error: جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیرفعال است
تفریح یاب

ترفند های کاربردی در طبخ غذا

کیوان رنجبر نویسنده: کیوان رنجبر
زمان انتشار: 1398/11/17زمان مطالعه: 4 دقیقه, 47 ثانیه
0 نظر 737 بازدید
ترفند های کاربردی در طبخ غذا
ترفند های کاربردی در طبخ غذا

ما کارهای عادی و روزمره را همیشه آنطوری انجام می دهیم که بار اول آموخته ایم و هیچوقت به این فکر نمی کنیم که همین کارها را با استفاده از خلاقیتی که داریم می توانیم چقدر ساده تر و با نتیجه مطلوب تر هم انجام دهیم درست به مانند هر چیز دیگری کافی است به انجام کارها از زاویه ای دیگر نگاه کنید.

اگر مشغول طبخ سوپ هستید و متوجه می شوید که نمک آن را زیاد و بیش از حد ریخته اید اولین فکری که به ذهنتان می رسد چیست؟ آیا باید آن را دور ریخت یا می شود به طریقی درستش کرد؟ راه های زیادی برای اصلاح وجود دارد برای مثال می توانید یک توری به همراه کمی غلات را داخل قابلمه سوپ قرار دهید و بجوشانید. توری نمک اضافی را به خود جذب می کند. می تواید یک حبه قند را با قاشق غذا خوری داخل سوپ فرو کنید وقی قند شروع به ذوب شدن کرد قاشق را بردارید و همین فرایند را با حبه قند دیگری تکرار کنید.

اگر می خواهید استیکی نرم و فوق العاده درست کنید قبل از طبخ، گوشت را در سس ماینوز بخیسانید تا حسابی نرم شود.

قبل از سرو یک غذای گرم بشقاب را گرم کنید و قبل از سرو یک غذای سرد آن را خنک کنید. با همین ترفند کوچک می توانید به حفظ طعم قوی و تازگی غذا کمک کنید.

به جای استفاده از وسایل مختلف برای بیرون کشیدن زرده تخم مرغ می توانید با یک بطری پلاستیکی ساده این کار را انجام دهید. کافیست ورودی بطری را روی زرده نگه دارید و با کمی فشار به اطراف بطری و سپس رها کردن زرده را از روی سفیده با داخل بطری بکشید.

بهتر است شیر سرد به پوره سیب زمینی اضافه نکنید. این کار باعث می شود پوره خاکستری شود. اگر شیر را بجوشانید و همانطور داغ به پوره اضافه کنید نتیجه بهتری خواهد داشت.

می توانید با اضافه کردن لیمو، پرتقال، توت و برگ نعناع به حبه های یخ آنها را خوش طعم کنید. اضافه کردن این حبه های یخ به نوشیدنی ها هم ظاهر دلپذیری ایجاد می کند و هم طعم خوبی به نوشیدنی اضافه می کند.

به غیر از ساندویچ راه های زیادی برای غذا درست کردن با نان وجود دارد. یکی از آنها نان پنیری است که غذایی فوق العاده خوشمزه است.

برای نگهداری طولانی تر سبزیجات برای مثال کرفس و بروکلی آنها را در فویل بپیچید.

برای اینکه به پیتزای سرد طعم و بویی تازه بدهید می توانید بجای مایکروفر در یک ماهی تابه گرمش کنید.

برای اینکه اطمینان پیدا کنید چاقو هنگام بریدن از دستتان لیز نمی خورد چند کش پلاستیکی را در چند نقطه دسته چاقو بپیچید.

اگر مایونزتان تمام شده بود اما در یخچال خامه ترش داشتید می توانید به کمک آن به سادگی یک سس شبیه به مایونز درست کنید. تنها کافی است خامه ترش را با زرده تخم مرغ آب پز شده ترکیب کنید و یک قاشق سس خردل به آن اضافه کنید.

پیاز خرد شده را اگر داخل یک ظرف نمک زده شده قرار دهید تازه می ماند. حتی می توانید به آن کمی روغن گیاهی بزنید و داخل یک ظرف دربسته نگهداری کنید.

اگر ظرف هایتان بوی ماهی یا پیاز را در خود نگه داشته است آنها را با آب و سرکه بشوئید و با این کار بوی آنها را از بین ببرید.

برای اینکه خرده های قهوه در انتهای فنجان ظرف بماند یک قاشق چای خوری آب سرد به آن اضافه کنید و نیم دقیقه صبر کنید. سپس قهوه را داخل فنجان بریزید.

می توان نصف قاشق چایخوری نشاسته ذرت را با یک قاشق غذاخوری آرد گندم جایگزین کنید.

یک قاشق غذا خوری گیاهان تازه خرد شده را با یک قاشق چای خوری گیاه خشک جایگزین کنید.

برای خرد کردن میوه های خشک شده ابتدا آنها را به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید سپس با چاقویی که آن را در آب داغ فرو کرده اید میوه ها را خرد کنید.

قبل از جوشاندن تخم مرغ با سوزن یک سوراخ کوچک در پوست آن ایجاد کنید تا پوست آن راحت تر جدا شود.

برای هر یک کیلو گرم برنج خام پنج گرم پودر نعنا خشک را در کیسه ای نازک ریخته و به برنج اضافه کنید تا در آن حشره رشد نکند.

با آب برنج آبکش شده سوپ یا عدسی درست کنید.

هنگام جوشیدن شیر، یک قاشق یا ملاقه در آن قرار دهید تا سر نرود. 

لیموی تازه سفت را به مدت 5 تا 10 دقیقه در آب ولرم قرار دهید تا نرم شود.

کباب کردن برگر کاری است که مردها اغلب انجام می دهند. بنابراین اگر دوست دارید مثلا همبرگر آبدار و خوشمزه ای درست کنید بدد نیست بدانید که با یک تکه یخ کارتان راه می افتد.

برای تازه نگه داشتن موز فقط کافیست دور ساقه آن سلفون بپیچید تا چندین روز بیشتر از حال عادی سالم بماند و سیاه نشود.

برای پوست کندن سیر بدون دردسر، بوته کامل سیر را به مدت 20 ثانیه با بالاترین درجه درون مایکروفر بگذارید. بعد از خارج کردن سیر از دستگاه پوست آن با راحتی جدا می شود.

بهترین راه برای پوست کندن زنجبیل استفاده از یک قاشق است.

ماهی را روی برش های لیمو ترش کباب کنید. . وقتی ماهی را روی گریل می گذارید به سطح آن می چسبد و موقع برداشتن شکل اصلی خود را از دست می دهد. برای پیشگیری از این مساله توصیه می کنیم ماهی خام را روی یک لایه برش لیمو ترش بچینید و سپس گریل کنید. لیموها طعم و عطر خوبی به ماهی می بخشد و مانع از چسبیدن آن به گریل می شود.

اگر یک قطعه سیب داخل جای نگهداری از نان قرار دهید این کار باعث می شود تا نان ها را به صورت تازه تر نگه دارید. 

اشتراک گذاری :
نظر شما:

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید.


بیشتر بخوانید:
انواع آرد و کاربرد آن
1398/11/18
ان آرد از مواد غذایی بسیار مهم محسوب می شود که در ...
مزایای روغن کانولا لادن
1399/2/9
روغن های مختلف با برند های مختلف در بازار وجود دار ...
انواع ادویه
1398/11/15
برای پخت هر غذا در زمان طبخ آن ها از انواع ادویه ه ...
مزایای پنیر موزارلا کاله
1399/2/10
در این مقاله با پنیر موزارلا بیشتر آشنا شوید ...