error: جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیرفعال است
تفریح یاب

بام لند تهران

Maryam Daryaei نویسنده: Maryam Daryaei
زمان انتشار: 1398/11/13زمان مطالعه: 7 دقیقه, 28 ثانیه
0 نظر 1415 بازدید
بام لند تهران
بام لند تهران

مجموعه بام لند یکی از معروف‌ترین و لوکس‌ترین مراکز تفریحی-تجاری تهران است که در منطقه‌ کوهپایه‌ای غرب تهران و در ساحل دریاچه چیتگر (شهدای خلیج‌فارس) بنا شده است. معماریِ منحصربه‌فرد این مرکز تجاری، به‌ صورت 12 ویلای دو طبقه و مستقل است. مجموعه‌ای تجاری، فرهنگی و رفاهی که در نوع خود بی‌نظیر است. بام لند با داشتن مراکز خرید انبوه، آمفی‌تئاتر و اجرای برنامه‌های فرهنگی و جشنواره‌های مختلف، کافه‌ها، رستوران‌ها و امکانات تفریحی خاص و جذاب، هر سلیقه‌ای را راضی خواهد کرد. زیبایی‌هایی که سبب شد بام لند در سال 2018، جایزه معماری ویژه را در مسابقه بین‌المللی سالانه پریکس ورسیلز (international Prix Versailles annual awards) در بخش قاره‌ای آفریقا و غرب آسیا از آن خود کند.

تفریحات فرهنگی بام لند

یکی از بهترین قسمت‌های بام لند برای علاقمندان به فرهنگ و هنر «آمفی‌تئاتر بام لند» است. مکانی با ظرفیت 250 نفر که به دلیل برگزاری برنامه‌ها و جشنواره‌های مختلف محبوبیت بسیاری پیدا کرده است، برنامه‌هایی مانند جشن‌های سالیانه‌ فرهنگی، جلسه نقد فیلم و کتاب، تئاتر کودکان و برنامه‌های شبانه. اگر هم به موسیقی علاقه دارید مطمئناً از دیدن و شنیدن «اجرای موسیقی خیابانی» در نقاط دنج بام لند لذت خواهید برد.

مراکز خرید و فروشگاه‌های بام لند تهران

تنوع محصولات در مراکز تجاری بام لند، خرید کردن را هم د‌ل‌چسب می‌کند. فروشگاه‌های این مرکز در دو طبقه همکف و زیر همکف قرار دارند. بدون شک دیدن برندهای تجاری معروف ذوق یک خرید لوکس را در دل‌تان زنده خواهد کرد. در بوتیک‌های مد و لباس می‌توانید انواع لباس‌ها و پوشاک را از برندهای مختلف به تن کنید و از خرید لذت ببرید. نام‌های تجاری مختلفی مثل ال‌سی‌وای‌کیکی، جین‌وست، بنتون، مانگو، او‌ وی ‌اس، یو اس پولو و... که کیفیت و برازندگی را یکجا به شما عرضه خواهد کرد.

برندهای مشهور ساعت، طلا و جواهرات همچون سوارسکی، سوآچ و... شما را به خود خواهند خواند! و بی‌شک در برابر کشش برندهای ورزشی مثل ریباک، آدیداس و... هم نمی‌توانید مقاومت کنید. همین‌طور با دیدن کالاهای با کیفیتی از برندهای معتبر سام‌لند و تاتی‌پاریس هم خرید لوازم خانگی و وسایل الکتریکی را از قلم نخواهید انداخت. به‌ علاوه فروشگاه‌های متفاوتی مثل خانه شکلات، دوکاتی (برند ماشین و موتورسیکلت)، گل‌فروشی چلبرگ و اسباب‌بازی فروشی (از برند توی‌توی) را هم نمی‌شود نادیده گرفت.
البته حواستان باشد که همه لذت‌هایتان را برای خرید خرج نکنید چون قسمت جذاب‌تر ماجرا در مرکز تفریحی بام لند منتظرتان است.

تفریحات هیجان‌انگیز بام‌لند

اگر اهل هیجان هستید، بام‌لند برنامه‌های زیادی برای به تپش انداختن قلبتان دارد که یکی از آن‌ها «سقوط آزاد با بتمن کلاب» است. یک سقوط آزاد از ارتفاعی نسبتاً زیاد به روی تشک بادی که هیجان را به اوج می‌رساند. شما با خرید هر بلیط به قیمت 25000 تومان، امکان انجام دو پرش (جامپ) را در دو ارتفاع مختلف دارید. اگر هم برای بار اول است که قصد تجربه چنین هیجانی را دارید، پیش از پریدن حتماً آموزش‌های لازم به شما داده می‌شود. پس بدون نگرانی دل به دریا بزنید!
یکی دیگر از سرگرمی‌های هیجان‌انگیز این سرزمین، «مجموعه واقعیت مجازی (VR-Land)» است. جایی که درست مثل اسمش واقعیت و تخیل به هم می‌آمیزد. شما می‌توانید روی صندلی بنشینید و از هیجان بازی‌های پرتحرک مانند انواع بازی‌های تیراندازی، ورزشی (مثل کارتینگ بر روی یخ مصنوعی) و معمایی (مثل هزارتوی ماژول مِیز) لذت ببرید! تجربه‌ای که با استفاده از بهترین دستگاه واقعیت مجازی در دنیا (HTC-VIVE Pro) برایتان رقم خواهد خورد.

هزینه بازی‌ها نیز به این صورت است: کارتینگ روی یخ مصنوعی: 20000 تومان/ ماژول میز: 20000 تومان/ بازی VR تخته‌شنا: 15000 تومان/ بازی VR اسکی: 15000 تومان/ بازی VR قایق: 15000 تومان/ بسته ترکیبی: ماژول میز + کارتینگ: 32000 تومان و بسته ترکیبی: ماژول میز + بازی VR: 28000 تومان.
یکی دیگر از این هیجان‌های شگفت‌انگیز «اسکای فلایر بام‌لند» است که در کنار مجموعه وی آرلند قرار دارد. مکانی که شما را به آسمان می‌برد و می‌توانید طعم پرواز را بر فراز دریاچه چیتگر بچشید. لذتی فراموش‌نشدنی که برای هر نفر تنها 12000 تومان هزینه دارد.
شما می‌توانید این هیجان‌ها را تا «شهربازی چیتگر» (در سمت راست مجموعه و در انتهای مرکز خرید) با بازی‌های جذابی مثل ماشین برقی، ماشین کوبنده، چرخ‌وفلک و... ادامه دهید. بعد از آن هم می‌توانید از تماشای منظره بی‌نظیر «ساحل سنگی دریاچه چیتگر» که در نزدیکی شهربازی قرار دارد به آرامش برسید.
«فوتبال دستی انسانی بام‌لند» هم که در کنار فروشگاه کیدز گاردن قرار دارد، از دیگر وسایل بازی پرتحرک برای کودکان است. هزینه این بازی در مدت‌زمان 30 دقیقه، 40000 تومان است.

تفریحات آبی بام‌لند

نمی‌شود کنار آب بود و تفریح‌های آبی را تجربه نکرد. یکی از تفریحات آبی بام لند «قایق‌سواری» است. در یکی از اسکله‌های دریاچه که در بام‌لند قرار دارد می‌توانید قایق‌سواری را با قایق پدالی تجربه کنید یا کمی هیجان‌انگیزترش کنید و سوار قایق موتوری شوید. اگر آرامش قایق پدالی را ترجیح می‌دهید خوب است بدانید که هزینه قایق‌های پدالی دونفره و چهارنفره به ترتیب 15000 و 25000 تومان است، اما هزینه قایق موتوری به‌صورت دربست برای یک دور کامل در دریاچه، 60000 تومان است. البته با هزینه کمتری به مبلغ 10000 تومان هم می‌توانید سوار قایق اتوبوسی (کاتامارا) شوید و یک دور کامل در دریاچه بزنید.
در صورتی‌ که در کنار دریاچه به دنبال آرامش هستید، می‌توانید به شرق دریاچه بروید و به «کلوپ ماهیگیران تهران» در بام‌لند سربزنید. مکانی دل‌نشین که در آن با استفاده از امکاناتی مجهز مثل فروشگاه اختصاصی لوازم ماهیگیری و سایت ماهیگیری به طول 205 متر با 32 جایگاه می‌توانید تمام خستگی و تشویش‌های روزمره را از خود به درکنید. امکان آموزش ماهیگیری نیز برای کسانی هم که تاکنون تجربه‌ای نداشته‌اند فراهم است. همچنین می‌توانید با استفاده از خدماتی مثل سرویس کترینگ (Catering) و انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد، لذت و آرامش ماهیگیری را چند برابر کنید. البته بهتر است پیش از آن، برای رزرو و یا عضویت به وبسایت کلوپ ماهیگیری چیتگر مراجعه کنید. چرا که الویت با اعضا و افرادی‌ست که جایگاه خود را از قبل رزرو کرده‌اند. هزینه‌های این کلوپ نیز به‌ این‌ ترتیب است: پکیج عضویت 1: 80000 تومان، پکیج عضویت 2: 120000 تومان و ماهیگیری آزاد، خارج از پکیج و بدون امکانات: 150000 تومان.

در بام‌لند ورزش کنید

یکی از ورزش‌های منحصربه‌فردی که می‌توانید در سرزمین بام تجربه کنید، «پاتیناژ یا اسکیت روی یخ» است. ورزش لذت‌بخشی که هم شاد و هیجان‌انگیز است و هم بسیار زیباست. حرکت روی شکنندگی یخ و حفظ تعادل روی تیغه باریک اسکیت، جذابیت بی‌بدیل این ورزش یخی است. شما اگر تابه‌‌حال این ورزش را تجربه نکرده‌اید می‌توانید در کلاس‌های آموزشی پاتیناژ در بام‌لند، ثبت‌نام کنید. هزینه 10 جلسه آموزش یک‌ساعته 450000 تومان است اما اگر به آموزش نیازی ندارید می‌توانید با پرداخت هزینه 20000 تومان به مدت 30 دقیقه از گردش و چرخش روی یخ لذت ببرید.
اگر از آن دسته افرادی هستید که به خرید، بازی، هیجان و تفریحات دیگری که نام برده شد علاقه‌ای ندارید، بام‌لند شما را هم راضی خواهد کرد. شما می‌توانید به گوشه دیگری از این سرزمین سربزنید. دورتادور دریاچه چیتگر، یک مسیر دل‌انگیز 6 کیلومتری وجود دارد که از پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری در این مسیر، غرق در آرامش خواهید شد. لذتی که هیچ هزینه‌ای برایتان نخواهد داشت.
اگر هم دلتان خواست گشت متفاوتی دور دریاچه داشته باشید. می‌توانید با استفاده از موتور چهارچرخ سبک، یک سواری متفاوت و جذاب را تجربه کنید و با هزینه 10000 تومان به مدت 10 دقیقه اطراف دریاچه را گشت بزنید.

 

اشتراک گذاری :
  • برچسب ها:
نظر شما:

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید.


بیشتر بخوانید:
ساحل سیترا چالوس
1398/11/23
یک ...
ون لایف و کسب درامد در سفر
1398/8/15
چگونگی کسب درامد و کار از راه دور فریلنسینگ ...
خانه دهدشتی اصفهان
1398/10/7
خانه دهدشتی یکی از خانه‌های تاریخی زیبا در اصفهان ...
همه چیز در مورد ویروس کرونا
1398/12/2
آنچه که لازم است در مورد ویروس کرونا بدانید ...
نحوه چیدمان کافه فست فود
1398/4/19
برای بررسی نوعی از ارائه ...