error: جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیرفعال است
تفریح یاب

خوشمزه ترین غذاهای عربی

ناهید لطفی نویسنده: ناهید لطفی
زمان انتشار: 1398/11/15زمان مطالعه: 5 دقیقه, 52 ثانیه
0 نظر 2864 بازدید
خوشمزه ترین غذاهای عربی
خوشمزه ترین غذاهای عربی

خوشمزه ترین و مشهورترین غذاهای عربی

معرفی غذاهای لبنانی

غذاهای مدیترانه ای به طعم لذیذ و خوشمزه شان شهرت دارند و در این بین، غذاهای لبنانی یک سر و گردن از بقیه بالاتر قرار می گیرد. اکثر غذاهای لبنانی در عین حال که بسیار لذیذ و خوشمزه هستند بسیار سالم هستند و همین موجب محبوبیت بیشتر آن ها شده است. بسیاری از غذاهای لبنانی مثل فلافل آنقدر جهانی شده اند که در اکثر کشورهای دنیا تهیه می شوند و همه با آن ها آشنایی دارند. غذاهای دیگر لبنان مثل حمص، کوفته، سالاد تبوله و سالاد فاتوش هم طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارند. در این مطلب می خواهیم مشهورترین و خوشمزه ترین غذاهای لبنانی را به شما معرفی کنیم. خیلی از این غذاها را همه ما می شناسیم و تا به حال هم امتحان کرده ایم، اما بعضی دیگر شاید برای ما جدید باشند.

 

باباقانوش

  بباقاتوش که به صورت های دیگر مثل باباگانوش و باباغنوج هم خوانده می شود یکی از غذاهای اصیل و سنتی لبنان هست. این غذا کمی شبیه به حُمُص است و اگر طعم حمص را دوست دارید حتما علاقمند این غذا هم می شوید. باباقانوش  بعضا با نان پیتا و روغن زیتون خورده می شود و چون در ترکیباتش ارده استفاده شده طعمی مشابه حمص دارد. تفاوت اصلی این دو غذا این است که باباقانوش به جای نخود از بادمجان تهیه می شود و گاهی برای تزئین روی آن دانه های انار می ریزند. باباقانوش یکی از مشهورترین و خوشمزه ترین غذاهای لبنانی است که طرفداران بیشماری دارد.

 

 

فلافل

خب به فلافل مشهور  و دوست داشتنی می رسیم! فلافل بیش از هر غذای دیگر لبنانی در ایران رواج پیدا کرده و دیگر یکی از غذاهای ملی خودمان حساب می شود. کمتر کسی پیدا می شود که تا به حال فلافل نخورده باشد و این غذای خوشمزه و ارزان را امتحان نکرده باشد. با این حال باید بدانید که فلافل هم یکی از غذاهای اصیل لبنانی است و همان طور که می دانید از نخود سرخ شده درست می شود. البته فلافل لبنانی اندکی با فلافل هایی که ما در ایران می خوریم تفاوت دارد. در لبنان فلافل ها را درون نان پیتا قرار می دهند و روی آن سبزیجات و سس تاهینی (کنجدی) می ریزند.

شاورما

یکی از خوشمزه ترین غذاهای لبنانی بدون شک شاورما می باشد که از گوشت کبابی و خرد شده تهیه می شود. البته گاهی شاورما را با گوشت مرغ هم درست می کنند که به آن شاورمای مرغ می گویند. برای تهیه شاورما گوشت خرد شده را با سبزیجات و سس تاهینی مخلوط می کنند و داخل نان پیتا سرو می کنند. در رستوران های لبنانی معمولا شاورما را در کنار سالاد تبوله یا سالاد فاتوش سرو می کنند که ترکیبی بی نظیر و خوشمزه می باشد.

سالاد فاتوش

فاتوش نیز یکی از سالادهای خوشمزه لبنانی است که شهرتی جهانی پیدا کرده است. در این سالاد، ورقه های نازک نان (معمولا نان پیتا) را درون روغن زیتون سرخ می کنند و وقتی ترد و برشته شد آن را خرد می کنند و به سالاد اضافه می کنند. در انتها نیز روغن زیتون، سیر رنده شده، آب لیموی تازه و نمک به ترکیبات سالاد اضافه می کنند. سالادهای لبنانی بسیار سالم و سلامت هستند و به عنوان یک سالاد رژیمی هم می تواند استفاده شوند.

 

کنافه

کنافه یک شیرینی بسیار خوشمزه و لذیذ است که علاوه بر لبنان در ترکیه و خوزستان هم پیدا می شود. این نوع شیرینی تقریبا مثل زولبیا و بامیه است و اغلب در ماه رمضان طبخ و سرو می شود. کنافه یک نوع شیرینی پنیری است که از رشته هایی به نام کنافه تولید می شود و روی آن را با پسته و شهد غلیظ و شیرین می پوشانند. کنافه را هم هنگام صبحانه و هم به عنوان دسر سرو می کنند. کنافه را گاها روی نان قرار می دهند و به صورت لقمه می خورند که ترکیبی بسیار خوشمزه می شود.

کوفته

کوفته لبنانی یکی از خوشمزه ترین غذاهای لبنانی است که طعمی فوق العاده لذیذ دارد. کوفته در واقع یک نوع کباب کوچک است که از ترکیب گوشت چرخکرده گاو، بره یا مرغ همراه با پیاز، جعفری، ادویه و خرده نان درست می شود. ترکیب مواد را به صورت کوفته های کوچک در می آورند و به بعد به سیخ می کشند. کوفته لبنانی را هم به صورت تنها و هم همراه با سیب زمینی و سس گوجه سرو می کنند. البته گاهی کوفته را همراه با برنج سفید هم می خورند که شبیه به چلوکباب خودمان است. کوفته امروزه در ترکیه هم رواج پیدا کرده است و در رستوران های آن جا هم تهیه می شود.

 

 

مناقیش

مناقیش یکی دیگر از غذاهای لبنانی است که گاهی آن را پیتزای لبنانی هم می گویند. مواد مختلف را روی خمیری گرد می ریزند و بعد در روش سنتی آن را داخل تنور و در روش مدرن داخل فر می گذارند و می پزند. البته روی مناقیش نباید خیلی شلوغ باشد و از این رو بیشتر به یک نان طعم دار شبیه است. در لبنان اغلب روی نان مناقیش را با آویشن، دانه کنجد، سماق و روغن زیتون می پوشانند. البته شاید در برخی رستوران های لبنانی ببینید که از گوشت، پنیر و … هم استفاده شده است. مناقیش را اغلب همراه با گوجه، خیار، برگ نعنا تازه و زیتون و به عنوان صبحانه سرو می کنند.

 

زعتر پیتزا

یکی دیگر از غذاهای لبنانی زعتر پیتزا است که لبنانی ها بیشتر برای صبحانه آن را سرو می کنند. این غذا با خمیر مخصوص تهیه می شود و در بین خمیرهای کوچک و گرد انواع مواد غذایی به دلخواه در آن قرار می گیرد.

زعتر به دلیل دندانه دندانه بودن اطرافش و پستی و بلندی روی نان و خمیر آن به این نام مشهور شده است و برگرفته از حکاکی های  (engraved)  دیرین یافت شده در مناطق عرب نشین می باشد.

 

فاروج مشوی

نوعی خوراک مرغ به نام فاروج مشوی وجود دارد که در نحوه ی پخت این غذا است که باید درون زغال پخته شود و کمی هم آبدار باشد. فارج مشوی را با سماق طعم دار می کنند و با لیمو می خورند. مشوی در کشور های عربی غذایی کاملا جا افتاده است اما اصالت این غذا را لبنانی می دانند.

 

لیدی فینگر

لیدی فینگر در واقع نوعی رولت است که در خمیر رول می شود و درون آن مواد مختلف مثل اسفناج، گوشت و پیاز پر می شود. در خیابان های لبنان می توانید به راحتی لیدی فینگر تهیه کنید هم گران نیست و هم این که شما را سیر نگه می دارد.

 

سالاد تبوله

سالاد تبوله هم یکی دیگر از غذاهای لبنانی است که بسیار سالم و لذیذ است. تهیه سالاد تبوله بسیار ساده و آسان است و از بلغور، گوجه، پیاز و جعفری ساتوری تهیه می شود. در آخر نیز روی سالاد روغن زیتون، آب لیموی تازه و نمک می ریزند و سرو می کنند. سالاد تبوله در زمانی بسیار اندک آماده می شود و به دلیل بلغوری که دارد می تواند حتی به عنوان شام هم مصرف شود.

 

اشتراک گذاری :
نظر شما:

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید.


بیشتر بخوانید: