error: جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیرفعال است
تفریح یاب

بهترین جاده های کشور برای آفرود سواری

محمد دریکوند نویسنده: محمد دریکوند
زمان انتشار: 1398/11/20زمان مطالعه: 4 دقیقه, 37 ثانیه
0 نظر 2172 بازدید
بهترین جاده های کشور برای آفرود سواری
بهترین جاده های کشور برای آفرود سواری

انسان ذاتاً میل زیادی به تفریح و سرگرمی دارد، تفریحات ورزشی لذت بسیار زیادی دارند یکی از این ورزش ها که بسیار لذت بخش است و آفرود سواری است. آفرود سواری به معنای خارج جاده است، به عبارتی رانندگی در شرایط سخت و خارج جاده است، این نوع سبک رانندگی نیازمنده ماشین های خاص دو دیفرانسیل است. آفرود سواری علاوه برا داشتن ماشین های دو دیفرانسیل و موتورهای خاص و قدرتی، نیازمند فردی دارای قدرت بدنی نسبتا بالا و دارای صبر وحوصله زیاد می باشد. در این مقاله سعی شده است که در مورد این سبک رانندگی و جاده مناسب آن در کشور عزیزمان ایران صحبت شود.

اگر قصد آفرود سواری را دارید و تجربه خاصی در این زمینه ندارید، کمی برای شما سخت است و لازم است که چند نکته زیر را بررسی نمایید:

  • قبل از شروع حرکت و در مقصد وسیله نقیله خود را چک کنید.
  • حتما وسایل و آچار با خودتان همراه داشته باشید
  • قطعات یدکی که ممکن است نیاز داشته باشید با خود همراه داشته باشید و از مکان آن ها دقیقا با خبر باشید
  • نحوه چرخش لاستیک و عملکرد ماشین های دو دیفرانسیل را چک کنید چراکه رانندگی با آن ها کمی با رانندگی با ماشین های تک دیفرانسیل فرق دارد.
  • حتما اطلاعاتی همانند ارتفاع خودرو، فاصله کف خودرو تا زمین نیز داشته باشید چراکه در جاده های پر پیچ خمی کی قرار است در آن حرکت کنید ممکن است سنگ و یا درختان مانع عبور خودرو شما شوند.

کویر ورزنه

این کویر بسیار زیبا که در استان اصفهان و قهی واقع شده است، یکیاز بهترین مکان ها برای آفرود سواری است. این کویر بسیار زیبا که در نزدیکی باتلاق گاو خونی و 100 کیلومتری اسفهان و 150 کیلومتری یزد قرار دارد، همه روزه مهمان بسیار از مهمان های است که به سبک رانددگی آفرود سواری بسیار علاقه دارند. مساحت این کویر حدود 17000 هکتار است که با محیط و تپه هایی که دارد مکانی مناسب برای علاقه مندان سافاری و آفرود سواری است. حتما اگر دوست دارید این نوع رانندگی را تجربه کنید به این منطقه سفر کنید.

کویر مرنجاب

این کویر در آران و بیدگل که از توابع شهرستان کاشان است، واقع شده است. این کویر بسیار زیبا که دارای تپه ها و رمله های بسیار زیبای کویری است نیز مکانی مناسب برای آفرود سواران است. لازم به ذکر است که کویر مرنجاب در ایران به بهشت آفرود سواران نیز شهرت دارد. این کویر در شمال با دریاچه نمک قرم همسایه است و از غرب با دریاچه حوض سلطان مزه و کویر مسیله نیز همسایه است و همچنین لازم است بدانید که در شرق آن به پارک ملی کویر منتهی می شود. این منطقه و کویر به دلیل موقعیت جغرافیایی خیلی خاص و همسایگی با کویرها و دریاچه ها مختلف مناظر چشم نوازی را به وجود آورده است. حتما اگر قصد دارید آفرود سواری را تجربه کنید گزینه کویر مرنجاب بسیار مناسب است چرا که شهرستان کاشان دارای مناطق گردشگری بسیار زیادی است که شما علاوه بر آفرود سواری می توانید این مناطق و امکان تاریخی را نیز مشاهده کنید.

