error: جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیرفعال است
تفریح یاب

آدرس بهترین پیست اسکی های ایران

زهرا مصلحی نویسنده: زهرا مصلحی
زمان انتشار: 1399/1/25زمان مطالعه: 6 دقیقه, 18 ثانیه
0 نظر 930 بازدید
آدرس بهترین پیست اسکی های ایران
آدرس بهترین پیست اسکی های ایران

اسکیت به معنای کفش برف می باشد و از جمله ورزش های قدیمی به حساب می آید که برای اولین بار در کشور نروژ، شهر مورگدال شروع شد. در فصل زمستان زمانی که اهالی بومی مورگدال برای شکار و یا مسافرت به کوه ها می رفتند، باید برای راه رفتن در برف های سنگین کوه ها از چوب اسکی استفاده می کردند. به طور کلی برخی از تاریخ نویسان عقیده دارند که مبدا و پیدایش ورزش اسکی به عهد حجر باز می گردد. از جمله لوازم مورد نیاز برای ورزش اسکی شامل چوب اسکی، کفش اسکی، باتوم و لباس منسب ورزش اسکی می باشد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر درباره لوازم و تجهیزات مناسب اسکی اینجا را کلیک کنید. همچنین همانطور که می دانیم ورزش اسکی به دلیل هیجان بالا دارای خطرات احتمالی می باشد که به منظور تجربه اسکی بدون خطر باید از آن ها مطلع شویم. در ادامه به منظور کشب اطلاعات بیشتر درباره خطرات احتمالی ورزش اسکی اینجا را کلیک کنید.

امروزه با پیشرفت جوامع  باعث شده است بسیاری از تفریحات امروزی پرهیجان در میان عموم مردم و حتی خانواده ها رواج پیدا کند. در فصل سرما و با بارش برف زمستانی، بسیاری از خانواده ها به منظور تفریح و لذت بردن از این نعمت الهی در کنار هم به پیست های اسکی که امروزه تعدادشان در اغلب شهر های ایران روبه افزایش است، می روند. در ابتدا با شناخت کافی از پیست های موجود در شهر خود و در نهایت انتخاب مناسب ترین و مجهز ترین پیست در میان آن ها، می توان به شروع این تفریح پر هیجان در کنار خانواده و حتی دوستان اقدام کرد. در ادامه این مقاله سایت تفریح یاب به معرفی و توضیح مختصری درباره تعدادی از پیست های اسکی شهر های مختلف ایران پرداخته است تا باشناخت بیشتر انتخاب را برای شما عزیزان آسان نماید. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

  • پیست اسکی دیزین

دیزین از جمله معتبر ترین پیست های اسکی نه تنها در تهران و ایران بلکه در تمام خاور میانه می باشد. از جمله خصوصیات این پیست که مورد تایید بین المللی می باشد می توان به شیب مناسب مسیر، طول مناسب مسیر، محل مناسب جهت برگزاری مسابقات، امکانات تفریحی و رفاهی مناسب و... اشاره کرد. از جمله امکانات تفریحی و رفاهی این پیست می توان به 2 تله کابین، 2 تله سیژ، 7 تله اسکی بشقابی، 1 تله سیژ چکشی، 2 هتل، 19 کلبه، 5 رستوران و تمامی امکانات تفریحی و رفاهی مناسب جهت گذراندن اوقات فراغت عموم از جمله جوانان و خانواده ها در این پیست اسکی اشاره کرد. این پیست در شمال تهران و در فاصله ی 123 کیلومتری جاده چالوس و 71 کیلومتری شمشک می باشد. ارتفاع این پیست 3600 متر می باشد و بهترین زمان برای تفریح در این پیست از اوایل آذر ماه تا اواخر اردیبهشت ماه می باشد. انتخاب این پیست از جمله پیشنهادات سایت تفریح یاب برای شما عزیزان می باشد.

  • پیست اسکی توچال

از جمله پیست اسکی پر جمعیت و پر بازدید شهر تهران که نسبت به سایر پیست ها به شهر نیز نزدیک تر می باشد، می توان به پیست اسکی مجهز توچال اشاره کرد. از جمله امکانات این پیست می توان به 3 تله سیژ، 3 تله کابین، 1 تله اسکی، باشگاه تنیس، باشگاه تیر اندازی، باشگاه بانجی جامپینگ، اسکیت، پینت بال، و همچنین امکانات مناسب جهت پیاده روی و کوهنوردی می باشد. به طور کلی توچال دارای 3 پیست اسکی مجزا می باشد که این از جمله ویژگی های مهم این پیست به حساب می آید. اولین پیست در قله، دومی در دامنه غربی و سومی در ایستگاه 7 به 5 آن قرار دارد. طول این پیست 3850 متر می باشد و در فاصله 3 کیلومتری تجریش، در منطقه شمیرانات استان تهران قرار دارد.

