error: جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیرفعال است
تفریح یاب

در زمان غرق شدن چه باید کرد؟

زهرا مصلحی نویسنده: زهرا مصلحی
زمان انتشار: 1398/12/11زمان مطالعه: 4 دقیقه, 11 ثانیه
0 نظر 4572 بازدید
در زمان غرق شدن چه باید کرد؟
در زمان غرق شدن چه باید کرد؟

نداشتن آشنایی کافی با قواعد شنا و همچنین شنا در منطق حفاظت نشده از جمله دلایل اصلی غرق شدگی می باشد. زیر آب ماندن فرد حتی برای چند دقیقه نمی تواند دایل کافی برای برای خود شخص باشد. چه بسا بسیاری از افراد غرق شده به مدت چند دقیقه حتی نیم ساعت زیر آب سرد بوده اند و نجات پیدا کرده و به زندگی باز گشتند. یکی از تفریحات اصلی سفر به شهر هایی شمالی، شنا در دریای زیبای خزر می باشد. جهت انجام این امر به منظور پیشگیری از خطرات احتمالی غرق شدن می توانید ابتدا با کسب اطلاعات از سواحل مستعد شنا، شهر مناسب را برای سفر انتخاب کنید. به منظور کسب اطلاعات بیشتر درباره سواحلی که شنا در آن ها با اقدامات لازم مجاز می باشد اینجا را کلیک کنید.

در ادامه این مقاله سایت تفریح یاب به اقدامات لازم در هنگام غرق شدن می پردازد. غرق شدن یک امر عادی می باشد که برای هر شخص حتی در استخر ها نیز ممکن است اتفاق بیوفتد. پس بهتر است به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، در هنگام پیش آمدن خطر احتمالی به درستی عمل کنید.

در ابتدا باید به محیط آبی اطراف آشنایی کامل را داشته باشیم. به این منظور که باید بدانیم عمق آب چقدر است و چه ویژگی دارد. اگر قصد شنا در محیط های آبی طبیعی مثا دریا، رود خانه، دریاچه، سد و... را دارید، از شیرجه زدن در آب پرهیز کنید. همچنین بهتر است کمی در محیط اطراف راه بروید تا آشنایی لازم را پیدا کنید؛ زیرا در محیط های طبیعی امکان وجود موانع سخت مثل سنگ بسیار است که ممکن است خطر ساز شود. در صورتی که بدون آشنایی وارد رود خانه هایی با جریان آب قوی شدید، سعی کنید به پشت شنا کنید و پاهایتان در آب باشد تا هنگام بر خورد به مانع کمترین آسیب را ببینید. به منظور پیشگیری از بروز خطرات احتمالی بهتر است دسته جمعی به همراه دوستان به تفریح شنا بروید؛ تا در هنگام بروز خطر به شما کمک کنند. به منظور پیشگیری از خطر غرق شدگی در کودکان باید اقدامات زیر را در استخر ها رعایت کرد:

در اطراف استخر موانعی را نصب کنید.

وسایل بازی را از داخل استخر جمع آوری کنید تا وسوسه ی شنا به تنهایی پیدا نکند.

استخر سر پوش مناسب داشته باشد.

حتما در استخر وسایل شناور غریق نجات وجود داشته باشد.

از ابزار های شناور استفاده کنید.

اگر فردی دچار غرق شدگی شده باشد، تنها در صورتی می توانید به او کمک کنید که شرایط زیر را دارا باشید:

آشنا با فنون نجات غریق.

شنا گر ماهری باشید.

حمایت شما توسط سایر ناجیان نجات غریق.

به همراه داشتن تجهیزات نجات مثل جلیقه نجات.

در صورتی که حادثه در سیل های خروشان رخ داده باشد، شخص نجات غریق باید توسط طناب به محلی مطمئن و ثابت متصل شده باشد.

اگر خدایی نکرده در آب افتادید و دچار غرق شدگی شدید، حرکاتی به نجات شما از این خطر کمک می کند که در ادامه به آن ها می پردازیم:

بازو ها را در آب نگه دارید.

سعی کنید اعضای بدنتان بیشتر در آب باشد تا بیشتر روی آب بمانید.

کوبیدن شما بر روی آب تنها باعث می شود بیشتر در آب فرو روید و نجات را سخت تر می کند.

دست ها را به حالت گودی در آورید؛ این امر باعث می شود با جا به جایی، آب نیروی متقابل بیشتری به شما وارد می کند و در نتیجه شما بیشتر روی سطح آب می مانید.

پا ها را به شکل راه رفتن نگه دارید و مثل قیچی حرکت دهید.

حرکت بازو و پا ها را باید به نوبتی تکان دهید.

به صورت منظم تنفس کنید و از پشت سر هم نفس کشیدن و استرس تا حد امکان پر هیز کنید. این امر شانس شما را برای روی آب ماندن بالا می برد.

در صورت مواجه با فرد غرق شده می توان اقدامات لازم را برای نجات فرد انجام داد.

حمل صحیح فرد: در ابتدا باید توجه داشته باشیم برای حمل فرد هیچگاه سر او زیر آب قرار نگیرد و باید سر او را را از پشت سر مهار کنیم. در صورتی که فرد هوشیار نباشد، پس از رسیدن به خشکی باید علائم حیاتی فرد از جمله نبض گردنی او را بررسی کنیم. در صورت عدم وجود نبض، باید ماساژ قلبی و عمل سی پی آر را آغاز کنیم.

تنس دهان به دهان: پس از خارج کردن فرد و عملیات ماساژ قلبی، باید تنفس دهان به دهان را انجامدهیم. باید توجه داشته باشیم از خارج کردن آب از ریه پیشگیری کنیم و تنفس دهان به دهان را شروع کنیم. پس از آن در صورتی که فرد در اثر یک عملیات احیای موفقیت آمیز برگشت، سرفه های مداوم را در پی دارد. در این صورت باید فرد را به پهلو قرار دهیم تا در صورت استفراغ و بالا آوردن آب فرد دچار آسپیراسیون نشود.

در نهایت باید توجه داشته باشیم که از شنا در مناطقی که تابلوی شنا ممنوع دارند پرهیز کرده تا دچار خطرات ناشی از غرق شدگی نشویم.

 

 

اشتراک گذاری :
نظر شما:

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید.


بیشتر بخوانید: