error: جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیرفعال است
تفریح یاب

بهترین پیست های اسکی در ایران

علیرضا نصیری نویسنده: علیرضا نصیری
زمان انتشار: 1398/11/13زمان مطالعه: 4 دقیقه, 13 ثانیه
0 نظر 1635 بازدید
بهترین پیست های اسکی در ایران
بهترین پیست های اسکی در ایران

وجود دو رشته کوه مرتفع البرز و زاگرس و قله های مرتفع آن که در بسیاری از روزهای سال از برف پوشیده شده اند موجب شده است  شرایط مناسبی برای علاقه مندان به ورزش پر هیجان اسکی به وجود بیاید. 
در ادامه با تفریح یاب همراه شوید تا این پیست ها را به شما مختصر معرفی کنیم:

پیست اسکی توچال 
توچال نزدیک ترین و شلوغ ترین پیست تهران است که در 3 کیلومتری میدان تجریش در منطقه شمیرانات قرار دارد این مجموعه 3 پست مجزا دارد که اولی در قله ، دومی در دامنه و سومی در ایستگاه هفتم به پنجم قرار دارد. اولین پیست از ارتفاع 3850 متری آغاز شده و تا هتل در ارتفاع 3550 متری قرار گرفته است. پیست اسکی ایستگاه هفتم که در دامنه غربی قرار دارد هم مناظر بی نظیری را از کوه های اطراف به شما نمایش می دهد. مسافت این پیست 900 متر است که بالاترین نقطه آن 3750 متر و پائین ترین نقطه آن 3550 متر ارتفاع دارد.مسافت پیست اسکی ایستگاه هفتم به پنجم هم حدود 5500 متر است که بلندترین نقطه آن در ارتفاع 3750متری و پایین ترین قسمت آن در ارتفاع 2940 متری در ایستگاه پنجم قرار دارد.پیست توچال از مجهزترین پیست های کشور به حساب می آید که در آن باشگاه تنیس،باشگاه بانجی جامپینگ و اسکیت، باشگاه پینت بال و امکان کوه نوردی و پیاده روی وجود دارد. 

پیست اسکی


پیست اسکی دیزین 
دیزین مهم ترین پیست ایران و معتبر ترین پیست خاورمیانه است این پیست که در شمال تهران واقع شده است اولین پیست ایران است که توسط فدراسیون اسکی مورد تائید در برای برگزاری مسابقات رسمی شناخته شده است. دیزین دارای ۲۳ پیست اسکی می باشد و امکاناتی چون انوع تله کابین، تله سیژ، تله اسکی و پیست چمن در آن تعبیه شده است. در دیزین ۷٫۵ کیلومتر مسیر اسکی وجود دارد که از ارتفاع ۳۶۰۰ متری تا ۲۶۵۰ متری تغییر می کند. این پیست که از اوایل آذر ماه تا اواخر اردیبهشت آماده خدمت رسانی است بیشترین زمان را در اختیار علاقه مندان به اسکی قرار می دهد.


پیست آبعلی 
پیست آبعلی که قدیمی‌ترین پیست ایران است، در نزدیکی شهر آبعلی در ۵۷ کیلومتری تهران در جاده هراز واقع شده، دارای پنج پیست است که در مجموع دارای یک تله‌کابین، پنج تله اسکی بشقابی،  سه تله اسکی چکشی و یک تله‌سیژ هستند. بهترین زمان استفاده از  پیست آبعلی که بالاترین ارتفاع آن ۲۶۵۰ و پایین‌ترین ارتفاع آن ۲۴۰۰ متر است، از اواسط دی  تا اواسط اسفند است. از امکانات این پیست می‌توان به یک هتل و شش رستوران اشاره کرد.

پیست اسکی پولاد کف 
پیست اسکی پولاد کف یا سپیدان واقع در 5 کیلومتری شهرستان سپیدان در نزدیکی شیراز قرار دارد این پیست دارای تجهیزاتی مانند بالابر ، تله کابین و موتور برقی دارد.در نزدیکی این پیست ، پیست کوچک دیگری به نام سپیدان وجود دارد که 4 فصل می باشد. 

پیست اسکی ایران

پیست اسکی آلوارس 
این مورد از پیست های اسکی ایران در دامنه ‌های مرتفع سبلان و در فاصله ۱۲ کیلو‌متری روستای آلوارس و ۲۴ کیلومتری سرعین قرار گرفته و از آنجایی که در ارتفاع ۳۲۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد در طول پاییز و زمستان پر از برف است و در حدود شش تا هشت ماه از سال مورد استفاده قرار ‌می ‌گیرد. همچنین برای بالا رفتن از کوه نیز دارای امکاناتی نظیر بالابر و تله ‌سیژ است.


پیست اسکی چلگرد 
این پیست از پیست های مهم زاگرس است که در شهر چلگرد و در 91 کیلومتری شهرکرد قرار دارد این پیست به طول 800 متر و شیب 20 درصد دارای 3 محوطه مجزا برای خانم ها ، آقایان و خانواده می باشد.  یادتان باشد اگر گذارتان به چلگرد افتاد، از تونل و آبشار کوهرنگ هم که در نزدیکی پیست قرار دارد دیدن کنید.

بیشتر بخوانید:

استان چهارمحال و بختیاری و بارش برف

پیست اسکی شمشک 
پیست شمشک بعد از دیزین، دومین پیست اسکی بزرگ ایران است. این پیست در 57کیلومتری شمال شرق تهران قرار گرفته و فاصله کمی با روستای شمشک از توابع رودبار قصران شهرستان شمیرانات دارد. برای رسیدن به پیست اسکی شمشک می توانید از مسیرهای لشکرک، زردبند و کرج، گچسر (فقط در فصل تابستان) استفاده کنید. بلندترین نقطه پیست 3050 متر و پست‌ترین نقطه آن 2550 متر است..در پیست اسکی شمشک دو دستگاه تله‌سیژ، دو دستگاه تله‌اسکی بشقابی و دو دستگاه تله‌اسکی چکشی وجود دارد. همچنین این پیست مجهز به نورافکن زرد است که به شما این امکان را می دهد که تا نیمه های شب اسکی کنید. بهترین زمان اسکی در این پیست معمولا از اوایل آذر تا اواسط فروردین است. این پیست هم دو هتل دارد و 4رستوران که یکی از آنها در قله قرار گرفته است و چشم انداز زیبایی به شما می دهد.

 

تفریح یاب خواندن مقاله های زیر را به شما پیشنهاد می کند:

در زمستان به کجا سفر کنیم؟

با بکرترین جاذبه های گردشگری در ایران آشنا شوید

اشتراک گذاری :
نظر شما:

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید.


بیشتر بخوانید:
جاده اسالم به خلخال
1398/11/9
تمام جزئیات اعم از امکانات رفاهی، موقعیت جغرافیایی ...
با بکرترین جاذبه های گردشگری در ایران آشنا شوید
1398/9/23
این روزها با توجه به گسترش ...
بهترین پیست های اسکی در ایران
1398/10/1
وجود دو رشته کوه مرتفع البرز و زاگرس و قله های مرت ...
راههای مقابله با حمله حیوانات
1398/10/19
اگر شما هم می خواهید طبیعت نورد باشید و از سفر خود ...