error: جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیرفعال است
تفریح یاب

تفریحات ساحلی کیش

فاطمه صبا نویسنده: فاطمه صبا
زمان انتشار: 1398/11/13زمان مطالعه: 5 دقیقه, 0 ثانیه
0 نظر 1804 بازدید
تفریحات ساحلی کیش
تفریحات ساحلی کیش

تفریح کردن یکی از مهمترین فعالیت های زندگی بشری است که از زمان تولد تا مرگ او، عمده فعالیت ها و تلاش ها را انجام میدهد تا بهترین تفریحات را داشته باشد. تفریح باعث میشود تا انسان از دغدغه ها و تشویش های دنیای پیرامون، فشارهای کاری، اتفاقات ناخوشایند و... برای چند ساعت هم که شده دور باشد و بتواند به ذهن و جسمش آرامش بخشد. حال تصور کنید اگر این تفریح کردن در محیطی مثل دریا، دریاچه و یا اقیانوس صورت بگیرد چه لذت بی پایانی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

درست از هنگامی که بشر توانست تا حدودی زندگیش را سر و سامان بخشد و کار و فعالیت های روزانه اش را هماهنگ کند، به فکر اختراع وسایلی افتاد که توسط آنها بتواند در محیط آبی نیز به تفریح بپردازد؛ البته اصلا بعید نیست که تمام وسایل تفریحی آبی اختراع افرادی باشد که ساکن مناطق ساحلی هستند.

 

آلاچیق و باربیکیو:

در تمام دنیا تفریحات ساحلی جز محبوب ترین فعالیت های آخر هفته و روزهای تعطیل به حساب می آیند که البته این موضوع برای ساکنان شهرهای بندری و ساحلی پر رنگ تر است. یکی از ساده ترین و پایه ای ترین امکانات در سواحل وجود آلاچیق ها و باربیکیوها است که می توانید از آنها به عنوان استراحتگاه و محل طبخ کباب و غذا استفاده کنید؛ زیرا هر انسانی پس از تفریح بسیار، نیاز به غذای مناسب و محل دراز کشیدن راحتی دارد تا تفریحش کامل شود.

پاراسل:
اگر به پرواز و اوج گرفتن از سطح زمین علاقه دارید، پاراسل را از دست ندهید. این تفریح محبوب در تمام نقاط ساحلی دنیا و همچنین جزیره زیبای کیش وجود دارد و به تبع، طرفداران بیشماری نیز دارد. در پاراسل شما سوار بر یک بالون شده و طنابی از بالون به قایق متصل میشود. ارتفاع مجاز برای پاراسل بین 50-100 متر از سطح دریا میباشد، اما بد نیست بدانید که اگر مایل به پرواز در ارتفاع متفاوتی هستید، این امکان برایتان هست اما فقط برای حدود 5 دقیقه.

کشتی های تفریحی:

اگر به دنبال تجربه یک سفر دریایی آرامش بخش و جذاب همراه با امکاناتی همچون پخش زنده موسیقی، پذیرایی و فعالیت های شاد دیگر هستید، این گزینه را از دست ندهید. بهتر است پیش از شروع سفرتان حتما درباره کشتی های مختلف و امکانات آنها و همچنین تخفیفات آنها تحقیق کنید و از قبل اقدام به رزرو بلیط نمایید.

کشتی های آکواریومی:

گاهی اوقات افراد به دنیای زیر آب و موجودات آن علاقه دارند و بسیار مشتاقند تا آنها را از نزدیک ببینند اما هیچگاه فرصتی برای یادگیری غواصی نداشته اند. حالا این امکان را دارید که بتوانید این دنیای شگفت انگیز را ببینید، بدون آن که نیاز باشد تا غواص ماهری باشید. کشتی های آکواریومی که دارای بدنه و پنجره های شیشه ای محکم و بسیار جذاب هستند، این امکان را برای شما فراهم کرده اند تا بتوانید لاک پشت‌ها، مرجان ها، صدف‌های ریز دریا و همچنین بسیاری دیگر از موجودات و جانوران دریایی را از فاصله چند سانتی متری و تنها با یک مرز شیشه ای مشاهده کنید. اگر به این سفر دریایی بروید، هرگز خاطره آن را فراموش نکرده و باز هم مشتاق تکرار تجربه آن هستید.

پارک بادی:

شاید برایتان جذاب باشد که بدانید، پارک های بادی نیز وجود دارند که روی آب ها و امواج خروشان ساحلی قرار گرفته اند و شما می توانید برای ساعتی هم که شده هیجان ناشی از این تلفیق پارک بادی و حرکت امواج را تجربه کنید. در بیشتر سواحل تفریحی دنیا این پارک بادی وجود دارد، اما در ایران تنها پارک بادی شناور در ساحل کیش قرار گرفته است که استفاده از آن فقط برای آقایان و کودکان بالای 3 سال مجاز است. برای استفاده از این پارک بایستی تجهیزات لازم همچون جلیقه نجات و حتی کلاه ایمنی را به همراه داشته باشید.

تیوب سواری:

تیوب سواری تفریحی همچون قایق سواری است، منتها با این فرق که در تیوب سواری احساس میکنید دقیقا روی موج آب در حال حرکت هستید و تمام حرکات و زنش های آب دریا را زیر خود احساس میکنید. احتمال پاشیده شدن آب و یا حتی افتادن در آب نیز هست، اما نگران نباشید زیرا با استفاده از تجهیزات ایمنی می توانید تجربه ای فوق العاده هیجان انگیز را داشته باشید که برای همیشه در ذهنتان ثبت خواهد شد.

جت فلایر/ فلای بورد یا تخته پروازی:

جت فلایر یکی از مهیج ترین تفریحات ساحلی است که در نگاه اول افراد گمان می کنند یادگیری و استفاده از آن ملزم به گذر زمان زیادی و تمرینات بی شمار است. اما خبر خوش آنجا است که در عرض 5 دقیقه می توانید این فعالیت را به خوبی آموخته و هیجان بسیاری را تجربه کنید. این وسیله با مکش فوق العاده قوی آب باعث میشود تا حدود دوازده متر از سطح آب بالا روید و سپس به پایین بیایید. تنها نکته در استفاده از جت فلایر آن است که عکس العمل بسیار سریعی داشته و بتوانید به سرعت واکنش نشان دهید؛ در این صورت به راحتی تعادلتان را حفظ کرده و لذت وافری را تجربه خواهید کرد.

 

قایق های فرانسوی:

اگر به دنبال تفریحی فردی هستید و همچنین میخواهید که تنهایی و یا با خانواده تان به گشت و گذار دریایی بروید، قایق های فرانسوی بهترین گزینه هستند. زیرا این قایق ها ظرفیت 4 الی 7 نفره را دارند و به راحتی میتوانید یکی از آنها را اجاره کرده و آن را برانید. در صورت تمایل به استفاده از این قایق ها تجهیزات ایمنی لازم همچون جلیقه نجات، کلاه، کابل، بیسیم و...را فراموش نکنید و حتما آن ها را همراه خود داشته باشید.

غواصی:

اگر شناگر ماهر و یا حتی بالاتر از آن غواص ماهری هستید، انتخاب این تفریح حتما جز الویت هایتان قرار دارد. در دریاها و اقیانوس های گوناگون می توان موجودات و زیست بوم های مختلفی را مشاهده کرد که حتما پیشنهاد می شود در هر ساحلی غواصی در آن محیط را تجربه کنید.

مراحل اخذ مدرک تور لیدر چیست؟

انواع کمپینگ

تفریحات شمال کشور

انواع تفریحات ساحلی

غذاهای بومی کردستان

 

 

اشتراک گذاری :
نظر شما:

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید.


بیشتر بخوانید:
سفر به شهر بادگیر ها یزد
1398/10/15
هوا که رو به خنکی و بعد از ...
جاذبه های اطراف شهر اصفهان 
1398/10/8
سفر به اصفهان تنها در گشت در این شهر خلاصه نمی شود ...
جاذبه های طبیعی در شهر سمنان
1398/10/11
سمنان استانی وسیع و کویریس ...