error: جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیرفعال است
تفریح یاب

نان های بومی کشور های مختلف

زهرا مصلحی نویسنده: زهرا مصلحی
زمان انتشار: 1398/11/18زمان مطالعه: 4 دقیقه, 47 ثانیه
0 نظر 1217 بازدید
نان های بومی کشور های مختلف
نان های بومی کشور های مختلف

تعریف نان اساساً همان چیزی است که در هر فرهنگی آمده است و لزومی ندارد که با آرد خاصی تهیه شده باشد. ان ها، تنوع زیادی دارند و در دنیا نان هایی درست می شود که آوازه آن ها در دنیا پیچیده است. در ادامه این مقاله سایت تفریح یاب به معرفی تعدادی از نان های معروف جهان می پردازد؛ برای آشنایی با آن ها در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

  • نان پروتزل، آلمان

تنوع پخت نان در آلمان به 300 تا 500 نوع نان می رسد که قدرت انتخاب را بالا می برد. این تنوع بسیار زیاد در پخت نان در آلمان، به این دلیل می باشد که مردم این کشور در وعده های غذایی خود نان زیادی مصرف می کنند به همین دلیل تنوع طبخ نان در آن ها بالا می باشد. ظاهر این نان، گره ای است و گاهی به صورت شکری و یا به همراه مغزهای مختلف پخته می شود. نان پروتزل از معروف ترین و خوشمزه ترین نان ها آلمان به حساب می آید. در کنار آن، نان بروتشن نیز یکی دیگر از نان های خوشمزه این کشور محسوب می شود. در بین تمامی نان های این کشور، انتخاب این دو نان از بقیه انوان نان بیشتر می باشد.

  • نان شائوبینگ، چین

این نان به شمال کشور چین تعلق دارد. برای تهیه این نان، خمیر را به حدی می چرخانند و نازک می کنند که در نهایت 18 لایه پیدا می کند. در نهایت مابین آن را با مواد میانی شیرین یا خوش‌طعم نظیر خمیر کنجد سیاه، گوشت دودی یا حتی فلفل سیچوان پر می کنند. این نان رویه ی تردی دارد ولی بعد از نصف کرد آن، مشاهدی می کند که وسط نان به دلیل جود موادی که به آن ها اشاره کرد، نرم و لطیف می باشد.

  • نان پوپوسا، السالوادور

این نان از ذرت بو داده تهیه می شود که علاوه بر اینکه یک میان وعده خوشمزه می باشد، به عنوان نماد ملی این کشور نیز به حساب می آید. بر اساس تحقیقات باستان شناسان به این نتیجه می رسیم که قدمت این نان به بیش از 600 سال پیش از میلاد بر می گردد. برای تهیه این نان ابتدا خمیری لطیف آماده می کنند سپس در وسط آن را با موادی مانند پنیر، گوشت یا لوبیای تند پر می کنند. در نهایت خمیر را بر روی صفحه ای فلزی قرار می دهند تا سرخ شود. این نان به عنوان یک وعده غذایی به همراه سالاد کلم کورتیدو سرو می شود.

  • نان بروآ، پرتغال

به دلیل علاقه یزیاد مردم شمال پرتغال به غذا های تند و تیز، این نان قهوه ای نیز طعم تند و تیزی دارد که با ذرت و گندم سیاه تهیه می شود. این نان یکی از نان های معروف این کشور به حساب می آید که به همراه وعده ی اصلی از جمله در کنار غذای سوسیس دودی سرو می شود. امتحان کردن این نان بسیار زیاد پیشنهاد می شود.

  • نان لواش، ارمنستان

این نان نقش بسیار مهمی در فرهنگ ارمنستان ایفا می نماید و به همین دلیل به عنوان میراث فرهنگی ناملموس یونسکو شناخته می شود. برای تهیه این نان در ارمنستان تعدادی از زنان گرد هم می آیند تا نان را چانه بگیرند و بعد آن را بر روی کوسنی که با یونجه یا پشم پر شده است، باز نمایند. در نهایت یک فرد ماهر تعداد زیادی از نان ها را به داخل تنور گلی مخروطی شکل بچسباند تا با گرمای زیاد آن به سرعت پخته شود.

  • نان فوکاسیا، ایتالیا

این نان از معروف ترین نان های کشور ایتالیا بوده که در اصل مربوط به منطقه لیگوریا در شمال غربی کشور ایتالیا می باشد. این نان یک نوع نان تخت می باشد که در فر پخت می شود و با روغن زیتون و نمک طبخ می شود. بافت این نان بسیار شبیه به خمیر پیتزا می باشد. این نان را می توان به عنوان میان وعده و یا یا با پنیر و دیگر غذاها به عنوان ساندویچ این نان را سرو کرد. به دلیل تهیه این نان به رزماری که از ترش کردن معده جلوگیری می کند، طرفداران بسیاری در تمامی کشور ایتالیا دارد.

  • نان ملون پن یا هندوانه ای، ژاپن

نان ملون پن نه تنها در چین بلکه در دنیا یکی از معروف ترین نان ها می باشد که شبیه به کلوچه و یا کماج ایرانی دارد. در قدیم به دلیل شباهت آن به نان هندوانه ای مشهور شده ولی اکنون با پیشرفت جوامع، در ترکیبات آن از هندوانه نیز استفاده می شود. تایوان، چین و آمریکای لاتین از طرفداران این نان می باشند.

  • نان سنگک، ایران
  • نان سنگک از معروف ترین نان های ایرانی می باشد که از نظر مزه، طعم، هضم، بهداشت و سلامت یکی از بهترین نان های ایرانی است که مورد توجه خانواده های ایرانی قرار گرفته است. کیفیت بالای این نان به دلیل پخت آن روی سنگ ریزه های داغ است. نان سنگک از آرد سبوس دار تهیه شده و حاوی ویتامین ها، کلسیم، پروتئین و آهن است. آرد این نان باید از گندم مرغوب و سالم و بدون هیچ نوع آرد دیگری مانند آرد جو یا حبوبات باشد.

  • نان ژینگیالوف هتس، ارمنستان

تهیه این نان اکثرا در خانه های آن ها می باشد. این نان یک نوع نان تخت و بسیار نازک تنوری است که درون خمیر آن را با نواع مختلف سبزیجات معطر و روغن پر می کنند. به دلیل وسعت پخت این نان در کشور هایی همچون گرجستان، آذربایجان، ارمنستان و جنوب روسیه، می توان به عنوان نان های محبوب دنیا از آن نام برد.

با معرفی تعدادی از نان های معروف کشورهای مختلف، امیدواریم اطلاعات کافی را به دست آورده و به تهیه آن ها و امتحان طعم نان های مختلف جهان بپردازید.

اشتراک گذاری :
نظر شما:

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید.


بیشتر بخوانید:
مزایای پنیر موزارلا کاله
1399/2/10
در این مقاله با پنیر موزارلا بیشتر آشنا شوید ...
غذاهای فرانسوی
1398/11/20
آشنایی با غذاهای فرانسوینن ...
سالادهای رژیمی
1398/11/9
آشنایی با سالاد های رژیمی ...
غذا های محلی جنوب ایران
1398/11/10
هر نقطه ای از جهان به دلیل فرهنگ و شرایط جغرافیایی ...
ویژگی های یک رستوران خوب
1398/11/15
ویژگی های یک رستوران خوب ک ...
بهترین غذاهای ترکیه
1398/11/14
یکی از تفریحاتی که هنگام س ...