error: جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیرفعال است
تفریح یاب

انواع نان پیتزا

علیرضا نصیری نویسنده: علیرضا نصیری
زمان انتشار: 1398/11/29زمان مطالعه: 5 دقیقه, 9 ثانیه
0 نظر 2467 بازدید
انواع نان پیتزا
انواع نان پیتزا

 پیتزا از غذا های پر طرفدار و پر فروش در همه کشور ها که با ترفند ها و مدل های مختلف و متنوع پخته و سرو می شود هرکدام دارای یک رسپی و مدل خمیر نان مختلف هستند. پیتزا که غذای ملی ایتالیا است و توسط ایرانیان آن را یاد گرفتند امروز یک غذای پرطرفدار جهانی است و اصلی آن به اسم ملکه ایتالیا در دوران ثبت این غذا مارگاریتا نام گذاری شد.

((این غذا در دوران 486 تا 521 سال قبل از میلاد مسیح توسط سربازان داریوش روی سپر هایشان پخته می شد آن ها سپر های خود را روی آتش قرار می دادند و نوعی نان می پختند و سطح نان را از پنیر و خرما می پوشاندند در آن دوره بود که یونانیان این کار را آموختند  و پختن این نان ها را شروع کردند .

بعضی ها می گویند از یونان به ایتالیایی ها یاد داده شد ...))

(تاریخچه پیتزا را در اینجا بخوانید)

 

انواع نان مختلف برای این غذا ثبت شده و در رستوران ها درحال سرو است مثل نان مسطح پیتزا تابه ای  پیتزا امریکایی ایتالیایی ناپولی و...که اینجا در مورد آن می خوانیم.  

پیتزا ها از جمله غذاهایی هستند که به ندرت می شود کسی آن را دوست نداشته باشد و معمولا اکثر افراد عاشق پیتزا هستند.

پیتزا یک غذای ملی ایتالیایی است که در سراسر ایتالیا با متد ها و سبک های مختلف و خاص همچنین در تنور های گنبدی گازی یا هیزمی یا در تنور های چرخان فلزی با دما های مشخص پخته می شود.

همچنین بعضی از پیتزا ها دارای نان هایی ترد هستند و بعضی از نان ها به صورت نرم و لطیف که کاملا به شیوه پخت و درصد گلوتن آرد همچنین کیفیت آرد بستگی دارد.

نان نازک یا ناپولی

پیتزا ناپولی به عنوان پیتزای اصیل و قدیمی ایتالیایی شناخته می شود از نکات و خصوصیاتی که در این پیتزا وجود دارد این است که نان نازک و ترد است و حتما داخل تنوری گنبدی شکل به وسیله هیزم پخته می شود پیتزای ناپولی کلاسیک با سس مارگاریتا و ماریانا پخته و سرو می شود همچنین عطر و طعم خاط را از هیزم های داخل تنور می گیرد.

خمیر این پیتزا با آرد سفید آب نمک پودر خمیر مایه فوری و روغن مایع تهیه می شود و خود پیتزا با پنیر پیتزا نمک و فلفل ژامبون سس  قارچ پنیر پارمیسان پودر ریحان سیر و... پخته می شود.

پیتزا نان تخت

این پیتزا در دو دهه گذشته بسیار محبوب شده برای افرادی که به سلامت خود اهمیت می دهند این نوع پیتزا به این علت که دارای نان نازک و ترد است و مثل بقیه نان ها سیر کننده نیست مناسب و مورد توجه بیشتر برای افرادی قرار گرفته که از رژیم های غذایی استفاده می کنند همچنین ظاهر خلاقانه و جالب این پیتزا ای ن خصلت را پیدا کرده که برای گوشت چرخ کرده اسفناج قارچ و سس بالزامیک جذابیت بیشتری داشته باشد.

این نوع نان پیتزا به علت کمتر گرفتن ضخامت آن است که به این صورت شکل می گیرد.

