error: جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیرفعال است
تفریح یاب

آدرس کارتینگ های ایران

زهرا مصلحی نویسنده: زهرا مصلحی
زمان انتشار: 1398/11/27زمان مطالعه: 4 دقیقه, 46 ثانیه
0 نظر 2207 بازدید
آدرس کارتینگ های ایران
آدرس کارتینگ های ایران
  • کارتینگ

بسیاری از افرادی که به ورزش رانندگی با هیجان علاقه دارند، از این ورزش شروع می کنند. به طور کلی کارتینگ مادر اتومبیل رانی می باشد. ماشین های به کار برده در این ورزش را کارت یا در اصطلاح چرخ باز می نامند؛ یعنی ماشین هایی که بدون گلگیر هستند. در کارتینگ ها از ماشین هایی با موتور ۱۲۵ سی سی استفاده می شود که در نهایت با سرعت 180 کیلومتر در ساعت توسط افراد حرفه ای به حرکت در می آیند. در این مقاله سایت تفریح یاب به معرفی تعدادی از پیست های استاندارد برخی از شهر ها می پردازد. برای آشنایی بیشتر با ورزش کارتینگ با ما همراه باشید.

  • شرایط رانندگی با کارتینگ

استفاده از این ورزش بدون محدودیت جنسیت می توان از آن استفاده کرد حتی افرادی که گواهی نامه ندارند نیز می توانند با آموزش های اولیه در این ورزش شروع به فعالیت کنند. از عوامل تاثیر گذار در استفاده از این ورزش می توان به سن و وزن اشاره کرد. هر چه سن افراد در این ورزش کمتر باشد زودتر به موفعیت می رسند زیرا جسارت یکی از ویژگی های این ورزش می باشد که در جوانان وجود دارد. وزن ایده آل برای این ورزش بین 80 تا 83 کیلوگرم می باشد؛ زیرا سنگینی بیشتر مانع از شتاب خودرو و سبکی بیش ازحد نیز مانع از شرکت در این ورزش می باشد. به همین ترتیب حداقل وزن 80 کیلوگرم می باشد که با جمع وزن خودرو به 165 کیلوگرم می رسد و تناسب کافی را برای شروع این ورزش پیدا می کند.

  • ایمنی

یکی از مهم ترین عواملی که در این ورزش باید به آن توجه داشت، حفظ مسائل ایمنی می باشد. در اثر رخ دادن سانحه در این ورزش بیشترین آسیب در ابتدا به سر و پس از آن به گردن وارد می شود. به همین دلیل استفاده از گردنبند و کلاه های ایمنی و لباس های مخصوص این ورزش و همچنین رعایت مسائل ایمنی می توان این ورزش پر هیجان را با موفقعیت به ثمر رساند.

  • معرفی پیست کارتینگ

پیست کارتینگ آزادی: پیست کارتینگ آزادی یکی از بهترین پیست های کارتینگ در تهران می باشد که افراد عشق سرعت برای تخلیه هیجانات خود از این پیست استفاده می کنند. این پیست علاوه بر مسیر کارتینگ امکانات دیگری همچون رستوران، کافی شاپ، مکان های تفریحی، سالن های ورزشی و... را نیز دارد که در کنار ورزش پر هیجان کارتینگ، از دیگر امکانات آن نیز می توان بهره برد. پیست کارتینگ آزادی با همکاری یکی از بهترین شرکت‌های سازنده موتور در جهان به نام روتاکس، به مساحت 30000 متر مربع در سال 1381 احداث شده است. آدرس پیست آزادی در تهران، ضلع شرقی استادیوم آزادی، جنب پارکینگ ۱۳ می باشد که در ساعات 11 صبح تا 11 شب می توان از آن استفاده کرد.

پیست کارتینگ فراسا: این پیست در نزدیکی تهران می باشد که یکی از بهترین پیست های پر سرعت تهران به شمار می آید. از امکانات دیگر این پیست می توان به رستوران، کافی شاپ، اینترنت وای فای و... اشاره کرد. پیست فراسا از جمله مکان هایی می باشد که برای تفریحات خانوادگی نیز مناسب است. آدرس پیست فراسا در تهران، جاده لشکرک، نرسیده به اوشان می باشد. برای حضور در این مجموعه می توان از ساعت 11 صبح تا 24 بامداد از آن استفاده کرد.
 

پیست کارتینگ مجموعه تفریحی باغ جوان: وجود این پیست در فضای سرسبز این مجموعه امکان تفریحات خانوادگی را فراهم کرده است. علاوه بر ماشین سواری در این مجموعه می توان از امکانات رستوران و کافی شاپ با منظره سرسبز جنگلی این مجموعه  نیز بهره برد. آدرس پیست باغ جوان در اصفهان، خیابان مشتاق سوم، بعد از پل تاریخی شهرستان، مجموعه باغ جوان می باشد. برای استفاده از این مجموعه می توان از ساعت 5 بعد از ظهر تا 10 شب به آن مراجعه کرد.

پیست کارتینگ جام جم: یکی از استاندارد ترین و بهترین پیست های شهر مشهد، پیست جام جم می باشد. در این پیست قبل از استفاده از ماشین ها، آموزش اولیه در اختیار شما قرار داده می شود. از امکانات دیگر این مجموعه می توان به سالن والیبال و بسکتبال نیز اشاره کرد. آدرس پیست جام جم در مشهد، انتهای بزرگراه وکیل آباد، ابتدا جاده‌ی شاندیز می باشد.

پیست کارتینگ سورنا: این پیست در مجموعه فرهنگی تفریحی فجر قرار دارد. این مجموعه امکان تجربه رانندگی با سرعت را توسط ماشین های اجاره ای یا شخصی در اختیار شما عزیزان قرار می دهد. از دیگر امکانات ای مجموعه می توان به پینت بال، شهربازی، پارک کودک، کافی شاپ، رستوران و... اشاره کرد. با سفر به شهر زیبای اهواز، انتخاب این مجموعه تفریحی برای گذراندن اوقات خوش به همراه خانواده بسیار مناسب می باشد. آدرس پیست سورنا در اهواز، ملي راه،خيابان زاويه، مجتمع فرهنگي تفريحي فجر می باشد.

پیست کارتینگ شهر بانو: از ویژگی های مهم این پیست این است که به صورت اختصاصی برای بانوان احداث شده است. بانوان می توانند راحتی و با امنیت کامل در این مجموعه به کارتینگ سواری بپردازند و هیجان کامل را در محیطی جذاب تجربه کنند. پیست شهر بانو اولین پیست اختصاصی بانوان می باشد که به مساحت 2000 متر مربع با کادری مجرب در اختیار بانوان قرار داده شده است. آدرس پیست شهر بانو در تهران، ضلع شمالی بوستان ولایت می باشد. بانوان عزیز برای حضور در این مجموعه می توانند از ساعت 8:30 صبح الی 19 شب از آن استفاده کنند.

در نهایت امیدواریم اطلاعات کافی در در معرفی تعدادی از پیست های استاندارد برخی از شهر ها در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم. می توانید با مطالعه این مقاله و انتخاب یکی از پیست های معرفی شده به همراه خانواده اوقات خوشی را سپری کنید.

اشتراک گذاری :
نظر شما:

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید.


بیشتر بخوانید: