error: جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیرفعال است
تفریح یاب

روش های طبخ غذا در طبیعت

کیوان رنجبر نویسنده: کیوان رنجبر
زمان انتشار: 1398/11/20زمان مطالعه: 4 دقیقه, 34 ثانیه
0 نظر 2773 بازدید
روش های طبخ غذا در طبیعت
روش های طبخ غذا در طبیعت

در سفر های طبیعت گردی پخت غذا روی آتش همیشه می تواند به عنوان یکی از دغدغه ها مطرح باشد. طبیعت گردی و کوله گردی این روزها به یکی از تفریحات مردم مخصوصا جوان ها تبدیل شده است، بسیاری از کسانی که پا به درون طبیعت می گذارند با بردن مواد غذایی و برپایی آتش سعی بر پخت غذا بر روی آتش می کنند اما به دلیل نا آگاهی از روش های پخت یا غذای خود را می سوزانند یا غذا آن کیفیت خوب را نخواهد داشت. 

هر آنچه که برای غذای خود آماده کرده اید، چه ماهی و گوشت باشد و چه تخم مرغ و دیگر سبزیجاتی ماند سیب زمینی را درون برگ درختانی که سمی نیستند بپیچانید و دور برگ ها را طنابی محکم یا ساقه های درختانی همانند پیچک یا لیف ببندید و این بسته را روی زغال های داغ قرار دهید. یک لایه زغال نیز بر روی آن بریزید. می تواید از قبل برای این کار بسته بندی خود را آماده کنید و برگ هایی را که می خواهید با خود به درون طبیعت ببرید. مخصوصا اگر وارد طبیعتی مانند کویر یا مناطقی می شوید که درختانی با برگ های پهن ندارد. غذاهایی ماند ماهی های کوچک در عرض 15 دقیقه به این روش پخته می شوند.

برای پخت غذا می تواید از سنگ استفاده کنید. این روش یکی از محبوب ترین روش ها است و بسیار ساده است. بعد از بر پا کردن آتش یک سنگ با سطحی صاف، تخت و نازک پیدا کرده و بر روی آتش قرار دهید تا گرم شود. مواد غذایی خود را آماده کنید در نهایت مواد غذایی خود را روی سنگ گذاشته تا با حرارت داغ و شعله های آتش کوچک زیر سنگ پخته شود. 

برای پخت غذا می توانید در دل طبیعت یک کوره سنگی بسازید. با سنگ های رودخانه ای یا سنگ های ریز یک کوره سنگی درست کنید. برای این کار به دو روش می توان عمل کرد اول اینکه آتش خود را بر پا کنید. در کنار آش سنگ های گرد را بر روی زمین و در نزدیکی آتش بچینید. اگر کمی زغال در زیر سنگ ها قرار دهید بسیار خوب است. دورتا دور سنگ ها را با گل بپوشانید و به صورت دیواره بالا بیاورید تا باد به کوره نوزد و حرارت به کوره برسد. در روش دوم در زمین یک حفره ایجاد کنید. زغال های داغ را د اخل کوره بریزید.روی زغال ها را سنگ بریزید. غذا یا گوشت ماهی را بر روی سنگ ها قرار داده دوباره سنگ در اطراف گوشت یا ماهی قرار دهید. و بر روی آن نیز سنگ تخت قرار داده و مجدد زغال بریزید. 

یکی از ساده ترین و قدیمی ترین روش ها برای پخت غذا روی آتش در طبیعت استفاده از یک تخته چوب بلند است. مخصوصا اگر قصد پختن ماهی را دارید. یک تکه چوب بلند پیدا کنید. نوک آن را با چاقو کمی تیز کنید تا بتوانید به راحتی ماهی را به سیخ بکشید. چوب را از وسط ماهی یا گوشت یا هر ماده غذایی بزرگ دیگری رد کنید و بر بالای آتش نگه دارید. اگر می خواهید کار را برای خود راحت تر کنید دو پایه با چوب هایی که سرشان دو شاخه می شود درست کنید و چوب حاوی ماهی را بر روی آن بگذارید، در این صورت دیگر لازم نیست خودتان برای مدت 15 دقیقه غذا را بر روی آتش نگه دارید.

اگر به فکر پخت غذا روی آتش در طبیعت هستید و مثلا می خواهید مرغ را برشته کنید یکی از روش ها استفاده از روش توضیح داده شده در بالا است  با این تفاوت که چوبی که مرغ ها را در آن به سیخ کشیده اید را بالار از آتش در حدد 50 سانتی متر قرار دهید. در ضمن آتشی که بر پا کرده اید باید در نهایت برای شما زغال زیاد به جا گذاشته باشد. حواستان به روغن داغی که از روی مرغ بر روی زغال های داغ می ریزد باشد. چراکه ممکن است به بیرون و به سمت شما بپاشد.

 برای برپایی اجاقی که بتوانید پخت غذا روی آتش را در آن انجام دهید تنها به مهارت و کمی صبر نیاز دارید. یک گودال کوچک حفر کنید.سنگ هایی را در کف اجاق و دیواره ها بچینید. سعی کنید سنگ چین خود را به شکل مستطیل و به گونه ای انجام دهید که سنگ ها نیفتد. آتش را درون این اجاق برپا کنید تا در نهایت برای شما زغال های خوبی تدارک دیده شود. سپس غذای خود را درون یک کاغذ آلومنیومی بپیچید و بر روی سنگها و زغال های داغ قرار دهید تا با ستفاده از حرارت آنها غذا به آرامی پخته شود.  پخت غذا با استفاده از ورق آلومنیومی بر روی آتش و در دل طبیعت شاید در حدود یک ساعت یا کمی بیشتر به طول بیانجامد. بنابراین زمان بندی خود را زمانی که به محل کمپ می رسید بر این اساس تنظیم کنید. یک نکته مهم در تهیه اجاق سنگی و کوره سنگی این است که هیچگاه از سنگ های خیس استفاده نکنید. چراکه ممکن است منجر به ترکیدن سنگ ها شد.

زمانی که در طبیعت هستید و آتشی بر پا کردید می توانید برنج خود را نیز به صورت کته در ظرفی آماده کنید که برای این منظور دقت داشته باشید تا آب روی برنج به اندازه یک بند انگشت بیشتر از سطح برنج باشد کمی نمک و روغن به آن اضافه کنید و کمی بعد از دم کردن برنج برای کباب کردن مرغ یا گوشت اقدام کنید.

 

اشتراک گذاری :
نظر شما:

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید.


بیشتر بخوانید:
پاراگلایدر سواری
1398/11/4
چتربال سواری یا پاراگلایدینگ یک ورزش تفریحی و رقاب ...
چگونه در سفر بدون کبریت آتش درست کنیم
1398/10/15
بسیاری از اوقات شده که در ...
راه های پیشگیری از بیماری در سفر
1398/11/10
راههای پیشگیری از بیماری در سفر کدامند ...
نکاتی که برای سفر به تایلند باید بدانید
1398/10/21
سفر به کشورهای مختلف آسیایی از جذابیت های خاص خود ...