پیتزا با نان فوکاچیا

این مدل نان برخلاف پیتزاهای دیگر با سس پوشانده نمی شود و همچنین قبل از پخت با روغن زیتون و پنیر سبزیجات و ادویه طعم دار می شود و بافت براق به خود می گیرد این نوع پیتزا گزینه خوبی است برای یک پیش غذا در سفره.

پیتزای نیویورک

این نوع پیتزا از سده 1900 به این طرف در نقاطی مانند شمال شرق آمریکا بوده است و معمولا به شکل یک برش بزرگ است

بافت نانی این پیتزا بیشتر روبه نرمی می رود و تردی کمی دارد و آنقدر نرم است که می توانید آن را لوله کنید این بافت نان طعم خاص و لطافت خود را از گلوتن نسبتا زیاد آرد استفاده شده دارد همچنین آب معدنی نیویورک یکی از تاثیر گذار ترین مواد برای این نوع پیتزا است و نکته جالبی که وجود دارد این است که در بسیاری از رستوران های دیگر برای پخت نان پیتزای نیویورک داخل منوی خود آب ذخیره شده از نیویورک را استفاده می کنند.

پیتزاهای سنتی تابه ای

نوعی پیتزا که همه جای دنیا پیدا می شود و به روایتی بیشترین استفاده را از آن در بین پیتزا ها دیده ایم خصوصیات آن به این صورت است که نه نازک و نرم است و نه نرم و لطیف است بلکه ضخامتی متوسط در پیتزا ها و ترکیبی از نرمی و تردی است به دلیل پخت راحت تر . بهتر هم در بیشتر پیتزا فروشی ها وجود دارد و هم به خاطر کیفیت طعم و ظاهر طرفداران بیشتری هم دارد.

این نوع پیتزا توسط کمپانی HOT PIZZA محبوب شد و به طعم سرخ شده در تابه کره ای و مغز پر و نرم شهرت دارد این پیتزا قابلیت ترکیب طعم های مختلف را دارد و طعم و ظاهر قابل پسندی دارد.

پیتزا سنت لوئیز

دارای نان هایی ور نیامده و نازکی هستند و دارای اشکال مربعی شکل هستند همچنین اسلایس کردن آنها هم به صورت مربعی است که به برش های مهمانی معروف است همان طور که از اسم اسلای های آن پیداست این پیتزا بیشتر در جمع های دوستانه و خانوادگی طرفداران بسیاری دارد.

پیتزا دیپ دیش

پیتزایی که به پیتزای شیکاگو معروف است خصوصیت های این پیتزا به این صورت است که دارای لبه های بلند که باعث می شود مواد بیشتری در خمیر ظرف مانند جا بگیرد گاهی دیده شده که حتی لبه آن تا 5 سانت طول داشته است  و همچنین داخل تابه های مخصوص گود پخته می شود و بافتی شبیه به سوخاری را به خود می گیرد نان آن معمولا با ترکیب آرد ذرت و سمولینا و رنگ خوراکی زرد پخته می شود که باعث طعمی خاص و جالب در آن می شود

پیتزا سیسلی

این پیتزا دارای شکل ضخیم و چهار گوش است که گاهی کلفتی نان آن به 2/5 سانتی متر می رسد. پیتزای سیسلی از ترکیب آرد نمک خمیر مایهروغن و آب تهیه می شود .

 

 

سامانه گردشگری و مسیر یابی تفریح یاب در قسمت رسانه به شما مقاله های زیر را پیشنهاد می دهد

انواع پنیر در جهان

نماد سال 99 چیست؟

خوشمزه ترین غذاهای ژاپنی

پیتزا اهل کجاست؟

غذا های فرانسوی

اشتراک گذاری :
نظر شما:

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید.


بیشتر بخوانید:
آشنایی با انواع سبزیجات خاص
1398/12/3
سبزیجات خاص و جذابی در گیا ...
غذاهای بومی اصفهان
1398/11/7
در این مقاله گاهی خواهیم داشت به غذاهای بومی اصف ...
بهترین غذاهای ترکیه
1398/11/14
یکی از تفریحاتی که هنگام س ...