error: جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیرفعال است
تفریح یاب

در سفر چگونه به اینترنت وصل شویم؟

کیوان رنجبر نویسنده: کیوان رنجبر
زمان انتشار: 1398/11/13زمان مطالعه: 4 دقیقه, 44 ثانیه
0 نظر 1179 بازدید
در سفر چگونه به اینترنت وصل شویم؟
در سفر چگونه به اینترنت وصل شویم؟

اینترنت به تمام جنبه های زندگی بشر نفوذ کرده است و همه ما به نوعی به ایننترنت وابستگی پیدا کرده ایم. حتی می توان گفت که اینترنت به یکی از ابزارهای مهم برای سفر تبدیل شده است. در اغلب خانه ها اینترنت وجود دارد و بسیاری از افراد نیز از خدمات اینترنتی سیم کارت استفاده می کنند. اما در طول سفر این ماجرا فرق می کند و همین باعث می شود گردشگران در اغلب مواقع به اینترنت دسترسی نداشته باشند. اگرچه اینترنت سیم کارت و ارائه بسترهای اینترنت پرسرعت نظیر تری جی و فور جی باعث شده است اغلب افراد روی موبایلشان اینترنت داشته باشند اما باید به این نکته توجه داشت که شبکه های مذکور چندان گستردگی ندارند و تنها در شهرها قابل استفاده هستند و در اغلب جاده های کشور فقط می توان به اینترنت تو جی متصل شد.

اما این بدان معنا نیست که در طول سفر نمی توانیم به اینترنت متصل شویم. اگر سفرتان در داخل یک شهر است، می توانید همچنان از اینترنت سیم کارتهای هر اپراتور با شماره گیری یک کد خاص استفاده کنید. در حال حاضر اغلب مکان هایی که گردشگران به آنجا می روند مجهز به اینترنت هستند که از این بین می توان به هتل ها، رستوران ها، کافه و موارد مشابه دیگر اشاره کرد . در حال حاضر برخی سرویس های حمل و نقل نیز مجهز به اینترنت هستند و گردشگران می توانند در هواپیما، قطارو اتوبوس هم به اینترنت وصل شوند.

اگر در سفر لازم بود حتما از طریق لب تاپ به اینترنت متصل شوید، باز هم موبایلتان می توان کمک کند.در این شرایط باید مبایل را از طریق کابل USB به کامپیوتری وصل کنید و سپس در تنظیمات مبایل به سراغ بخش اتصالات USB بروید و دسترسی به اینترنت را فعال کنید. در این صورت می توان از اینترنت مبایل در کامپیوتر استفاده کرد.

اما روش دیگری نیز برای دسترسی به اینترنت وجود دارد. در این روش اگر یکی از همراهانتان در طول سفر روی سیمکارتش اینترنت داشته باشد به سادگی می توانید از طریق وای فا به اینترنت وصل شوید و استفاده کنید. برای انجام این کار باید فردی که روی سیمکاتش اینترنت دارد، شبکه داده ای را فعال و از طریق بخش تنظیمات مبایل هات اسپات را که در قسمت اشتراک گذاری شبکه قرار دارد را روشن کند. البته می تواند رمزی نیز برای این وای فای در نظر بگیرد. افرادی که وای فای موبایلشان را روشن کنند و در بین شبکه های موجود نام شبکه آن فرد را پیدا کنند می توانند بعد از وارد کردن رمز، به آن متصل شوند.

به هر شهر و منطقه ای سفر کنید چندین هات اسپات و وای فای رایگان در اطرافتان وجود خواهد اشت. همیشه توصیه می شود از اینترنت و هات اسپات مبایل خودتان استفاده کنید و کمتر سراغ وای فای عمومی و اینترنت رایگان بروید ولی اگر چاره ای نداشتید بهتر است نرم افزار WiFi Map را از قبل روی گوشی خود نصب کرده باشید. این اپلیکیشن در کمتر از چند ثانیه، نقشه تمام هات اسپات های رایگان و عمومی اطراف محل شما را نشان می دهد و درباره هر یک اطلاعات مفصلی در اختیارتان قرار خواهد داد تا به آن ها متصل شوید و از اینترنت استفاده کنید.

اگر مجبور به استفاده از اینترنت و وای فای هتل، کافی شاپ، فروشگاه، مکان های عمومی پربازدید و مقصد های گردشگری شدید باید اصول ایمنی را رعایت کنید. چون وای فای عمومی و اینترنت رایگان بزرگترین دام برای کاربران هستند و از نظر امنیتی بسیار ضعیف طراحی شده اند. بهتر است کارهای حساس و مهم خود مانند تراکنش مالی یا وارد شدن به سرویس ایمیل و اپ های کاری را با وای فای عمومی انجام ندهید. حتما از رمز عبور اختصاصی خود استفاده کنید و سایت هایی را باز کنید که مبتنی بر پروتکل رمز شده HTTPS هستند. از فایروال، آنتی ویروس و نرم افزارهای امنیتی روی گوشی مبایل یا لپ تاپ خود استفاده کنید و هیچ اطلاعاتی را با دیگران به اشتراک نگذارید.

بهتر است فهرستی از اپ هایی که بدون اینترنت کار می کنند را تهیه و روی گوشی خود نصب کنید تا در صوت نبودن اینترنت مشکلی برای شما پیش نیاید و سفر شما به خاطره بدی برایتان بدل نشود. اپلیکیشن های پرکاربرد مبایل از جمله گوگل مپس، مترجم گوگل، وای فای مپس، نرم افزار صلیب سرخ، تریپ ادویزور، اسپاتیفای، هیرو ویگو، تریپیت و غیره بدون اینترنت کار می کنند.

 به یاد داشته باشید که سفر جای دانلود و نصب اپلیکیشن نیست چون زمان لازم برای این کار را ندارید و شاید حجم اینترنت یا سرعت اتصال مناسبی هم در اختیار نداشته باشید.  پس بهتر است فهرستی از نرم افزارهایی که ممکن است در طول سفر به آنها نیاز پیدا کنید را تهیه کنید و هنگامی که در خانه هستید و وای فای خودتان با سرعت و امنیت بالایی در دسترس است اقدام به نصبشان کنید. در هنگام سفر به اپلیکیشن های نقشه و مسیر یابی، یافتن وای فای، یافتن رستوران و کافی شاپ، معرفی مکان های تاریخی و توریستی و تفریحی، اپ های عکاسی یا بازی نیاز خواهید داشت.

اگر در سفر تصمیم گرفتید که برای اینترنت به کافی نت مراجعه داشته باشید به این نکته دقت کنید که کافی نت ها به دلیل استفاده تعداد زیاد افراد از یک سیستم از امنیت پایینی برخوردار هستند. اما این مشکل را نیز می توان با استفاده از برنامه های قابل حمل برطرف کرد.برای این منظور کافی است قبل از سفر یک مرورگر مسنجر پرتابل را روی فلش مموری خود ریخته و با خود به سفر ببرید و با خیالی راحت از اینترنت استفاده کنید و خیالتان راحت باشد که نام کاربری یا رمز شما لو نخواهد رفت و همراه خودتان حمل می شود.

اشتراک گذاری :
نظر شما:

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید.


بیشتر بخوانید: