error: جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیرفعال است
تفریح یاب

دسر های ترکیه ای

کیوان رنجبر نویسنده: کیوان رنجبر
زمان انتشار: 1398/11/15زمان مطالعه: 4 دقیقه, 46 ثانیه
0 نظر 5524 بازدید
دسر های ترکیه ای
دسر های ترکیه ای

ترکیه کشوری در نزدیکی ایران است که دارای فرهنگی غنی  و تمدن هزار ساله ای است که همین موضوع باعث شده است که سالانه مسافران زیادی وارد این کشور شوند. یکی از شهرهای پر بازدید کشور ترکیه آنتالیاست که دارای جاذبه های دیدنی و تفریحی بسیار زیادی است. اما معروفیت ترکیه فقط به جاهای دیدنی و تفریحی آن نیست بلکه ترکیه پر است از پیش غذا، غذا های ترکی و دسرهای خوشمزه که زبان زد کشورهای دیگر است.

دسر کدو حلوایی ترکیه، محبوب ترین دسر ترکیه:

خیلی از افراد کدو حلوایی را اصلا دوست ندارند اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید پیشنهاد ما به شما این است که برای اینکه  طعم متفاوت و خوشمزه ای از کدو را امتحان کنید دسر کدو حلوایی ترکیه را میل کنید.برای تهیه دسر کدو حلوایی به این صورت عمل می کنند که موز، گردوی خرد شده، کدو حلوایی، شکر ، دارچین، هل، پودر پسته، بیسکویت رنگی و کمی آب را ترکیب می کنند. بیسکویت هایی که قهوه ای رنگ هستند را با یک پیمانه شکر و آب، داخل ظرف روی حرارت می گذاریم تا بصورت کاراملی شود بعد از اینکه آب کاملا بخار شد موزها را رنده کرده و داخل ظرف میریزم.

دسر کدو حلوایی با ژله:

کدو حلوایی بعد از اینکه کاملا پخته شد البته له شد حالا نوبت آن است که ژلاتین را به آن اضافه کنید و داخل میکسر بریزید تا کاملا مخلوط شود. بعد از آن یک قالب مناسب پیدا کنید و در داخل یخچال قرار دهید و بعد از دو ساعت دسر کدو حلوایی شما با ژله حاضر شده است اگر دوست داشتید خامه هم روی دسر بریزید تا خوش طعم شود.

دسر کادیف ترکیه:

یکی از بهترین دسرهای ترکیه کادیف است که طعم عالی دارد و طرفداران زیادی نیز دارد. این دسر با یکسری رشته های خوشمزه ودرست شده است این دسر را با مزه هایی مانند فرنی، بستنی و موس می توا میل کرد. رشته کادیف ترکیبی است از آرد برنج، نشاسته ذرت، شکر، آب، شیر، گلاب و خلال پسته است. رشته کادیف را بیشتر برای دسر باقلوا، ترامیسو و شارلوت استفاده می کنند.

باقلوای ترکیه:

یکی از محبوب ترین دسرها بین ترک ها باقلواست که بعد از هر وعده غذایی باقلوای ترکی را با چای میل می کنند.  معروف ترین انواع باقلوا عبارتند از: بورما، سوتلو نوریه، بلبل یواسی، فیستیکلی سارما و شوبیت

سوتلاچ ترکیه:

این دسر با برنج، نشاسته گندم، شیر و شکر تهیه می شود. روی این دسر هم با هل و دارچین تزیین می شود تا هنگام خوردن طعمی متفاوت به خود بگیرد.

محلبی ترکیه:

این دسر شبیه به فرنی ما ایرای هاست و یک دسر راحت و ساده می باشد که در زمانی کم پخته می شود. مرسوم است که مردم ترکیه بعد از شام این دسر را میل می کنند. به تازگی دسرهایی ترکیه در ایران نیز محبوبیت پیدا کرده اند که محلبی هم در این میان حرف زیادی برای گفتن دارد. برای تهیه این دسر نشاسته ذرت و شیر و شکر و گلاب و خلال پسته یا بادام را مورد استفاده قرار می دهند.

محلبی کادیف:

این دسر طرفداران زیادی دارد و آوازه طعم و مزه آن جهانی شده است. محلبی کادیف ترکیبی از محلبی و کادیف است.

کونفه ترکیه:

کونفه یا کنافه نیز از دسرهای محبوب ترکیه می باشد البته این دسر ریشه عربی دارد و امروزه در میان مردمان ترکیه رواج پیدا کرده است. این دسر علاوه بر ترکیه در جمهوری آذربایجان، نخجوان و یونان نیز طبخ می شود.

هوموس ترکیه:

ترکیبی از نخود پخته، ارده، سیر کوبیده، جعفری، گشنیز، روغن زیتون، نمک و فلفل است. هوموس یکی از معروف ترین مزه های ترکی و البته کشورهای عربی است که به کشورهای یونان و یوگوسلاوی هم راه پیدا کرده و در این کشورها نیز طرفداران زیادی دارد.

دسر دوندورما ترکیه:

این دسر با بستنی سنتی درست می شود که قدمت آن به قرن شانزدهم میلادی بر می گردد. دوندرما یک بافت چسبنده و متراکم دارد و برای تهیه این دسر از شیر بز، شکر، خامه، ثعلب و کندر رومی استفاده می شود.

کازان دیبی:

یکی از دسرهای بسیار خوشمزه که دارای ظاهری بسیار اشتها آور است. این دسر از نوعی پودینگ شیری و کاراملی است که با رویه قهوه ای رنگش شناخته می شود. 

شکر پاره:

این شیرینی ها که تقریبا شبیه به کلوچه های کوچک می باشند از موادی مانند سمولینا، آرد و پودر شکر تهیه می شوند که این مواد را با هم ترکیب کرده و از خمیر به دست آمده شیرینی های کوچک و گردی درست می کنند. بعد از آنکه در دما و زمان مشخص این شیرینی ها پخته شدند حالا شکر پاره وارد مرحله اصلی پخت خودش می شود. بعد از پخته شدن آن ها را درون شربت غلیظ شیرین و ترشی می خواباند. هر چه این شیرینی ها درون این شربت بیشتر باقی بمانند در نهایت شکرپاره خوشمزه تری تولید خواهد شد.

آشوره:

یک دسر خوشمزه و سنتی ترکیه که بر اساس داستان جالبی تهیه می شود آشوره نام دارد. این دسر سنتی از شکر، غلاتی مانند گندم، نخود و لوبیا سفید تهیه می شود که با میوه های خشکی مانند انجیر، زردآلو و کشمش تزئین و میل می شود.

کاباک تاتلیسی:

یکی از دسرهای گیاهی که در ترکیه معروف است. این دسر از کدو تنبل تهیه می شود و در زمستان های مشتری زیادی دارد و دارای طعمی خوشمزه است.

تاووک گوگسو:

متفاوت ترین دسر کشور ترکیه محسوب می شود. این دسر نوعی پودینگ شیری است که با سینه مرغ پخته می شود. طعم متفاوتی دارد که به امتحان کردنش می ارزد. این دسر بیشتر چیزی شبیه به پودینگ برنج است با این تفاوت که در تهیه این دسر از برنج استفاده نمی شود. برای طعم دار کردن این دسر متفاوت وانیل و دارچین کاربرد زیادی دارد.

اشتراک گذاری :
نظر شما:

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید.


بیشتر بخوانید:
آموزش خمیر پیتزا تابه ای
1399/2/13
پیتزا از غذاهایی که همه دوست دارند ترفند تهیه خمیر ...
دسر های ترکیه ای
1398/11/14
آش ...