error: جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیرفعال است
تفریح یاب

حیوان سال ۹۹ چیست؟

کیوان رنجبر نویسنده: کیوان رنجبر
زمان انتشار: 1398/11/24زمان مطالعه: 4 دقیقه, 17 ثانیه
0 نظر 2219 بازدید
حیوان سال ۹۹ چیست؟
حیوان سال ۹۹ چیست؟

عید نوروز که با شروع فصل بهار آغاز می شود یکی از جشن های باستانی و مهم برای ایرانیان و کشورهای فارسی زبان دنیاست. جشن نوروز یکی از کهن ترین جشن های ایرانی است که از دوران باستان به جا مانده و ایرانیان هر سال این جشن را به زیبایی هر چه تمام تر برگزار می کنند و سعی می کنند تا در روزهای بهاری و جشن نوروز ایام خوشی را سپری کنند.

لحظه تحویل سال 1399 در ایران ساعت 7 و 19 دقیقه و 37 ثانیه روز جمعه اول فروردین می باشد. این تاریخ برابر است با 25 رجب سال 1441 و 20 مارس سال 2020. از آنجائیکه تقویم ایرانی بر اساس حرکت خورشید تنظیم می شود، بنابراین مبنای انتخاب زمان و لحظه تحویل سال هم بر اساس حرکت خورشید بوده و به همین دلیل تقویم ایرانی به تقویم شمسی معروف است.  برای تعیین لحظه تحویل سال، زمانی که خورشید در نقطه اعتدال در نیم کره شمالی قرار می گیرد. از این لحظه محاسبات مربوط به شروع سال جدید شمسی آغاز می شود و تا زمانی که خورشید دوباره به همان نقطه بازگردد ادامه پیدا می کند. بنابراین میشود اینطور عنوان کرد که لحظه تحویل سال همان لحظه ای است که خورشید به مبداء حرکت و یا نقطه اعتدال بهاری میرسد. یعنی در زمان تحویل سال باید فاصله خورشید تا نقطه اعتدال به صفر برسد و به همین دلیل است که هر سال لحظه تحویل سال متفاوت است. 

تقویم شمسی یکی از دقیق ترن تقویم های دنیاست که شروع آن با بهار بوده و تمام جزئیات در آن با دقت خیلی زیادی اندازه گیری شده است. هر سال شمسی، بیشتر از 365 روز است به همین دلیل در روز 29 اسفند، زمانی خورشید با نقطه اعتدال بهار اندازه گیری می شود و بعد از آن لحظه تحویل سال را مشخص می کنند. اگر خورشید قبل از ظهر به نقطه اعتدال برسد همان روز به عنوان اول فروردین و اول بهار و نوروز تعیین می شود و اگر لحظه رسیدن خورشید به نقطه اعتدال بهاری در ساعات بعد از ظهر باشد روز اول فروردین و نوروز از روز بعد محاسبه می شود. بطور کلی می توان گفت که هر سال شمسی برابر با 365 روز و 6 ساعت است و لحظه تحویل سال حدودا 5 ساعت از سال گذشته بیشتر است. این تفاوت ساعت در لحظه تحویل سال هر سال با همدیگر جمع شده و بعد از گذشت 4 سال یک روز به روزهای اسفند ماه اضافه می شود و تعداد روزهای سال 366 روز می شود و آن سال را با نام سال کبیسه نامگذاری می کنند. سال 1399 هم یکی از سال های کبیسه در تقویم شمسی است. به دلیل این دقت و ریزبینی که در تنظیم تقویم شمسی وجود دارد این تقویم جزء دقیق ترین تقویم های موجود در جهان است و به عنوان یکی از میراث های ایرانیان شناخته می شود.

نماد و سمبل حیوان مربوط به سال 1399 موش است. انتخاب یک حیوان به عنوان نماد هر سال از تقویم چینی گرفته شده است. بر اساس این تقویم از 12 حیوان برای نامگذاری سال های مختلف در تقویم استفاده شده است که این حیوانات عبارتند از موش، گاو، پلنگ، خرگوش، نهنگ، مار، اسب، گوسفند، میمون، مرغ، سگ و خوک. نام حیوانات به ترتیب برای هر سال جدید نامگذاری می شود و هر 12 سال یکبار تکرار می گردد. 

انتخاب رنگ سال یکی از موضوعاتی است که همه ساله توسط موسسه پنتون انتخاب و به طور عمومی اعلام می شود. اگرچه رنگ مخصوص هر سال با نزدیک شدن به سال میلادی جدید انتخاب می شود اما از آنجائیکه هیچ منبع معتبر و مشخصی در این زمینه در کشور ما وجود ندارد معمولا از همان رنگی که موسسه پنتون برای سال جدید انتخاب کرده به عنوان رنگ سال جدید شمسی هم استفاده می شود. مثلا رنگ انتخاب شده برای سال 2020 میلادی رنگ آبی کلاسیک است و می توان گفت همین رنگ به عنوان رنگ سال 99 هم اننتخاب شده است. شما می توانید این رنگ آرامش بخش و جذاب را برای بخش هایی از زندگی و استایل خودتان استفاده کنید و با این تغییر کوچک و محسوس احساس بهتر و متفاوت تری برای شروع سال جدید داشته باشید.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید نویسندگان بزرگی همچون شکسپیر، تولستوی، ژول ورن، کاترین منسفلد، شارلوت برونته هم در سال موش متولد شده اند. علاوه بر این افراد مشهور و سلبریتی های دیگری همچون موزارت، ماتاهاری، شارلوت کودی، چرچیل، پرنس هری، اسکارلت جوهانسون، کریستین رونالدو، کیتی پری، خوله کارداشیان و غیره نیز در سال موش متولد شده اند.

موش ها حیواناتی هستند که خیلی سریع و راحت با محیط انسان ها سازگار می شوند و میشود در هر محیطی که انسان ها زندگی می کنند موش ها نیز می توانند به زندگی خود ادامه دهند. افرادی که در سال موش متولد می شوند افرادی انعطاف پذیر، دارای نگرش مثبت، مدبر و باهوش هستند اما شهامت بالایی ندارند. آنها با تصورات غنی و مشاهدات تیز خودشان می توانند از فرصت های خوبی که در اختیار دارند به خوبی استفاده کنند.

آبشارهای لرستان

باتلاق های ایران

نکات مهم هنگام گیر افتادن در باتلاق

اقدامات مهم هنگام غرق شدن در آب

اشتراک گذاری :
نظر شما:

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید.


بیشتر بخوانید:
تجهیزات اصلی کافی شاپ
1398/7/11
دستگاه اسپرسو اولین دستگاه ...
اشنایی با برخی هنرهای فلزی اصفهان
1398/10/4
اشنایی با برخی هنرهای فلزی ...
بهترین باشگاه های تیراندازی در ایران کدامند؟
1398/12/5
آشنایی با بهترین باشگاه ها ...
مسجد کبود، نگین فیروزه ای اسلام
1398/10/8
مسجد کبود یکی از بناهای تا ...
بازار قیصریه مرکز بازرگانی شهر اصفهان در دوران صفوی
1398/5/6
دهانه های بازار که به بازار قیصریه معروف است در ضل ...