error: جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیرفعال است
تفریح یاب

بهترین پیستهای موتور سواری در ایران

کیوان رنجبر نویسنده: کیوان رنجبر
زمان انتشار: 1398/12/17زمان مطالعه: 5 دقیقه, 10 ثانیه
0 نظر 3665 بازدید
بهترین پیستهای موتور سواری در ایران
بهترین پیستهای موتور سواری در ایران

اگر به موتور سواری علاقه دارید پس این تمایل در شما وجود دارد که با پیست های موتور سواری هم آشنا شوید. موتور سواری برای برخی افراد تنها شکل مقرون به صرفه حمل و نقل تلقی می شود. موتور سواری شاخه های گوناگونی دارد و از تفریحی و مسابقه ای تا کاری و شرکت در گروه های اجتماعی خاص همچون کلوپ موتور سواری و دسته های موتور سوار را در بر می گیرد.

امنیت پایین موتور سوار همواره یکی از مسائل مورد توجه در این رشته محسوب می شود استفاده از وسیله با سرعت مطمئنه، تعمیر و نگهداری موتور سیکلت و استفاده درست ازآن نیز از مسائل مورد توجه دیگر به حساب می آیند.

شروع فعالیت موتور سواری در ایران به اواخر دهه 20 خورشیدی بر می گردد که با ورود موتورهای انگلیسی به کشور عده ای از علاقمندان شروع به برپایی نمایشات موتور سواری در میدان ارک تهران و جلالیه در روزهای تعطیل نمودند تا اینکه در سال 1340 با ورود اولین موتورهای ساخت ژاپن به ایران یکی از وارد کنندگان برای تبلیغ اقدام به برگزاری یک دور مسابقات به صورت تور بین تهران و مشهد نمود.

پیست موتور سواری آزادی یکی از پیست های موتور سواری در تهران می باشد که این پیست مخصوص مسابقات موتور کراس در مجموعه ورزشی آزادی تهران است. این پیست دارای ظرفیت 1500 نفر تماشاگر می باشد و در سطحی بالغ بر 41804 متر مربع ساخته شده است. مالک این پیست وزارت ورزش و جوانان می باشد و گرداننده آن فدراسیون موتور سواری و اتومبیل رانی ایران می باشد. نوع زمین این پیست خاکی می باشد.

پیست موتور سواری شهران نیز یکی از پیست های موتور سواری تهران می باشد این پیست در بلندی های شهران قرار دارد و از طریق پیمودن مسیر از جاده وسک و منبع های نفت شهران می توان به آن رسید این پیست در روزهای جمعه پذیرای بسیاری از کسانی است که می خواهند روز پر هیجانی را سپری کنند.

موتور سواری کراس یکی از هیجان انگیز ترین تفریحات ورزشی است. برای آنکه آخر هفته خوبی را برای خود رقم بزنید کافی است سری به مناطق هیجان انگیز اطراف تهران بزنید. شما می توانید با یک هیجان گردی خارق العاده تمامی خستگی های هفته خود را از تن به در کنید و روز خاطره انگیزی را تجربه کنید.

خیلی از افراد برای رفع خستگی به دنبال تفریحات هیجان انگیز هستند. به گونه ای که میزان آدرنالین خونشان بالا برود و حسی پر از هیجان را تجربه کنند. برای ایجاد این حس فوق العاده کافی است سری به مجموعه پارک جنگلی کوهسار تهران بزنید در این منطقه شما می توانید یک روز پر از هیجان و  شگفتی را تجربه کرده و روزی به یاد ماندنی را برای خود خلق کنید. موتور سواری کراس مجموعه پارک جنگلی کوهسار تهران یک تفریح ورزشی فوق العاده است که شما را با دنیایی پر از هیجان آشنا می کند.حتما سری به این مجموعه بزنید و از نزدیک با موتور سواری کراس آشنا شوید. این مجموعه برای علاقمندان امکاناتی را فراهم آورده تا افراد بتوانند با طی کردن یک دوره آموزشی کوتاه در پیست مربوطه به ورزش مورد علاقه خود بپردازند. این مجموعه امکاناتی را فراهم آورده تا افرادی که گواهینامه ندارند نیز بتوانند با یک دوره آموزشی کوتاه به ورزش مورد علاقه خود بپردازند. این ورزش تفریحی مختص به گروه خاصی نیست و تمامی افراد اعم از بانوان و آقایان به شرط داشتن سن بالای 6 سال می توانند از این ورزش تفریحی استفاده کند. 

برای آموزش موتور سواری کراس نیازی به گواهینامه موتور سواری نیست و امکان استفاده برای بانوان و آقایان به صورت همزمان مقدور است. آموزش موتور سواری کراس توسط مسئول کمیته آموزش کراس استان تهران انجام می شود و آموزش آن به صورت مقدماتی است. شایان ذکر است که در صورت هر گونه بارندگی کلاس ها لغو می گردد و برگزار نخواهد شد. اگر گروه شرکت کنندگان شش نفره باشند یک ساعت اضافه هدیه دریافت خواهند کرد. 

تکنیک های موتور سواری کراس شامل مواردی است از جمله: یادگیری رانندگی صاف و مستقیم، با دنده یک و دو کار خود را شروع کرده و کم کم آن را بالا ببرید، بعد از کسب مهارت کامل در موتور سواری سرعت خود را آرام آرام بالا ببرید. در زمان ترمز با پای خود به باک بنزین فشار وارد کنید تا تعادلتان حفظ شود. در زمان دور زدن تعادل خود را حفظ کنید. در سرعت های بالا زاویه پشتتان باید 45 درجه و زاویه بازوهایتان 90 درجه باشد. در دست اندازها با ایستادن  بر روی موتور تعادل خود را حفظ کنید. در موتور سواری کراس حتما تجهیزات اولیه را فراهم کنید تا در صورت بروز اتفاق از هر گونه آسیب دیدگی مصون بمانید.

 شما می توانید روزای شنبه تا پنج شنبه از ساعت 9 صبح تا 18 بعدازظهر برای موتور سواری کراس به این مجموعه مراجعه کنید و از خدمات و امکانات آن بهرمند شوید. آدرس مجموعه واقع در انتهای اتوبان نیایش، شهران، کوهسار، مجموعه پارک کوهسار، پیست موتور سواری می باشد.

موتور سواری شاخه های مختلفی دارد که شامل تفریحی، کاری، مسابقه ای و غیره می باشد در واقع این رشته به صورت تخصصی یک ورزش محسوب می شود که بخاطر اطلاعات فرهنگی اشتباه این جنبه از آن هنوز در کشور ما جا نیفتاده است. شاید خیلی از افراد ندانند که باید برای راندن موتور سیکلت گواهینامه جداگانه دریافت کنند. گاهی اوقات افرادی که گواهی نامه خودرو دارند با خیال راحت سوار موتور سیکلت می شوند و لی برای موتور سواری باید گواهینامه جداگانه گرفت.

مراحل گرفتن گواهینامه به این صورت است که ابتدا در کلاس های مربوط به آئین نامه شرکت می کنید در صورت قبولی در آزمون مقدماتی آئین نامه در کلاس های عملی موتور سواری شرکت می کنید. البته شرکت در این کلاس ها اختیاری می باشد سپس در صورت قبولی در آزمون مقدماتی در آزمون عملی شرکت می کنید با قبولی در آزمون دوم گواهینامه را دریافت خواهید کرد. استفاده از کلاه ایمنی استاندارد برای موتور سواران اهمیت زیادی دارد و از تلفات تصادفات کم می کند متاسفانه برخی از موتور سواران بدون رعایت این مورد دست به کارهای خطرناکی می زنند مانند تک چرخ زدن، ایستادن روی موتورو دیگر حرکات نمایشی که به نوبه خود می تواند برای موتور سوار خطر آفرین باشد.


 

اشتراک گذاری :
نظر شما:

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید.


بیشتر بخوانید:
تورهای لحظه آخر را از کجا پیدا کنیم ؟
1398/12/27
از اوایل سال 90 شمسی بود که مفهومی تازه وارد گردشگ ...
کاخ هشت بهشت اصفهان کجاست؟
1398/5/6
این کاخ زیبا در سال 1250 ه ...
بزرگ ترین کاروانسرای شمال غرب کشور کجاست؟
1398/10/15
به طور کلی می توان گفت که ...
کلیسای وانک در جلفای شهر اصفهان
1398/5/6
کلیسای وانک از نمونه کلیساهای تلفیقی از سبک معماری ...
تجهیزات جانبی کافی شاپ
1398/7/15
لوازم جانبی مورد نیاز برای ...