error: جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیرفعال است
تفریح یاب

چگونه بدون تجهیزات کمپ درست کنیم

کیوان رنجبر نویسنده: کیوان رنجبر
زمان انتشار: 1398/12/18زمان مطالعه: 6 دقیقه, 11 ثانیه
0 نظر 1667 بازدید
چگونه بدون تجهیزات کمپ درست کنیم
چگونه بدون تجهیزات کمپ درست کنیم

کمپینگ یا چادر زدن یک فعالیت تفریحی در فضای باز انتخابی محسوب می شود. بطور کلی کسانی که در کمپینگ شرکت می کنند با ترک مناطق توسعه یافته به دامن طبیعت رفته  و نقاط بکر را برای پناه بردن و دوری از هیاهوی زندگی شهری انتخاب می کنند.هدف از کمپینگ این است که در سایه آرامش و سکوت از طبیعت لذت ببرند. در حقیقت گشت و گذار در دل طبیعت و به تماشا نشستن ستارگان در شب و دیدن طلوع خورشد در صبح یکی از کم هزینه ترین تفریحات به حساب آید. با اتخاذ استراتژی هایی می توان تا حد امکان از بالا رفتن هزینه ها و تحمیل هزینه های اضافی در جریان کمپینگ جلوگیری به عمل آورد.

قبل از اینکه عازم سفر شوید و حرکت خود را آغاز کنید از تلفن همراه خود استفاده کنید و انواع کمپینگ کم هزینه را پیدا کنید. به این نکته توجه داشته باشید که برخی از اردوگاه ها در کمپینگ های رایگان امکانات رفاهی ندارند اگر یک اردوگاه رایگان را انتخاب می کنید سعی کنید در نزدیکی امکانات بهداشتی و رفاهی قرار داشته باشد.

 

وضعیت آب و هوایی را برسی کنید. قبل از اینکه حرکت کنید پیش بینی های مربوط به آب  و هوای مقصد را بخصوص دمای شب را چک کنید هیچ چیز بهتر از این نیست که جای گرمی داشته باشید و در چادر خود احساس راحتی و آرامش کنید. بهتر است برای خرید یک کیسه خواب کمی بیشتر هزینه کنید و چادر هم بخرید تا در شب های سرد منجمد نشوید.داشتن زیرانداز مناسب هم برای کمپینگ بسیار ضروری است و به عنوان یک عایق عمل می کند تا شما را از گزند سرمای زمین و ناهمواری هایی آن در امان بدارد.

سعی کنید سفری با بار سبک داشته باشید. در انواع کمپینگ هدف استفاده از حداقل لوازم و حذف وسایل غیر ضروری است تجهیزات مورد نیاز خود را از فروشگاه های آنلاین خریداری کنید معمولا فروشگاه های آنلاین تخفیفات ویژه ای را در نظر می گیرند و محصولات متنوع تری را ارئه می کنند.

محل توقف خود را در کمپینگ کم هزینه مشخص کنید. اگر شما با ماشین شخصی یا ون به کمپینگ می روید بهتر است مسیر حرکت خود را مشخص و مکان های توقف و استراحت خود تا رسیدن به مقصد را معلوم کنید.

متناسب با بودجه ای که در اختیار دارید برای سفر خود برنامه ریزی کنید. سعی کنید تنها چیزهایی که لازم دارید را با خود ببرید به عنوان نمونه وقتی گوشی همراه خود دارید دیگر نیازی به بردن دوربین عکاسی نیست.

 

یکی از مزاحمت هایی که برای شما در طول کمپینگ ممکن است پیش بیاید وجود پشه ها خواهد بود و اینکه از نیش های آنها در امان نخواهید بود. اگر دوست ندارید از اسپری یا قرص های پشه که شیمیایی هستند استفاده کنید و در عین حال ممکن است استفاده نکردن از این موارد در منطقه ای خطرناک باشد بدلیل وجود نوع پشه ها در آن منطقه برای شما یک راه کاملا طبیعی برای خلاصی از دست پشه ها وجود دارد.شما می توانید با گیاه مریم گلی و سوزاندان مقداری از آن تمامی پشه ها را از خودتان دور کنید با این کار علاوه بر پشه ها حشرات موذی دیگر را نیز از خود دور می کنید. قبل از خواب این کار را انجام دهید و سپس با آرامش کامل استراحت کنید و در ادامه از کمپینگ خود لذت ببرید.

صابون را به تکه های کوچک تقسیم کنید. شما با این نیازمندی روبرو هستید که تا می توانید تمیز باشید  و در این میان صابون یکی از وسایل کلیدی برای تمیزی شما خواهد بود. باید طوری از صابون استفاده کنید که تا آخرین زمانی که در کمپینگ هستید صابون شما به اتمام نرسد. برای این منظور صابون را با چاقو به قطعات کوچکی تقسیم کنید و در هر بار از همان تکه صابون استفاده کنید.

 

اگر با خود وسایل کوچک قیمتی دارید و بیم آن را دارید که گم شوند و یا دزدیده شوند شما می توانید اشیا کوچک با ارزش خود را داخل صابون پنهان کنید به دلیل اینکه کسی به صابون شک نمی کند و محافظ خوبی برای پنهان کرددن وسیله شما می باشد و در عین حال جای کمی هم اشغال می کند. برای این کار یک سوراخ عمیق در صابون ایجاد کنید و مواد حاصل از صابون را نگه دارید سپس وسیله مورد نظر را داخل آن جای دهید بعد با مواد باقی مانده از صابون آن را پر کنید ولی مراقب باشید که آن صابون را گم نکنید.

کلید های خود را به یک چوب پنبه وصل کنید.در هنگام کمپینگ بسیاری از افراد وسایل خود از جمله کلید ها را گم می کنند برای جلوگیری از این اتفاق کلید های خود را به یک تکه چوب پنبه وصل کنید. با این ترفند اگر کلید های شما در آب بیفتد به جای پایین رفتن بر روی سطح آب شناور باقی می ماند و اگر هم در جای دیگری گم شود به راحتی قابل دیده شدن و پیدا شدن می باشد.

از یک فانوس قابل حمل در زمان کمپینگ استفاده کنید. بدون داشتن نور کافی در شب و بیرون از چادر احتمال برخورد شما با هر چیزی وجود دارد و ممکن است به زمین بخورید. بنابراین به همراه داشتن فانوس دستی می تواند بسیار کمک کننده باشد.

برای مقابله با حیوانات کوچک یک عامل بازارنده با خود همراه داشته باشید. برای اینکه حیوانات کوچکی مانند موش ها، سنجاب ها وغیره از شما دور بمانند و سفر شما را با خوردن خوراکی ها و سوراخ کردن وسایلتان خراب نکنند می توانید از این ترفند استفاده کنید. یک اسپری مخصوص خریداری کنید و درون کفش ها، کیف و وسایلی که دوست ندارید به آنها نزدیک شوند اسپری کنید و به این ترتیب از نزدیک شدن آنها به وسایل خود جلوگیری کنید.

شما می توانید از پوست پرتقال به عنوان شمع استفاده کنید. هر بار که قصد کمپینگ داشتید سعی کنید در لیست خود دو جفت پرتقال هم داشته باشید. پرتقال و میوه هایی مانند لیمو، گریپ فروت و اینگونه مرکبات جدا از خاصیت تغذیه ای می توانند استفاده های دیگری هم داشته باشند. مثلا شما می توانید از پوست این میوه ها به عنوان شمع استفاده کنید. شب هنگام پوست این میوه ها را می توانید آتش بزنید و از روشنایی و حرارت آن استفاده کنید که فضای چادر شما را نیز زیبا خواهد کرد. 

توالت مخصوص کمپ درست کنید. مطمئنا هیچ کس از اینکه میان درختان را به عنوان توال استفاده کند راضی نیست و احساس خوبی نخواهد داشت تنها چیزی که برای ساخت توالت به آن نیاز دارید یک سطل بزرگ است و یک صندلی بر روی آن و یک پاکت خالی شیر به همین راحتی می توانید از این توالت کمپینگ استفاده کنید.

برای اینکه کفش های خود را ضد آب کنید کافی است قبل از شروع کمپینگ موم مخصوص کفش تهیه کنید و به کفش های خود بمالید با این کار کفش های شما ضد آب می شوند. این مساله به شما اطمینان می دهد وقتی داخل چاله ای پر از آب رفتید پای شما خشک خواهد ماند و در نتیجه کمپینگ راحت تری را خواهید داشت.

 ترفند هایی که در این مقاله به شما آموزش داده شد نشان دهنده این مساله است که هیچ امکاناتی بالاتر و با ارزش تر از تجربه بالای کمپینگ نیست. بهترین بخش این ترفندها این است که همه این ترفند ها طبیعی هستند و یا پول کمی برای تهیه و تدارک آنها نیاز است. 

 

اشتراک گذاری :
نظر شما:

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید.


بیشتر بخوانید:
نکاتی برای سفر در زمستان
1398/10/18
توجه داشته باشید که سفر در زمستان از جذابیت های خا ...
بلندترین آبشار های ایران را بشناسید
1398/10/10
کشور ایران از نظر داشتن آب ...
سرچشمه زاینده رود کجاست؟
1398/10/22
زاینده رود به معنی رود زندگی‌بخش، بزرگترین رودخان ...
راههای مقابله با حمله حیوانات
1398/10/19
اگر شما هم می خواهید طبیعت نورد باشید و از سفر خود ...