error: جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیرفعال است
تفریح یاب

بهترین باشگاه های تیراندازی در ایران کدامند؟

کیوان رنجبر نویسنده: کیوان رنجبر
زمان انتشار: 1398/12/5زمان مطالعه: 5 دقیقه, 17 ثانیه
3 نظر 3775 بازدید
بهترین باشگاه های تیراندازی در ایران کدامند؟
بهترین باشگاه های تیراندازی در ایران کدامند؟

تیراندازی به پرتاب یا شلیک کردن تیر توسط کمان، تفنگ یا تپانچه اطلاق می گردد. این رشته ورزشی یک رقابت بر اساس سرعت و عملکرد بالا است و بستگی به سرعت تصمیم گیری تیرانداز دارد که به وسیله تفنگ یا تپانچه تیراندازی می شود. این رشته ورزشی رابطه مستقیم با تمرکز دارد و ورزشکاران برای تقویت تمرکز بیشتر به این رشته ورزشی روی می آورند. تیراندازی با کمان یک زیر رشته در ورزش تیراندازی است که برای شکار یا جنگ نیز استفاده شده و می شود. وزش تیراندازی در زیر رشته های مختلف و در سه حالت ایستاده، نشسته و دراز کش برگزار می شود. تیراندازی از ورزش های اصلی المپیک می باشد  اولین دوره این بازی ها به سال 1896 مربوط می شود. مسابقات سلاح های تفنگ و تپانچه در متراژهای 10، 25، 50، و 300 متر برگزار می شوند و برای فاصله ده متر از تفنگ های بادی و فاصله های بیشتر از تفنگ های خفیف استفاده می شود. فدراسیون جهانی تیراندازی نهاد اصلی اداره کننده و برگزاری مسابقات ورزش تیراندازی در جهان است و این سازمان در سال 1907 تاسیس شد و مقر آن در مونیخ آلمان می باشد.

تیراندازی یکی از ورزش های جذاب می باشد که مخاطبین مخصوص به خود را  دارد. از جمله فواید این ورزش می توان به افزایش میزان تمرکز، افزایش اعتماد به نفس، کاهش استرس و افزایش شادابی، باز شدن عضلات کتف- بازو و گردن، افزایش استقامت، افزایش دقت عمل و گردش خون منظم اشاره کرد. سالن های تیراندازی با دارا بودن امکانات ویژه افراد مشتاق به تیراندازی را در خود جای داده و علاوه بر امکان اموزش امکان تقویت مهارت های آنها را نیز فراهم می آورند. در ادامه سالن های تیراندازی برتر برای شما معرفی خواهند شد.

باشگاه تیراندازی مجموعه ورزشی انقلاب:

این باشگاه جنب باشگاه بانوان و در قسمت شمالی مجموعه قرار دارد. این باشگاه دارای امکاناتی از جمله 9 لاین تیراندازی اهداف ثابت و 6 دستگاه فالینگ تارگت و اهداف الکترونیک می باشد که آماده ارائه خدمات آموزشی و تفریحی به بانوان و آقایان است. رشته های آموزشی این باشگاه شامل تفنگ و تپاچه 10 متر بادی است . لازم به ذکر است که این باشگاه برخوردار از مربیان بین المللی و سطح اول تیراندازی است. این باشگاه طی سال های گذشته توانسته استعداد های برتر این رشته را به تیم ملی معرفی کند. از جمله امکانات این مجموعه کافی شاپ همراه با غذاهای رژیمی مخصوص ورزشکاران بوده و از 8 صبح تا 12 شب مشغول خدمات رسانی است. این باشگاه در خیابان ولیعصر، اتوبان نیایش، حد فاصل بزرگراه های کردستان و سئول قرار دارد.

باشگاه تیراندازی سئول:

یکی از بهترین باشگاه های تیراندازی ایران به حساب می آید که در دو رشته تفنگ بادی و تپانچه در تهران فعالیت دارد. علاقمندان به تیراندازی می توانند این دو رشته را تحت نظر مربیان حرفه ای این مجموعه آموزش ببینند و مدرک رسمی دریافت کنند. در این کلوپ تیراندازی کافی شاپ و فروشگاه اقلام تیراندازی وجود دارد. این باشگاه در اتوبان کردستان از شمال به جنوب، نبش خیابان ونک، بوستان سئول قرار گرفته است.

باشگاه مهام:

می توان گفت که قدیمی ترین باشگاه تیراندازی تهران می باشد که امکان تیراندازی به موانع پرتابی را برای علاقمندان ایجاد نموده و امکانات تفریحی زیادی مانند کارتینگ، پینت بال، پیست ماشین و تنیس را در اختیار علاقمندان قرار می دهد. بنابراین شما می توانید در کنار تیراندازی از ورزش ها و بازی های هیجان انگیز دیگر نیز لذت ببرید. در این مجموعه رستوران و کافی شاپ هم وجود دارد که برای تورهای گردشگری و تفریحی بسیار مناسبت دارد. این باشگاه در اتوبان مهام در اتوبان بابایی، دوربرگردان استخر به سمت نو بنیاد، جنب بوستان یاس واقع شده است.

باشگاه سرو:

باشگاه تیراندازی سرو با هدف آموزش رشته های تیراندازی در مساحتی بالغ بر 350 متر در فرهنگ سرای سرو واقع شده است. در این باشگاه تیراندازی با تفنگ بادی، تفنگ سی پی ویژه دفاع شخصی و دارت آموزش داده می شود. در باشگاه سرو امکاناتی نظیر 9 خط 10 متری ویژه تفنگ و تپانچه بادی، 5 خط 5 متری ویژه تپانچه سی پی و 2 خط 2 متری ویژه دارت و کافی شاپ وجود دارد. ساعت کار این باشگاه از هشت صبح تا نه شب می باشد و آدرس آن خیابان ولیعصر، بالاتر از بوستان ساعی، کوچه ساعی یکم می باشد.

تالار تیراندازی کبکانیان:

مجموعه ورزشی شهید کبکانیان واقع در ضلع جنوبی مجموعه ورزشی شهید شیرودی در خیابان شهید مفتح قرار دارد. علاقمندان به تیراندازی می توانند از این فرصت استفاده نموده و از تیر اندازی تفریحی در این مجموعه لذت ببرند. البته امکان آموزش تیراندازی برای دوستدارن این رشته نیز در این مجموعه وجود دارد. با توجه به تخفیف 50 درصدی این مجموعه یک جلسه تیراندازی تفریحی در سالن تیراندازی تنها 10 تومان هزینه خواهد داشت. این سالن تیراندازی زیر نظر فدراسیون تیراندازی به فعالیت مشغول است.

باشگاه تیراندازی توچال:

این باشگاه در جهت جاده سلامتی و مقابل بوستان سلاتی واقع شده است که با تمامی تجهیزات مورد نیاز احتیاج تیراندازی با کمان و دارت و بوفه ای کامل در محیطی صمیمی قرار دارد. همچنین علاقمندان می توانند در مسابقات دوره ای که در این باشگاه به صورت تفریحی و حرفه ای برگزار می شود شرکت نمایند. سایت تیراندازی با کمان توچال تنها سایت استاندارد کشور با مجوز رسمی از سازمان تربیت بدنی است که از سال 1383 به ثبت رسیده است. مخاطب این باشگاه گروه سنی 4 سال به بالا هستند.باشگاه تیراندازی توچال دارای 20 کمان تیراندازی و 15 سیبل تیراندازی است و برای شما امکان استفاده از تیر اندازی با کمان یا کلت یا تفنگ بادی را فراهم می آورد همچنین امکان استفاده از تیرها در مدت زمان نامحدود در یک جلسه وجود دارد. این مجموعه دارای محوطه چمن بوده و مساحت آن بالغ بر 1500 متر مربع می باشد.

باشگاه های تیراندازی استان اصفهان نیز عبارتند از: 

مجموعه ورزشی شهید بادکوبه واقع در خیابان شهید بهشتی، ابتدای خیابان مسجد لبنان، کوچه شماره 4

سالن تیراندازی ایثار واقع در خیابان بزرگمهر، خیابان هشت بهشت شرقی، خیابان میثم، خیابان ارشاد، روبروی خانه معلم شماره 4

سالن تیر اندازی مجموعه ورزشی امین واقع در خیابان آزادگان، روبروی مقبره بانو امین، مجموعه ورزشی امین

هیات تیراندازی اصفهان واقع در خیابان هزار جریب، کوی امام جعفر صادق، بوستان هشتم شرقی، پایگاه قهرمانی سالن تیراندازی شهید زرین

ورزشگاه شهدای هاتف واقع در میدان قدس، ابتدای خیابان مصلی کوچه امام زاده ابراهیم، ورزشگاه شهدای هاتف

اشتراک گذاری :
نظر شما:

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید.

M.A 1400/2/2 پاسخ
اصفهان، زرین شهر، خیابان کاشانی، پشت فرهنگسرای شهرداری، ابتدای کوچه ی فاضل. باشگاه تیراندازی المپیک زرین شهر
فرشاد 1399/12/17 پاسخ
از نظر کیفیت آموزش و سطح اطلاعات مربی باشگاه هاتف عالیه.
فرشاد 1399/11/12 پاسخ
سالن تیراندازی شهید بادکوبه فعلا فعال نیست. سالن تیر اندازی مجموعه ورزشی امین به سالن ورزشی تبدیل شده(سالن تیراندازی را شهرداری منحل کرده) سالن تیراندازی شهید زرین برای تمرین اعضای تیم استان در نظر گرفته شده است. باشگاه تیراندازی شهدای هاتف آموزش مفصل و منظم و امکانات تمرین و تیراندازی تفریحی دارد و ثبت نام اینترنتی انجام می دهد.

بیشتر بخوانید:
گونه های مختلف قهوه و نحوه کشت
1398/4/26
ربوستا و عربیکا دو گونه اصلی قهوه هستند و گونه دیگ ...
اگر در کوهستان برفی گم شدیم چه باید کرد؟
1398/11/7
در این مطلب سعی داریم تا راهکارهای منطقی، مناسب و ...
خانه موزه مقدم، حسن آباد
1398/8/6
موزه مقدم محل زندگی خاندان ...
جامپینگ چیست؟
1398/11/4
در این مطلب به معرفی ورزش جامپینگ پرداخته شده است ...