error: جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیرفعال است
تفریح یاب

جاهای گردشگری خرم آباد

محمد دریکوند نویسنده: محمد دریکوند
زمان انتشار: 1398/11/16زمان مطالعه: 5 دقیقه, 10 ثانیه
0 نظر 1021 بازدید
جاهای گردشگری خرم آباد
جاهای گردشگری خرم آباد

کشور عزیرمان ایران دارای مکان ها گردشگری بسیار زیادی دارد. استان لرستان و علی الخصوص شهر خرم آباد دارای اماکن گردشگری بسیار زیادی است و گردشگران می توانند روزهایی زیادی را در این شهر اقامت داشته باشند و از اماکن زیبا و طبیعی گردشگری این شهر لذت ببرند. در ادامه مقاله به معرفی اماکن گردشگری شهر خرم آباد پرداخته شده است. 

آبشار بیشه

این آبشار بسیار زیبا در شهر خرم آباد و روستای بسیار زیبای بیشه واقع شده است. این آبشار در سال 1387 به ثبت آثار ملی رسیده است. این آبشار دارای ارتفاع 48 متری است که تاج آن حدود 20 متر است و به رودخانه بسیار زیبای سزار سرازیر می شود. این آبشار بسیار زیبا که واسطه پوشش بسیار زیبایی بلوطی زاگرس و تقاطع راه آهن دارای مناظر چشم نوازی می باشد. در اطراف این آبشار رستوران ها محلی نیز وجود دارد که می توانید غذاهای محلی این شهر را نیز میل نمایید. این آبشار دارای راه های مختلف دسترسی می باشد که از طریق راه آسفالته می توان با طی مسافتی 60 کیلومتر از خرم آباد به این آبشار رسید اما اگر دوست دارید جاذبه های بیشتری از  کوه های زاگرس را مشاهده نمایید می توانید از طریق ایستگاه راه آهن شهرستان دورود با طی مسافت 35 کیلومتر به این آبشار زیبا دسترسی پیدا کنید.

آبشار نوژیان

این آبشار در 38 کیلومتری جنوب شرقی خرم آباد واقع شده است که راه دسترسی به آن از طریق جاده آسفالته میسر می باشد. این آبشار بسیار زیبا که دارای ارتفاع 95 متر و تاج 5 متر، یکی از زیباترین آبشارهای کشور است. البته می توان از طریق راه آهن(ایستگاه کشور)  و سپس طی کردن حدود 2 ساعت پیاده روی به این آبشار دسترسی پیدا کرد. این آبشار در محلی بسیار زیبا که دارای پوشش گیاهی بسیار خاصی است واقع شده است در اطراف این آبشار انواع گیاهان دارویی وجود دارد. این آبشار نیز درسال 1387 به ثبت ملی رسید.

آبشار وارک

این آبشار بسیار بسیار زیبا  در 60 کیلومتری خرم آباد قرار دارد. حتما به گردشگران توصیه می شود که از این آبشار بازدید کنند چرا که زیبایی که می توان در اطراف و خود این آبشار مشاهده نمود، تکرار ناشدنی است. مسیر این آبشار در دوراهی از مسیر آبشار نوژیان جدا می شود . سرچشمه این آبشار از صخره سنگی است و با طی مسافتی 15 متری از صخره دوم جاری می شود و ابشار بعدی را به وجود می آورد. این آبشار در هنگام پرآبی دارای ازتفاعی 57 متری است. در اطراف این آبشار درختان گلابی، بلوط و زالزلک های وحشی وجود دارد. 

پارک جنگلی شوراب

این پارک جنگلی که در جنوب شهر خرم آباد و در مسیر آزاد راه خرم آباد به خوزستان واقع شده است دارای پوشش گیاهی و طبیعی بسیار چشم نوازی است که می تواند محل بسیار مناسبی برای اسکان در ایام عید و یا محلی مناسب برای استراحت کردن در هنگام طی مسیر به سمت خوزستان باشد. این پارک جنگلی به دلیل درختان بلوط بسیار زیاد یکی از مهم ترین پارک های گردشگری ایران است.

آبشار گریت یا سرکانه

این آبشار که  در 50 کیلومتری شمال شرق خرم آباد است درای جاذبه های دیدنی بسیار زیبایی است که بازدید از آن خالی از لطف نمی باشد. این آبشار در منطقه گریت واقع شده است که خود دارای پوشش گیاهی بسیار زیبایی است البته باید توجه کرد این آبشار در اثر گذر رودخانه ترس گریت از صخره ها به وجود آمده است که دارای ارتفاع حداکثری  15 متری است. از طریق شهر خرم آباد و طی کردن مسافت 50 کیلومتری جاده آسفالت می توان به این آبشار رسید.

 

دریاچه کیو

این دریاچه در شمال غرب شهر خرم آباد واقع شده است که کلمه کیو در محلی به نام آبی است که به دلیل آبی بودن دریاچه این کلمه انتخاب شده است. این دریاچه دارای مساحتی 7 هکتاری است که میانگین عمق آن بین 5 تا 7 متر است. این دریاچه از محدود دریاچه های طبیعی داخل کشور است که زیستگاهی منحصربفرد  برای پرندگان و آبزیان محلی است. آب آن از چشمه های مخملکوه و کف خود دریاچه می جوشد. در اطراف این دریاچه پارک ها و امکان تفریحی و رفاهی و هتل های بسیار زیبایی برای گردشگران وجود دارد. این دریاچه دارای مناظر بسیار زیبایی است که به گردشگرانی که به شهر خرم آباد می آیند بازدید از آن توصیه می شود.

مخملکوه

این کوه بسیار زیبا و صخره ای که در شمال خرم اباد به صورت دیواری واقع شده است دارای مناطر و زیست بوم خاصی است. صخره ها و سنگ های این کوه دارای خزه هایی هستند که باعث شده است مردم محلی این کوه را مخملکوه بنامند. این کوه در داخل شهر خرم آباد واقع شده است که با طی کردن مسیری از بین صخره ها می توان به پشت کوه رسید در پشت کوه دشتی هموار با چشمه های متعدد وجود دارد که به واسطه آب فراوان و خاک حاصل خیز باغ ها میوه زیادی به وجود آمده است. این دشت زیبا هر جمعه به محلی زیبا برای صرف صبحانه مردم خرم آباد تبدیل شده است.  در هنگام بارش باران به واسطه های خزه هایی که بر روی سنگ های این کوه وجود دارد مناظری چشم نواز به وجود می آید.

آبشار کول چپ

این آبشار و منطقه بسیار زیبا و بکر که در آزاد راه خرم - زال و در کیلومتر 80 آن وجود دارد به دلیل عدم دسترسی جاده ای به این منطقه در گذشته، طبیعت ان بکر و زیبا باقی مانده است. منطقه کول چپ دارای آبشار، غار و باغ های انار بسیار زیبایی است. این منطقه بسیار بکر است و با رفتن به آن واقعا زیبایی طبیعت را می توانید حس کنید. از صخره های گچی این منطقه آب به آرامی می چکد و با شنیدن صدای نوازش صخره ها توسط آب می توان لذتی دست نیاقتنی را تجربه کرد. این منطقه در ارتفاع 923 متری از سطح دریا واقع شده است که به دلیل ارتفاع بسیار مناسب و طبیعیت خاص آن دارای هوای مناسب وپاکی است که برای انجام ورزش ها هوازی محلی مناسب است.

تیم تفریح یاب امیدوار است که این مقاله برای شما راهنمای خوبی بوده باشد.

 

 

 

اشتراک گذاری :
نظر شما:

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید.


بیشتر بخوانید:
جاهای دیدنی قشم
1398/11/9
در این مقاله امکان دیدنی جزیره قشم معرفی شده است. ...
سفرهای درمانی
1398/11/4
سل ...
در سفر چگونه بدون دارو بیماری را بهبود دهیم
1398/11/19
نحوه درمان بیماری ها در سفر به روش اجدادمان ...
چگونه در سفر بدون کبریت آتش درست کنیم
1398/10/15
بسیاری از اوقات شده که در ...
آموزش اسکی روی برف
1398/11/5
اسکی روی برف یکی از مهیج ترین ورزش هاست که علاقه م ...