error: جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیرفعال است
تفریح یاب

طرز تهیه همبرگر حرفه ای

علیرضا نصیری نویسنده: علیرضا نصیری
زمان انتشار: 1399/2/7زمان مطالعه: 5 دقیقه, 38 ثانیه
0 نظر 4366 بازدید
طرز تهیه همبرگر حرفه ای
طرز تهیه همبرگر حرفه ای

همبرگر غذایی پر طرفدار است که در رستوران و فست فود ها با رسپی و سبک های مختلف سرو می شود.

ما در این مقاله سعی کردیم آموزشآموزش یک برگر با جزئیات تمام و نکات مهم برای کیفیت و طعم مناسب را شرح دهیم و امیدواریم مناسب بوده باشد.

شما می توانید آموزش تصویری این مقاله را در پیج اینستاگرام تفریح یاب مشاهده کنید.

@tafrihyab

انواع نان پیتزا را اینجا بشناسید

 

مواد اولیه مورد نیاز برای آماده کردن گوشت برگر 2 نفره به شرح زیر است:

برای مشاهده آموزش این مقاله به صورت تصویری اینجا کلیک کنید.

 

گوشت گوساله 200 گرم (100 گرم قلوه گاه 100 گرم گردن

گوشت قلوه گاه سفت است و بیشتر برای کباب و برگر استفاده می شود همچنین قسمت گردن گوساله دارای بافت لطیف تر و چرب تر است و باعث می شود برگر بعد از پخته شدن خشک نباشد. همچنین گوشت گوساله برخلاف نظرات عموم دارای طبع گرم است اما به علت این که سنگین است و انرژی زیادی برای هضم آن به کار می رود بدن رو به سردی می رود و این هنر آشپز است که با ترکیب ادویه و چاشنی های مناسب این مشکل را برطرف کند.

پیاز 100 گرم

پیاز یکی از طعم دهنده های خوبی که دارای  طبع گرم  خشک است و ترکیب آن با گوشت طعم و عطر بسیار خوبی تشکیل می دهد. همچنین پیاز و گوشت در برگر با نسبت 1 به 2 ترکیب مناسبی تشکیل می دهد به همین علت می گوییم 100 گرم پیاز 200 گرم گوشت.البته 100 گرم پیاز رنده نشده که بعد از رنده شدن و جدا کردن آب آن به کمک پارچه حجم آن کاهش پیدا می کند.

 

پودر فلفل پاپریکا 1 قاشق چای خوری

ادویه پاپریکا دارای ریشه مجارستانی است و در زبان های اروپایی پاپریکا اشاره به فلفل دلمه ای قرمز دارد  و دارای طیف طعمی تند و ملایم و شیرین است و طبعی گرم دارد.

پودر سیر یک قاشق چای خوری 

پودر سیر دارای طبعی گرم است و در گرمی درجه 3 است و با گرمی درجه 4 که باعث سمیت آن می شود 1 درجه فاصله دارد  پس سیر مزاج بسیار گرم دارد و یکی از خوراکی هایی است که برای هیچ کدوم از مزاج ها مضر نیست.

پودر ریشه جوز هندی

پودر ریشه جوز هندی گرم مزاج و خشک است و طعم و عطر بسیار قوی دارد و داخل غذا با مقدار کم و مشخص باید استفاده شود 

همچنین جوز هندی در کنار خاصیت بسیار زیادی که دارد اگر بیش از حد مجاز استفاده شود باعث مسمومیت و توهم می شود 

اما اگر در برگر استفاده کنید طعم و عطر خیلی خوبی تشکیل می دهد.

اویشن یک قاشق چای خوری

آویشن دارای طبع گرم و خشک است استفاده آن در برگر اختیاری است اما استفاده آن در برگر تغییر چشمگیری ایجاد می کند و طعم و عطر خوبی هم دارد.

 

پنیر لبنه یک و نصف قاشق چای خوری

پنیر لبنه دارای چربی 25 درصد است و افزودن آن به برگر بافت لبنی چرب و آبدار تشکیل می دهد و اضافه کردن آن حتما توصیه می شود.

سرکه بالزامیک یک قاشق چایی خوری

سرکه بالزامیک که طرز تهیه آن با بقیه سرکه ها کمی متفاوت تر است دارای طیف طعمی شیرین و تند و تیز و ترش و ملس است و دارای طبع سرد می باشد.

