error: جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیرفعال است
تفریح یاب

بهترین شهر های ایران برای سفر

زهرا مصلحی نویسنده: زهرا مصلحی
زمان انتشار: 1398/11/17زمان مطالعه: 5 دقیقه, 28 ثانیه
0 نظر 1252 بازدید
بهترین شهر های ایران برای سفر
بهترین شهر های ایران برای سفر

در ایران انتخاب شهری به عنوان زیبا ترین شهر ایران برای سفر بسیار دشوار است. زیرا هر کدام از شهر های ایران ویژگی و زیبایی منحصر به فرد خود را د ارند و نمی توان گفت یکی از آن ها از همه بهتر است. در غرب ایران شهر هایی مانند مریوان، ایلام، کهکیلویه و بویر احمد و... را می توان به عنوان شهر های برتر غرب ایران معرفی کرد. در جنوب ایران شهر های چابهار، خوزستان، بوشهر، تفرش، طبس و... را می توان برگزید. شمال ایران که از مناطق جمعیت پذیر می باشد و سالانه و تمام ایام مسافران زیادی به این نقطه از ایران سفر می کنند، می توان شهر های رامسر، بهشهر، قائم شهر، گلستان و... را جزء برترین ها دانست. همچنین در مزکز ایران شهر هایی همچون اصفهان، شیراز، یزد و... از برترین ها می باشند. در شمال ایران شهر رامسر و رشت را می توان از زیبا ترین شهر ایران تلقی کرد. شهر های شیراز و اصفهان جزء زیبا ترین شهر ها از نظر گردشگران خارجی می باشد و سالانه تعداد زیادی توریست به این شهر ها به دلیل جاذبه های تاریخی بسیار سفر می کنند. در ادامه این مقاله سایت تفریح یاب به معرفی تعدادی از شهر ها و ویژگی های خاص آن شهر می پردازد تا شما عزیزان با مطالعه این مقاله به آسانی شهر مورد نظر خود را برای سفر انتخاب کنید.

  • شهر رامسر

شهر رامسر در اصطلاح به عروس شهر ایران معروف می باشد که در استان مازندران قرار دارند. در این شهر زیبا ترین روستا های ایران از جمله: جواهر ده، جنگل های دالخانی، صفارود و... در آن قرار د ارد. وجود دریا، جنگل، طبیعتی سرسبز، آبشارها و دریاچه ها از جمله مناطق تفریحی و جذاب این شهر می باشد. همچنین وجود تلکابینی که از بالای جنگل های سرسبز مازندران عبور می کند، از دیگر جاذبه های گردشگری این شهر می باشد.

  • شهر آستارا

یکی از شهر ساحلی و بسیار زیبای استان گیلان شهر آستارا می باشد. این شهر علاوه بر جاذبه های طبیعی همسایه جمهوری آذربایجان است که موجب شده بازارچه ها و پاساژهای ساحلی متعددی داشته باشد. زبان مردم این شهر غالبا به زبان ترکی می باشد همچنین برخی نیز تالشی صحبت می کنند. از جاذبه های گردشگری این شهر می توان به تالاب استیل، آبشار لاتون، تله کابین حیران، گردنه حیران، ساحل صدف و ارتفاعات سرسبز و جنگلی اشاره کرد. سالانه گردشگران بسیاری به این نقطه از شمال ایران سفر می کنند.

  • شهر فومن

فومن از شهر های جنگلی و کوهستانی استان گیلان می باشد. از جاذبه های این شهر می توان به شهر تاریخی ماسوله، دژ قلعه رودخان و همچنین شهر تاریخی فومن اشاره کرد که سالانه گردشگران زیادی برای تماشای جاذبه های این شهر، به این نقطه از شمال ایران سفر می کنند. بسیاری از شما عزیزان می دانید که کلوچه های فومن از معروف ترین و خوشمزه ترین کلوچه های شمال ایران می باشد.

  • بوشهر

بوشهر از جمله شهر های جنوبی می باشد که ساحل زیبای بوشهر و نخلستان های سر سبز می تواند از زیباترین جاذبه های این شهر به حساب آید که در دید اول با ورود به شهر با آن ها مواجه می شویم. این شهر دارای مناطق تاریخی بسیاری می باشد که با سفر و گشت و گذار در آن با این مناطق تاریخی از جمله بافت منحصر به فرد و قدیمیآن رو به رو می شوید. با این حال این شهر سالانه گردشگران زیادی را ندارد.

  • شهر چابهار

چابهار از شهر های جنوبی ایران می باشد که در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد. چابهار تنها شهر بندری کشور که در پس آن می توانید نمای اقیانوس را ببینید. شهر چابهار به دلیل قرار گیری در کنار دریای عمان و اقیانوس هند، جزء بنادر آزاد می باشد و همچنین از نظر بازرگانی موقعیتی استراتژیک و خاص دارد. نام شهر چابهار بر گرفته از چهار بهار می باشد و این نام شاره به آب و هوای معتدل این شهر در زمانهای مختلف سال دارد. 

  • استان خوزستان

استان خوزستان در جنوب غربی ایران واقع شده است. از تفریحگاه های استان خوزستان می توان به الاب شادگان و جزیره مینو اشاره کرد. خوزستان شهر های زیادی دارد از جمله: اهواز، آبادان، اندیمشک، دزفول، ایذه، شوشتر، بهبهان، خرمشهر و... می باشند که هر کدام جاذبه های گردشگری خاص خود را دارند. خرما، کلیچه، حلواشکری و مرکبات دزفول از مهم‌ترین سوغاتی‌های خوزستان به‌شمار می‌رود. کپوبافی، گلیم افشار خوزستان، عبابافی و قلم‌ نی از صنایع دستی ویژه این استان است.

  • شهر شیراز

شهر شیراز مرکز استان فارس می باشد که در جنوب غربی ایران قرار گرفته است. از شهر های دیگر استان فارس می توان به اردکان، فسا، جهرم، نیریز، کازرون، فیروز آباد و... اشاره کرد. جاذبه های گردشگری شهر شیراز شامل حمام وکیل، بازار وکیل، مسجد نصیر الملک، باغ دولت آباد، باغ عفیف آباد، حافظیه، سعدیه، دروازه قرآن، ارگ کریم خان و ... اشاره کرد که هر کدام از این بنا ها زیبایی فوق العاده و منحصر به فرد خود را دارند؛ همچنین تخت جمشید و پاسارگاد نیز دیگر بنا های شاخص استان فارس می باشد. شهر شیراز از جمله شهر های توریست پذیر می باشد. اگر تا به حال به این شهر سفر نکردید حتما آن را ر الویت سفر های خود قرار دهید.

  • استان اصفهان

شهر اصفهان در دامنه شرقی کوه های زاگرس از جمله شهرهایی است که شاید تاریخ و سابقه آن به قدمت خود کشوربرمی گردد. از صنایع دستی این شهر می توان به سیم کشی، زر کشی، زربافی، گلابتون دوزی، پولک دوزی، سکمه دوزی و زنجیر بافی اشاره کرد. اصفهان از استان هایی می باشد که شهر های بسیار زیادی از جمله باغ بهادران، شهر کرد، چادگان، نجف آباد، خمینی شهر، کاشان و... می باشد؛ به طور کلی اصفهان 36 شهر دارد  که هرکدام زیبایی منحصر به فرد خود را دارند. از مناطق گردشگری شهر اصفهان می توان به سی و سه پل، پل خواجو، میدان نقش جهان، کلیسا وانک، عالی قاپو، چهل ستون، کوه صفه و... اشاره کرد. اصفهان نیز مانند شیراز جزء شهر های توریست پذیر می باشد. تفریح یاب سفر به این شهر را به شما عزیزان پیشنهاد می کند.

در آخر با معرفی تعدادی از شهر های زیبای ایران امیدواریم با اطلاعات کافی شهر مورد نظر خود را برای سفر و تفریح مورد انتخاب خود قرار دهید. باید توجه داشت که در این مقاله فقط تعداد از شهر های زیبای ایران را نام بردیم بلکه ایران دارای شهر های زیبای بسیار زیادی می باشد.

اشتراک گذاری :
نظر شما:

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید.


بیشتر بخوانید:
بهترین شهر های ایران برای سفر
1398/11/16
هریک از شهر های ایران زیبایی منحصر به فرد خود را د ...
بهترین جاذبه های گردشگری در همدان
1398/10/7
همدان یکی از استان های تار ...
انواع دوچرخه برای جاده های مختلف
1398/12/4
دوچرخه های مناسب برای انوا ...
مکان های دیدنی جاده چالوس
1398/11/11
در این مقاله به بررسی تفریحاتی که در طول جاده چالو ...