  • پست اسکی خوشاکو

از جمله پیست های اسکی استان آذربایجان غربی که در 30 کیلومتری غرب شهر ارومیه قرار دارد، می توان به پیست اسکی خوشاکو اشاره کرد. این مجموعه پیست دارای کوه هایی با شیب مناسب و پشم اندازی زیبا و عالی می باشد که در فصل زمستان به عنوان پیست اسکی برفی و تیوپ سواری و همچنین در فصل گرما به عنوان پیست مناسب برای روی چمن و مقصدی برای کوهنوردان و اذت بردن از طبیعت زیبای این منطقه می باشد.

  • پیست اسکی شمشک

بعد از پیست اسکی دیزین، پیست اسکی شمشک به عنوان بزرگ ترین و مجهز ترین پیست اسکی تهران به حساب می آید. از جمله امکانات این پیست 2 تله سیژ، 2 تله اسکی بشقابی، 2 تله اسکی چکشی، 2 هتل و 4 رستوران می باشد. وجود نور افکن های زرد رنگ در این پیست امکان تفریح تا نیمه های شب را برای شما عزیزان فراهم می کند. ارتفاع این پیست 3050 متر می باشد و در فاصله ی 75 کیلومتری شمال شهر تهران و در نهایت جزء توابع شهرستان شمیرانات می باشد. بهترین زمان برای انتخاب این پیست به منظور تفریحات برفی از اوایل آذر ماه تا اواسط فروردین ماه می باشد.

  • پیست اسکی پولاد کف

پیست اسکی پولاد کف به عنوان دومین پیست بزرگ و مجهز ایران به حساب می آید که در چهار فصل سال امکان استفاده از آن ا برای عموم مردم فراهم می کند. از جمله امکانات این مجموعه می توان به بالا بر، تله کابین، موتور برفی، 2تله اسکی، رستوران، مهمان سرا، ماشین های کوهستان، هتل، کافی شاپ، اسب سواری، چرخ های هوشمند، قایق پدالی، دوچرخه سواری، آموزشگاه اسکی جهت آموزش به علاقه مندان و... می باشند. پیست پولاد کف به دلیل قرار گرفتن در مسیر آبشار زیبای مارگون از موقعیت بسیار ویژه ای برای بازدید بسیاری از مردم می باشد. این پیست در شهر سپیدان و در فاصله ی 75 کیلومتری استان فارس قرار دارد.

  • پیست اسکی فریدون شهر

پیست اسکی فریدون شهر تنها پیست اسکی استاندارد استان اصفهان می باشد که در فاصله ی 6 کیلومتری شهر فریدون شهر و 180 کیلومتری استان اصفهان قرار دارد. پیست اسکی فریدون شهر جزء 22 پیست برتر ایران به حساب می آید که در فصل زمستان به طور میانگین 3 هزار نفر از این پیست دیدن می کنند.

  • پیست اسکی پاپایی

به دلیل شیب نه چندان تند این پیست، محل مناسبی برای تفریح افراد آماتور در این رشته ورزشی می باشد؛ اما با این وجود به دلیل عدم تابش مستقیم نور خورشید به سطح این پیست، دارای یخبندان های طولانی مدت می باشد. از جمله تجهیزات این پیست شامل تله اسکی، برف کوب، رستوران، کافی شاپ، سوییت، پارکینگ، مدرسه ی اسکی جهت آموزش به افراد علاقه مند به این رشته ورزشی و... می باشد. پیست اسکی پاپایی در فاصله ی 45 کیلومتری جنوب غربی استان زنجان واقع شده است.

  • پیست اسکی سهند

پیست اسکی سهند در 6 ماه سرد سال آماده خدمت رسانی به علاقه مندان ورزش اسکی و همچنین خانواده جهت تفریح و برف بازی می باشد. در این پیست با وجود عمق 4 متری برف های پودری، بهمن گیر نمی باشد. از جمله امکانات این پیست می توان به هتل ویلایی، 12 دستگاه بالا بر، امکانات ورزش بین راهی و... می باشد. این پیست در فاصله ی 45 کیلومتری پلیس راه تهران _ تبریز و در نهایت 30 دقیقه با شهر تبریز فاصله دارد.

  • سخن آخر

در نهایت جهت تفریح در فصل سرد سال و برف بازی در کنار خانواده و دوستان، ابتدا باید پیست های برفی شهر خود را شناسایی کرده و در آخر مناسب ترین و مجهز ترین آن ها برای شروع یک تفریح برفی در کنار هم به عمل آوریم. سایت تفریح یاب اوقات خوشی را برای شما عزیزان آرزو می کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره ورزش اسکی و تاریخچه این ورزش پر هیجان اینجا را کلیک کنید.

 

اشتراک گذاری :
نظر شما:

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید.


بیشتر بخوانید:
نکات مهم هنگام گیر افتادن در باتلاق
1398/11/21
معرفی انواع باتلاق و تالاب و راه های نجات از باتلا ...
پیشگیری از گرما زدگی درسفر
1398/11/11
راه های پیشگیری از بیماری در سفر. ...
فرهنگ اسکان در طبیعت
1398/11/14
برای ا ...
مراحل دریافت پاسپورت
1398/11/8
بررسی مشخصات و ویژگی های پاسپورت، شرایط اخذ این مد ...
جاهای دیدنی قشم
1398/11/9
در این مقاله امکان دیدنی جزیره قشم معرفی شده است. ...