سویا سس یک قاشق چایی خوری

سویا سس طبع گرمی و طعم نمکی دارد و استفاده از آن باعث می شود از نمک کمتری استفاده کنید.

 

موادی که در بالا شرح داده شد می توانند یک هبرگر با طعم به یاد ماندنی و مطلوب را تشکیل بدهند 

 

ابتدا گوشت را با پیازی که با رنده ریز رنده کردید و آب آن را جدا کردید ترکیب کنید. توجه داشته باشید که آب پیاز را به اندازه ای جدا کنید که تفاله پیاز حالت خمیری به خود بگیرید جدا نکردن آب پیاز باعث می شود گوشت برگر کیفیت مطلوبی نداشته باشد و هنگام پختن کیفیت خود را از دست بدهد.

 

حالا ادویه های ذکر شده را به گوشت اضافه کنید.

حالا گوشت را ورز دهید تا مواد ترکیب شود توجه داشته باشید در حدی که ادویه در گوشت پخش شود کافی است و طوری ورز ندهید که اثری از بافت گوشت باقی نماند.

ادویه و چاشنی هایی که در بازار موجود است درجه کیفیت های مختلفی دارند و ممکن است عطر و طعم های قوی و ضعیف داشته باشند به همین علت نمی توان گفت که مثلا برای این اندازه گوشت دقیق چه اندازه از هرکدام استفاده کنید پس شما می توانید برای حل این مشکل بعد از ترکیب چاشنی ها مقدار کمی از گوشت را با بوییدن پختن و چشیدن آن را تست کرد و هرکدام از ادویه هایی که حس کردید کم است را بیشتر اضافه کنید و حجم آن را به تعادل برسانید.

طعم برگر کلاسیک را باید از گوشت آن حس کرد پس با این گمان که آشپزی یعنی هنر ترکیب طعم ها هر طعم دهنده ای که به دستتان رسید به گوشت برگر خود اضافه نکنید شاید طعم خوبی بسازید اما دیگر اثری از یک برگر اصیل و کلاسیک نخواهید داشت پس هنر آشپزی گاهی یعنی خودداری از ترکیب بیش از حد مواد.

شما می توانید با مطالعه مقاله 14 اشتباه رایج هنگام پختن همبرگر بیشتر به نکات مهم تهیه یک برگر مطلوب مسلط شوید.

هنگامی که گوشت برگر خود را با ادویه ها و چاشنی ها ترکیب کردید آن را به دو قرص 100 گرمی تقسیم کنید و با توجه به اندازه نان برگری که دارید آن را پهن کنید. اگر نان مک دونالد دارید قرص گوشت ضخیم تر که باعث می شود بعد از پخت آبدار تر باشد و اگر نان برگر معمولی دارید گوشت پهن تر که باعث می شود برگر شما ترد تر و برشته تر باشد.

گوشت برگر هارا با روغن نسبتا کم و حرارت ملایم سرخ کنید. حرارت مناسب یکی از مهم ترین نکات قابل توجهی است که کیفیت نهایی برگر شمارا مشخص می کند.

در صورت تمایل شما می توانید یک لایه پنیر ورقه ای گودا،چدار،پروسس،پستو،و.. . هرکدام که تمایل دارید هنگامی که برگر شما تقریبا پخته شده است 60 ثانیه قبل از خارج کردن آن از روغن یک ورقه پنیر روی آن قرار دهید تا با حرارت روی گوشت آب شود.

با انواع پنیر اینجا آشنا شوید.

امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما آموزنده و مفید بوده باشد شما می توانید با فالو کردن پیج اینستاگرام ما آموزش های نوشتاری داخل سایت را به صورت تصویری دنبال کنید همچنین فیلم و عکس غذاهایی که پختید را برای ما ارسال کنید تا ما آن را داخل سایت و اینستاگرام خود انتشار کنیم و شمارو تگ کنیم.

آدرس پیج ما در اینستاگرام:

@tafrihyabi

اشتراک گذاری :
نظر شما:

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید.


بیشتر بخوانید:
خوشمزه ترین غذاهای عربی
1398/11/14
غذاهای مدیترانه ای به طعم لذیذ و خوشمزه شان شهرت د ...
بهترین غذاهای ترکیه
1398/11/14
یکی از تفریحاتی که هنگام س ...
غذاهای بومی کردستان
1398/11/6
بعضی از افراد به دلیل عادت های ذائقه ای خاص خود، ن ...
انواع سوپ
1398/11/7
...