error: جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیرفعال است
تفریح یاب

روش های مقابله با آفتاب سوختگی در سفر

ناهید لطفی نویسنده: ناهید لطفی
زمان انتشار: 1398/11/13زمان مطالعه: 4 دقیقه, 55 ثانیه
0 نظر 721 بازدید
روش های مقابله با آفتاب سوختگی در سفر
روش های مقابله با آفتاب سوختگی در سفر

فصل تابستان به خاطر بسیاری از ویژگی هایش دوست داشتنی و دلپذیر است و بهترین قسمت آن رفتن به  سفر است. لیست كارهایی كه در طول سال به آنها فكر می كنیم تا در فصل تابستان انجام دهیم،‌ طولانی است و همیشه منتظر رسیدن این فصل خوشایند و دلچسب هستیم. باربیكیو، هندوانه، لباس های مخصوص فصل تابستان، استخرها، گردش و تفریح، ساحل، تعطیلات، انواع نوشیدنی ها، بیرون رفتن بدون پوشیدن لباس زیاد، و البته بستنی به مقدار فراوان از لذت های این فصل به شمار می آیند.
یکی دیگر از بهترین و هیجان‌انگیزترین بخش‌های سفرهای تابستان پیاده‌روری و ریلکس کردن در ساحل است و به نظر می رسد كه نور آفتاب به سرعت می تواند ما را سرحال بیآورد.

اما فصل تابستان همزمان با تمام ویژگی های خوب خود، چیزی در خود دارد كه همه ما با بیرون آمدن خورشید از آن وحشت داریم چرا که قرار گرفتن زیاد در معرض اشعه‌های نور خورشید آسیب‌های جدی را برای پوست ایجاد می‌کند که می‌تواند منجر به برخی از بیماری‌ها از جمله سرطان پوست شود. در حقیقت زمانی که  بدون آن‌که از پوست خود محافظت ‌کنید در معرض نور خورشید قرار بگیرید، احتمال آفتاب‌ سوختگی شما بالا می‌رود. به محض آن‌که پوستتان قرمز و ملتهب شد بدانید که شدت آفتاب سوختگی روی پوستتان زیاد بوده است. و باید تمام تلاش خود را به كار می بندیم تا قبل بروز آن آفتاب سوختگی ازآن جلوگیری کنیم.

روش های مقابله با آفتاب سوختگی در سفر

زمان  را مناسب را انتخاب کنید

یکی از بهترین راه های جلوگیری از آفتاب سوختگی و درکنار آن لذت بردن از سفر این است که به ساحل یا استخر صبح زود قبل از ساعت ۱۰ و یا بعد از ساعت ۲ بروید، چرا که این  ساعت ها، دقیقا زمانی است که آفتاب شدت زیادی دارد. و بسته به اینکه در کجای جهان هستید، شدت اشعه ها نیز متفاوت است. و این اولین روشی است که شما را از آفتاب سوختگی رهایی می دهد .

کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید

کرم ضد آفتاب یکی دیگر از روش های حفظ پوست شما است، واقعا مهم نیست که پوست شما چه نوعی است و چه رنگی دارد، مهم این است که شدت اشعه های آفتاب در شهرهای ساحلی شدید هستند و به پوست آسیب می رسانند.بنابراین زمانی که می خواهید به ساحل بروید، پیاده روی کنید و یا هر فعالیت دیگری در آفتاب داشته باشید، حتما کرم ضد آفتاب بزنید و حتی آن را با خود برده که وقتی حس کردید اثر کرم رفته، کرم را دوباره تجدید کنید. زیرا که هرچقدر هم که کرم ضد آفتاب شما جنس مرغوبی داشته باشید وقتی در استخر شنا کردید یا از دریا برمی گردید حتما باید دوباره ضد آفتاب بزنید.و دیگر این که همه نقاط بدنتان را کرم بزنید  چرا که تنها صورت شما نیاز به ضد آفتاب ندارد، بلکه هرجایی که در معرض آفتاب است را باید با ضد آفتاب بپوشانید. مثلا دست ها و پاها و شانه ها از جمله نقاطی هستند که به سرعت دچار آفتاب سوختگی شده و رنگ پوست به سرعت عوض شده و ملتهب می شود.

 

برای خود سایه درست کنید

البته منظور این نیست که در ساحل به دنبال درخت بگردید، بلکه می توانید از سایه های ساختگی مانند کلاه، چترهای ساحلی و عینک استفاده کنید. می توانید یکی دو ساعت را با ضد آفتاب در آفتاب سر کرده و از گرمایی آن لذت برده و باقی روز را از کلاه، عینک آفتابی و حتی لباس های آستین بلند تابستانی استفاده کنید که آفتاب سوختگی را به حداقل برسانید.

از یك حوله مرطوب استفاده نمائید

یكی از بدترین چیزها در مورد آفتاب سوختگی، مسئله  سوزش آن است. این طرف و آن طرف رفتن با زخم ناشی از سوختگی بسیار سخت است،‌ اما خوشبختانه راه حلی ساده برای این مشکل وجود دارد و آن این است که از یك حوله مرطوب و سرد بر روی ناحیه مربوطه استفاده نمائید. یك حوله مرطوب را مدتی در فریزر قرار دهید تا به شدت سردشود و سپس یک حوله نازک دیگر بین محل سوختگی و حوله مذكور قرار دهید تا از آن محافظت نماید. كیسه ی کوچکی از نخود یخ زده را كه حوله ای به دور آن پیچیده شده هم می تواند اثرات خوبی داشته باشد در کل تا جائی كه امكان دارد چیزهای سرد بر روی ناحیه سوخته گذاشته و تا زمانی كه قابل تحمل است، آن را بر ندارید.

 
مقدار زیادی آب بنوشید
مرطوب نگه داشتن پوست مواقعی که دچار آفتاب سوختگی شده اید،‌ ضروری است، در نتیجه می توانید از طریق نوشیدن مقدار زیاد آب، پوست خود را مرطوب نگاه دارید.

دوش آب سرد بگیرید

بیشتر اوقات آسان ترین راه حل، بهترین راه حل است. به منظور تسكین آفتاب سوختگی برای مدتی طولانی و پایدار، زیر دوش آب سرد بمانید و جای سوخته را در آب سرد نگه دارید. و وقتی از حمام بیرون آمدید، محل سوخته را با حوله خشك نكنید، و اجازه دهید خودش خشك شود چراکه با این روش شما به پوست حساس صدمه وارد نمی كنید وهمچنین بكارگیری این روش نسبت به كیسه آب یخ و یا حوله خیس، باعث خنك ماندن طولانی مدت تری می شود.

روی آن را بپوشانید
درصورتی كه پس از سوختگی،‌ دوباره می خواهید بیرون بروید، مطمئن شوید که ناحیه سوختگی را به خوبی پوشانده اید و هر نوع احتیاطی به عمل آورید تا از سوختگی مجدد آن جلوگیری گردد. بعد از آفتاب سوختگی پوست به زمان نیاز دارد تا كاملاً بهبود یابد و
تا زمان التیام كامل، دوباره در معرض نور آفتاب قرار ندهید.
 
سایت تفریح یاب به شما پیشنهاد می دهد تا مقالعه های زیر را مطالعه کنید:
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری :
نظر شما:

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید.


بیشتر بخوانید:
فرهنگ اسکان در طبیعت
1398/11/14
برای ا ...
جاهای دیدنی همدان
1398/11/21
معرفی اماکن دیدنی همدان ...
ترفند های نگهداری مواد غذایی در سفر
1398/11/15
روش های نگهداری مواد غذایی بنیادی و قابل فساد در س ...