط وجود دارد.

آبشار سرکانه:

این آبشار در روستای گریت بخش پاپی در فاصله 50 کیلومتری شهرستان خرم آباد قرار دارد. این آبشار زیبا دارای ارتفاع 15 متر و عرض تاج 17 متر بوده و از جمله جاذبه هاب طبیعی و گردشگری دیدنی استان لرستان است.

اشتراک گذاری :
نظر شما:

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید.


بیشتر بخوانید:
آبشار های لرستان
1398/11/22
آش ...
سفری خوش داشته باشیم
1398/10/16
برای اینکه سفری خوش داشته باشید کافیست نکاتی را بد ...
چگونه مجوز تور گردشگری بگیریم
1398/11/9
در ابتدا برای کسب مجوز تور گردشگری باید یه شرکت گر ...