کویر ریگ زرین

این کویر بسیار زیبا که در 40 کیلومتری شهرستان بافق و در استان یزد واقع شده است به واسطه ی خاک و شن های بسیار ریز منظره ها و تپه های کویری بسیار زیبایی را به وجود آورده است که می توانید منطقه مناسبی برای آفرود سواری باشد. این کویر بسیار زیبا و چشم نواز به واسطه رمله های که دارای شیب مناسبی هستند برای آفرود سواری و به چالش کشیدن رانندگان منطقه مناسبی است . آفرود سوارانی که به این منطقه مراجع کرده اند، از آفرود سواری و هیجان آن در این منطقه بسیار راضی بوده اند.

جزیره کیش

این جزیره بسیار زیبا که در خلیج همیشه فارس واقع شده است که به عنوان نگین این خلیج نیزشناخته می شود دارای امکانات تفریحی و رفاهی بسیار زیادی است که آفرود سواری نیز از تفریحاتی است که  میتوانید در سفر به جزیره کیش تجربه کنید . این جزیه به دلیل موقعیت جغرافیایی و برخورد خشکی به دریا می توانند مناظر زیبایی برای کسانی که علاقه به این سبک رانندگی را دارند رقم بزند. همه روزه گردشگران بسیار زیادی برای تجربه آفرود سواری به این جزیره بسیار زیبا مراجعه می کنند.

جنگل های مازیچال

اگر دوست دارید آفرود سواری در منطقه ای جنگلی در شمال کشور تجربه کنید و از تجربه آن در کویر خسته شده اید، می توانید به جنگل های مازیچال درکلادشت مراجعه کنید چراکه در این جنگل های پر پیچ و خم جاده هایی خاکی و پر پیچی واقع شده است که می تواند برای رانندگان آفرود سوار بسیار جالب باشد علاوه بر لذت آفرود سواری شما می توانید از مناظر و طبیعت بسیار زیبای شمال کشور لذت ببرید. لازم به ذکر است این جنگل ها چندان برای رانندگان تازه وارد توصیه نمی شود چرا که در این جنگل های پیچ ها خطرناکی وجود دارد که در صورت کنترل نادرست خودرو ممکن است حوادث جبران ناپذیری برای سرنشینان پیش آید، پس در صورت تجربه کافی در سایر مناطق به جنگل مازیچال سفر کنید.

کویر مصر

کسانی که با این کویر آشنایی چندانی ندارند شاید تعجب کنند و فکر بیفتند. این کویر در استان اصفهان و 45 کیلومتری جندق  و 30 کیلومتری خور واقع شده است. این کویر نام خود را از ورستای کویر مسیر که در ابتدای آن واقع شده است، برگفته است. این کویر به دلیل داشتن تپه های شنی با شیب مناسب می تواند منطقه مناسبی برای علاقه مندان به آفرود سواری باشد.

تیم تفریح یاب امیدوار این مقاله راهنمای خوبی برای شما بوده باشد.

 

 

اشتراک گذاری :
نظر شما:

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید.


بیشتر بخوانید:
روش کسب درآمد در سفر
1398/11/11
اینکه بتوانیم در سفر علاوه بر خوشگذرانی و لذت برد ...
جاهای دیدنی همدان
1398/11/21
معرفی اماکن دیدنی همدان ...
مراحل دریافت پاسپورت
1398/11/8
بررسی مشخصات و ویژگی های پاسپورت، شرایط اخذ این مد ...
چگونه برای گرفتن ویزا اقدام کنیم؟
1398/10/21
دریافت ویزا یکی از مهمترین کارهایی می باشد که افرا ...
در سفر چگونه بدون دارو بیماری را بهبود دهیم
1398/11/19
نحوه درمان بیماری ها در سفر به روش اجدادمان ...