error: جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیرفعال است
تفریح یاب

ساده ترین روش یادگیری شنا

کیوان رنجبر نویسنده: کیوان رنجبر
زمان انتشار: 1398/12/13زمان مطالعه: 4 دقیقه, 22 ثانیه
0 نظر 4193 بازدید
ساده ترین روش یادگیری شنا
ساده ترین روش یادگیری شنا

برای خیلی از افراد یادگیری شنا شاید به عنوان یک کابوس مطرح باشداما گر به صورت اصولی این کار را شروع کنید نه تنها ترسناک نیست بلکه برای شما آرامش و لذت زیادی را نیز به ارمغان خواهد آورد. در ابتدای یادگیری سعی کنید در آب کم عمق تمرینات خود را انجام دهید تا بتوانید در صورت نیاز و در مواقعی که در آب فرو می روید بایستید. لبه های استخر را بگیرید یا یک جلیقه نجات در دست داشته باشید و به آرامی پا بزنید و پاهای خودتان را در آب بالا و پایین کنید. بعد از اینکه توانستید بر روی آب شناور شوید و پا بزنید مجددا با کمک جلیقه یا لبه استخر به پشت بخوابید و دست و پا بزنید این کار بهترین روش برای یادگیری سریع شنا می باشد.

در درجه اول به نکات ایمنی توجه داشته باشید. بسیاری به این دلیل شنا را یاد می گیرند که در آب رودخانه و دریا غرق نشوند اما به این نکته توجه داشته باشید که هر چقدر هم مهارت های شنای شما قوی باشد ممکن است در آب های خروشان یا محل هایی که نباید شنا کنید غرق شوید بنابراین توجه به نکات ایمنی می توند بسیار کلیدی و دارای اهمیت باشد. همیشه سعی کنید که به تنهایی شنا نکنید و با شخص دیگری که شناگر قوی است فعالیت شنای خود را انجام دهید معمولا یک منطقه با دارا بودن غریق نجات بهترین منطقه برای شنا کردن می باشد. 

در ابتدای یادگیری شنا در آبهای جاری و خروشان تمرین نکنید و از استخر برای تمرین استفاده کنید و در ادامه با تقویت مهارت ها آبهای جاری را برای شنا کردن انتخاب کنید. در عمقی شنا کنید که می تواند از پس آن بر بیاید در ابتدای یادگیری در عمق بیشتر از 2 متر شنا نکنید حتی در استخر هم این کار را انجام ندهید تا در صورت بروز سانحه به راحتی بتوانید بایستید و نفس بکشید. از شنا کردن در شرایط جوی غیر قابل پیش بینی اجتناب کنید شنا در باران به نظر لذت بخش است اما اگر باران با جریان باد یا طوفان همراه باشد هرگز ریسک نکنید و به دل آب نزنید. در آبی که درجه حرارتی پایینی دارد و خیلی سرد است شنا نکنید چراکه در این شرایط ممکن است عظلات شما بخصوص عضلات چارسر ران دچار گرفتگی شود و برای شما  ایجاد دردسر کند.

سعی کنید به حالت شناور بر روی آب عادت کنید. قسمتی از لبه استخر یا جلیقه نجات را در وسط آب بگیرید تا شناور بمانید و اجازه بدهید پاهایتان از پشت روی آب شناور شوند. برای مدتی در حالی که پاهایتان را صاف نگه داشته اید پا بزنید و وقتی خسته شدید بدون اینکه پا بزنید روی آب به همان حالت شناور باقی بمانید.

سعی کنید اضطراب و ترس را از خود دور کنید. همیشه این نکته را به یاد داشته باشید که اگر شما در عمق زیاد هستید یا به راحتی نمی توانید اندام های خود را حرکت دهید به پشت شنا کنید. اگر واقعا خسته شده اید و در وسط آب هستید اصلا هول نشوید و نفس نفس نکنید خود را روی آب شناور کنید اجازه دهید تا آب شما را حمل کند این کار را برای ساعت ها و به راحتی می توانید انجام دهید.

بیرون دادن نفس زیر آب را تمرین کنید. در حالی که هنوز در عمق کم هستید یک نفس عمیق بکشید و سر خود را زیر آب ببرید به آرامی نفس خود را از بینی بیرون دهید تا اینکه تمام نفستان به بیرون رود سپس به بالا بیایید. شما همچنین می توانید نفس خود را از راه دهان به بیرون بدهید اما معمولا دراین شرایط حباب های بزرگ از دهان خارج شده و کار تنفس را دشوار تر می کند.

استفاده از عینک شنا می تواند به شما کمک کند که در زیر آب به راحتی چشمان خود را باز نگه داشته و با وضوح بیشتری دید داشته باشد. 

چه به پشت شناور باشید و یا به جلو می توانید لگد زدن در آب را تمرین کنید. مجددا دستان خود را به لبه استخر بگیرید و در حالی که پاهایتان صاف است شروع به پا زدن کنید پاهایتان باید به صورت شلاقی روی سطح آب ضربه بزند در همین حالت سعی کنید که سر خود را زیر آب ببرید تا به این وضعیت عادت کنید. 

ضربات دوچرخه پا را تمرین کنید دقیقا مانند حالتی که دوچرخه سواری می کنید با کمک کف پاهایتان داخل آب ضربه بزنید تا به سمت روی آب حرکت داشته باشید در این حالت هم باید دستان خود را به لبه استخر نگه دارید.

راه رفتن در آب می تواند به شما در نفس گیری کمک کند و بدون اینکه شنا کنید سر خود را بالا نگه دارید. از دستان خود برای حفظ تعادل استفاده کنید در حالی که ساعد خود را روی آب قرار داده اید یک بازو را در جهت دایره عقربه های ساعت و بازوی دیگر را در خلاف جهت عقربه های ساعت حرکت دهید. زمانی که در زیر آب هستید و می خواهید بالا بیایید از دست های خود استفاده کنید تا خودتان را به سمت بالا حرکت دهید آنها را بالای سر خود نگه دارید و سریع به سمت خود بکشید همزمان پا زدن مثل دوچرخه هم می تواند کمک کننده باشد.

اشتراک گذاری :
نظر شما:

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید.


بیشتر بخوانید: