error: جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیرفعال است
تفریح یاب

ارزان ترین شهرهای ایران برای مسافرت

علیرضا نصیری نویسنده: علیرضا نصیری
زمان انتشار: 1398/11/13زمان مطالعه: 2 دقیقه, 32 ثانیه
0 نظر 1385 بازدید
ارزان ترین شهرهای ایران برای مسافرت
ارزان ترین شهرهای ایران برای مسافرت

با بالا رفتن هزینه های زندگی بسیاری از خانواده به دنبال مکان هایی برای مسافرت هستند که به نسبت خرج و هزینه کمتری دارند و از این رو هم نمی توان سفر را از برنامه زندگی حذف و کل سال در خانه ماند. البته اگر می خواهید از شلوغی شهرها دور شوید و کمی استراحت کنید به سراغ وسایل نقلیه عمومی از جمله اتوبوس و قطار بروید چون با افزایش قیمت بنزین زیاد به صرفه نیست که وسیله نقلیه شخصی سفر کنید. به علاوه مواردی که گفته شد یک سری شهرها به نسبت بقیه از هر لحاظ ارزان تر هستند و از این رو انتخاب مناسبی برای سفری کم هزینه می تواند باشد.

ترفند هایی برای مسافرت ارزان 


تهران
زمانی که صحبت از شهر تهران می شود اغلب افراد فکر می کنند که تهران شهری آلوده و گران قیمت است که به سختی می توان در آن زندگی کرد مگر با سرمایه زیاد. اما مکان های دیدنی و اقامت گاه های تهران در روزهای وسط هفته قیمت بسیار پایینی دارند و از این رو یکی از بهترین انتخاب ها خواهد بود.

تهران


همچنین شهر تهران دارای مکان تاریخی و تفریحی فراوانی از جمله کاخ گلستان,کاخ سعد آباد,مسجد جامع امام خمینی,بازار بزرگ تهران,سینماهای 4 بعدی,پل طبیعت,برج میلاد,برج آزادی,باغ پرندگان,دریاچه چیتگر ... می باشد و برای هر سلیقه ای مناسب است.


ایلام
استان ایلام به عنوان دومین استان ارزان قیمت از نظر گردشگری می تواند بهترین گزینه برای طبیعت دوستان باشد. استان ایلام با بناهای تاریخی و طعبیت بکر فراوان در غرب کشور واقع شده است. از مهم ترین جاذبه های گردشگری استان ایلام می توان به شهر باستانی سیروان,موزه تاریخ طبیعی,غار طلسم خان,دریاچه دوقلو سیاه گاو,تپه چغاگلان و هزاران جاذبه ی دیگر اشاره کرد.

ایلام

همچنین استان ایلام دارای اقامت گاه های بومی ارزان قیمت بسیاری می باشد که در هر منطقه ای می توان با کمترین هزینه بیشترین تفریح را کرد.


 کرمانشاه
یکی دیگر از مقاصد ارزان برای طبیعت و تاریخ دوستان استان خوش آب و هوای کردستان است که می تواند سفری زیبا و ماجراجویانه ای را برای مسافران رقم بزند. اگر شما هم قصد سفر به استان کردستان را دارید حتما باید از رودخانه سقز یا چم سقز، آبشار‌بل و آبشار کویله،‌دریاچه‌های زریوار و سد وحدت،  قلعه قمچقای بیجار، غار کرفتو و منطقه اورامان دیدن کنید.

کرمانشاه

غذاهای محلی این استان یعنی شلکینه,نان برساق,کلانه,خورش ریواس,قایرمه,آش عدس بلغور,آش دوغه وا,آش گزنه,کباب کردی,ماهی کباب,دلمه برگ مو و هتیمچه بسیار خوش طعم و سنگین هستند که همگی ارزش یکبار امتحان کردن را دارند.
در آخر اگر قصد مسافرت به شهرهای ارزان تر خارج از لیست بالا را دارید باید مکان هایی را انتخاب کنید که در فصول مسافرت یعنی عید و تابستان نسبت به بقیه استان ها افراد کمتری به آنجا سفر می کنند.

تفریح یاب خواندن مقالات زیر را به شما پیشنهاد می کند:

چرا بسیار سفر باید کرد؟

در سفر به چه وسایلی نیاز داریم؟

 

 

اشتراک گذاری :
نظر شما:

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید.


بیشتر بخوانید: