error: جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیرفعال است
تفریح یاب

مسیر یابی در سفر

کیوان رنجبر نویسنده: کیوان رنجبر
زمان انتشار: 1398/11/20زمان مطالعه: 4 دقیقه, 48 ثانیه
0 نظر 716 بازدید
مسیر یابی در سفر
مسیر یابی در سفر

مسیر یابی یکی از دغدغه های مسافرین و گردشگرانی است که همیشه خواسته آنها سفر به مکان های ناشناخته است. پیش از این با حمل نقشه های کاغذی حجیم و جاگیر برای مسیر یابی به دشواری های سفرها اضافه می شد. اما امروزه اپلیکیشن های موجود بر روی گوشی ها و تبلت ها به خوبی توانسته اند تا این مشکل را حل کنند. در این مقاله قصد داریم تا چند اپلیکیشن کاربردی مسیریابی را برای شما معرفی کنیم. اپلیکیشن هایی که به شما در پیدا کردن مسیر ها و حتی ایستگاه های سوخت رسانی کمک می کنند.

اپلیکیشن پمپ بنزین یاب:

اگر یک بار در سفرهای گذشته خود در شهر نا آشنا بنزین تمام کرده باشید قطعا ارزش این نوع اپلیکیشن را خوب می دانید. اپلیکیشن پمپ بنزین یاب که نرم افزار اختصاصی شرکت پخش فراورده های نفتی است با پوشش دهی مناطق مختلف کشور به رانندگان و گردشگران کمک می کند که ایستگاه های پمپ بنزین،CNG,LPG و حتی نفت گاز را به راحتی پیدا کند.این اپلیکیشن به کمک GPS بطور خودکار موقعیت جغرافیایی شما را شناسایی می کند و با لیست کردن ایستگاه های سوخت رسانی به شما در یافتن موقعیت مناسب کمک می کند. این اپلیکیشن با استفاده از امکان مسیر یابی و با ارائه نقشه راه ایستگاه های مختلف به شما کمک می کند فاصله های خطی و واقعی پمپ بنزین ها را نسبت به موقعیت خود شناسایی کرده و نزدیکترین محل را انتخاب کنید. این اپلیکیشن هم اکنون استان های زیر را در محدوده داخلی تحت پوشش قرار داده است:

آبادان، آذربایجان شرقی، اراک، اردبیل، ارومیه، اصفهان، البرز، اهواز، ایلام، بوشهر، تربت حیدریه، تهران، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زاهدان، زنجان، ساری، سبزوار، شاهرود، فارس، قزوین، قم، لرستان، میاندوآب، هرمزگان، همدان، چابهار، چالوس، چهار محال و بختیاری، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویر احمد، گلستان، گیلان و یزد.

در صورتی که به دنبال اپلیکیشن جایگزین برای پمپ بنزین یاب هستید بد نیست که iBenzin را هم امتحان کنید. این اپلیکیشن هم به شما کمک می کند نزدیکترین پمپ بنزین را نسبت به موقعیت خود یافته و از طریق نقشه مسیر را دنبال کنید.

اپلیکیشن سایجیک Sygic:

 اگر در برنامه های مسیر یابی خود جستجو کنید قطعا به تفاوت اپلیکیشن سایجیک پی خواهید برد. این اپلیکیشن برای هر سه سیستم عامل اندروید، ایو اس و ویندوز در دسترس است. اگر سفر شما نهایتا هفت روز به طول می انجامد می توانید به طور رایگان از این اپلیکیشن بهرمند شوید در غیر اینصورت باید باید نسخه کامل این برنامه را خریداری کنید این اپلیکیشن به صورت آنلاین و آفلاین به کاربران سرویس دهی می کند و چنان با دقت کامل فواصل را محاسبه می کند که می توانید به قدم شمار آن هم اعتماد کنید. با استفاده از قطب نمای این اپلیکیشن می توانید به راحتی جهت ها را نیز شناساییی کنید.

گوگل مپس: این روزها بسیاری از دارندگان گوشی ها و تبلت ها از برنامه گوگل مپس برای جهت یابی و تعیین مسیر به طور مرتب و روزانه استفاده می کنند. این موضوع کاملا طبیعی است چرا که این نقشه بهترین ابزار در دسترس برای کاربران اندورید و ایو اس می باشد. نقشه های این برنامه هر روز بهینه سازی می شوند و بسیاری از کاربران نمی دانند که تعداد متعددی ویژگی های پیش رفته و میان بر در این برنامه وجود دارد. مدت هاست که شرکت گوگل امکان نمایش ترافیک را به کاربران گوگل مپس داده تا بتوانند ترافیک لحظه ای خیابان های شهر را روئیت کنند اما برای ایرانی ها این امکان وجود نداشت تا اینکه از چند ماه پیش این قابلیت برای پایتخت نشینان و ساکنین برخی دیگر از شهرهای ایران فراهم شد. گوگل مپس در آخرین بروز رسانی خود در کنار جستجوی آنلاین امکان جستجوی آفلاین را نیز در اختیار کاربران خود در سرتاسر دنیا قرار داده است.

هیر مپس HERE Maps: 

با اینکه بخش گوشی های مبایل نوکیا به وسیله مایکروسافت خریداری شده ولی هنوز این شرکت سرویس های متعددی را ارائه می دهد که سرویس های مکان یابی و ناوبری جزء محبوب ترین آها محسوب می شوند. این سرویس ها در قالب برنامه ای تحت عنوان HERE عرضه شده اند. این برنامه رایگان و بدن هیچگونه تبلیغات داخلی است و با دانلود نقشه کشور مورد نظر می توان بدون اینترنت از این برنامه استفاده کرد. نقشه کامل ایران در این برنامه با حجمی در حدود 150 مگابایت قابلیت دانلود دارد. 

اگر هیچکدام از اپلیکیشن های بالا شما را راضی نمی کند و به دنبال یک اپلیکیشن تماما فارسی هستید بد نیست اپلیکیشن مسیر یاب و آدرس یاب رهاد را هم امتحان کنید. این اپلیکیشن تقریبا مشابه گوگل مپس عمل می کند با این تفاوت که در قسمت مسیر یابی همه راهنمایی ها را به زبان فارسی انجام می دهد.

رهاد: 

امکان دانلود نقشه ها و ذخیره سازی مسیر ها هم در این اپلیکیشن وجود دارد. این اپلیکیشن با گرفتن آدرس از شما، مسیر را در نقشه به شما نشان خواهد داد از امکانات این اپلیکیشن ذخیره آدرس ها و مکانهای شخصی شما برای مراجعات بعدی می باشد.

ویزWaze:

 این برنامه از برنامه های مورد علاقه رانندگان تاکسی است که همیشه یک یا دو راه میانبر برای فرار از ترافیک را شناسایی می کند. این اپلیکیشن یک برنامه مسیر یاب است که با استفاده از جی پی اس اطلاعات ترافیک مسیر را به دقیق ترین و به روزترین شکل ممکن در اختیار رانندگان می گذارد. نحوه عملکرد این برنامه مانند گوگل مپس می باشد. اگر شما در حال مسیر یابی در یک شهر نا آشنا هستید و مطمئن نیستید که مرکز اصلی ترافیک کجا می باشد این برنامه حتما به کمک شما می آید و بهترین راهکار برای رهایی از گرفتار شدن در ترافیک های سنگین شهری  را به شما ارائه می کند.

اشتراک گذاری :
نظر شما:

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید.


بیشتر بخوانید:
ترفند های نگهداری مواد غذایی در سفر
1398/11/15
روش های نگهداری مواد غذایی بنیادی و قابل فساد در س ...
مناسب ترین غذاها در سفر
1398/10/21
می توان گفت یکی از مهم ترین مواردی که در سفر باید ...
چگونه احساس گرسنگی را در سفر کاهش دهیم؟
1398/11/30
چگونه حس گرسنگی خود را در ...