error: جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیرفعال است
تفریح یاب

چه شهرهایی تله کابین دارند؟

زهرا مصلحی نویسنده: زهرا مصلحی
زمان انتشار: 1398/12/6زمان مطالعه: 4 دقیقه, 43 ثانیه
0 نظر 1445 بازدید
چه شهرهایی تله کابین دارند؟
چه شهرهایی تله کابین دارند؟

تله کابین وسیله ای شبیه به یک بالا بر و یا در اصطلاح یک آسانسور هوایی می باشد که برای اولین در کشور فرانسه ساخت و بهره برداری شده است. اتاقک های تله کابین را حلقه های طولانی کابل فولادی به وسیله دکل هایی که در میان ایستگاه ها به عنوان نگهدارنده هستند؛ جا به جا می کند و در هر ایستگاه مسافرانش را پیاده می کند. عموما تله کابین را در شهر های کوهستانی و یا جنگلی احداث می کنند تا به عنوان یک جاذبه گردشگری به حساب آید.

در کشور ما نیز در شهر های مختلف تله کابین های فعالی داریم که هر کدام در زمان مشخصی ساخته شده اند. سایت تفریح یاب در این مقاله به معرفی شهر هایی که دارای این تفریح جاذب گردشگر می باشند، می پردازد. به منظور اطلاعات بیشتر درباره این شهر ها در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

  • تله کابین توچال _ تهران

تله کابین توچال از طولانی ترین تله کابین های پیوسته می باشد که طول آن به 7 هزار و 500 متر می رسد. احداث این تله کابین در سال 1353 با همکاری شرکت فرانسوی " پوما " می باشد. به طور کلی این تله کابین دارای 3 خط اصلی، 3 خط تله سیژ و یک خط تله اسکی می باشد. سرعت حرکت کابین ها در این مسیر 4 متر بر ثانیه می باشد.

  • تله کابین عینالی _ تبریز

 از مهم ترین و محبوب ترین تفریحات منطقه عون بن علی و پارک طبیعت، تله کابین عینالی می باشد. این تله کابین در سال 1389 احداث و بهره برداری شده است. با توجه به استقبال زیاد شهروندان شهر تبریز و همچنین مسافران، در آینده ای نزدیک قرار است که این پروژه به سه فاز برسید و همچنین تعداد دکل های آن از 6 به 24 افزایش پیدا کند. طول مسیر تله کابین عینالی 1480 متر می باشد.

  • تله کابین شهر سبز _ رامسر

تله کابین شهر رامسر در فاصله 5 کیلومتری شهر و در یک مجتمع تفریحی و رفاهی به نام شهر سبز قرار گرفته است. این خط تله کابین از ساحل مجموعه شروع شده و به ایستگاه دوم که در قله زیبا ایلمیلی می رسد. به طور کلی طول این مسیر 7 هزار متر می باشد و امکان جا به جایی 4 هزار نفر در روز را دارد. اگر قصد سفر به شهر زیبای رامسر را دارید، استفاده از تله کابین بی نظیر این شهر به شما عزیزان پیشنهاد می شود.

  • تله کابین صفه _ اصفهان

یکی از مراکز تفریحی اصفهان پارک کوهستانی صفه می باشد که تله کابین یکی از تفریحات این مجموعه به حساب می آید. این تله کابین دارای دو خط می باشد. خط اول که طول 1850 متر دارد، از بزرگراه شهدای صفه شروع و تا گردنه باد ادامه دارد که امکان بازدید از بام اصفهان را فراهم می کند. خط دوم تله کابین نیز دارای طول 650 متر می باشد و از گردنه باد شروع و تا قله شاهدژ ادامه دارد. با استفاده از خط دوم می توان از قله تاریخی شاه دژ در بالای کوه صفه بازدید به عمل آورد. از دیگر تفریحات پارک کوهستانی صفه می توان به بولینگ، شهر بازی، رستوران، تله سیژ، کافی شاپ و... اشاره کرد.

  • تله کابین گنج نامه _ همدان

این تله کابین در شهر همدان در سال 1380 توسط مهندسان آلمانی احداث شده است. طول مسیر رفت و برگشت آن 3400 متر می باشد. این تله کابین از گنج نامه شروع و در نهایت به دشت میشان می رسد. تله کابین گنج نامه به دلیل دارا بودن سیستم دبل چک از امن ترین تله کابین های ایران به حساب می آید؛ همچنین تنها تله کابین دارای فراز و فرود ایران نیز می باشد. دارا بودن کابین های vip از دیگر امکانات شاخص این مجموعه تفریحی می باشد.

 

  • تله کابین حیران _ آستارا

تله کابین حیران در سال 1390 در مجموعه دهکده توریستی شهر آستارا احداث شده است. تله کابین حیران جزء پشرفته ترین و ایمن ترین تجهیزات تکنولوژی در اروپا می باشد؛ به طوری که تمامی تجهیزات آن از کشور اتریش تهیه شده است. طول مسیر این تله کابین 1752 متر می باشد که می تواند ظرف یک ساعت 1350 نفر را جا به جا کند. وجود کابین های vip با امکاناتی نظیر سیستم پخش موسیقی، یخچال، مبل های چرمی و... از امکانات بالای این مجموعه می باشد. از دیگر امکانات این مجموعه می توان به ویلا های اقامتی، رستوران، مراکز خرید، پینت بال، تیر اندازی با کمان، تنیس، بانجی جامپینگ و... اشاره کرد.

  • تله کابین نمک آبرود

تله کابین نمک آبرود از جنوب شرقی شهرک نمک آبرود شروع شده و در نهایت به قله زیبای مدوبن می رسد. خط یک تله کابین دارای مسیر 2100 متری می باشد که تا قله مدوبن بالا میرود. این خط ساخته کشور سوئیس است. این خط دارای 42 کابین 4 نفره به رنگ قرمز می باشد. خط دوم تله کابین نمک آبرود دارای طول 1700 متری می باشد که به قله دیو حمام با غار های طبیعی می رسد. این خط 35 دستگاه فایبرگلاس 6 نفره دارد. تا کنون هیچ حادثه دلخراشی در این تله کابین به وجود نیامده زیرا جهت حفظ امین آن هرروزه بازبینی شده و تعمیرات آن روزانه انجام می شود.

  • سخن آخر

باید بدانیم شهر های دیگری چون قزوین، لاهیجان، دربند و... نیز دارای امکانات تفریحی تله کابین می باشند. اما در این مقاله ما سعی کردیم بهترین و ایمن ترین تله کابین های کشور را معرفی کرده و امکان انتخاب در میان آن ها را به منظور تفریح برای شما عزیزان آسان تر نماییم. تله کابین از جمله تفریحات خطرناک می باشد که اگر بازدید از کابین ها و دکل ها و تعمیرات آن ها به موقع انجام نشود ممکن است شاهد حادثه های دلخراش و غیر قابل جبرانی باشیم.

 

اشتراک گذاری :
نظر شما:

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید.


بیشتر بخوانید:
پنج شهری که به عنوان گران قیمت ترین شهر های دنیا معروف شده اند
1398/9/23
طبق آخرین نظرسنجی های انجام شده در واحد اطلاعات اک ...
سفری خوش داشته باشیم
1398/10/16
برای اینکه سفری خوش داشته باشید کافیست نکاتی را بد ...
صنعت گردشگری پزشکی
1398/10/16
امروزه صنعت گردشگري يکي از برترین صنعتهای سود‌ساز ...
آبشار های لرستان
1398/11/22
آش ...