error: جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیرفعال است
تفریح یاب

شاتل سواری چیست؟

ناهید لطفی نویسنده: ناهید لطفی
زمان انتشار: 1398/11/13زمان مطالعه: 4 دقیقه, 10 ثانیه
0 نظر 6422 بازدید
شاتل سواری چیست؟
شاتل سواری چیست؟

جزیره کیش یکی از بهترین و مفرح ترین شهرهای گردشگری ایران می باشد که امروزه با توجه به تنوع بسیار زیاد در اماکن تفریحی، بازی و سرگرمی های نشاط مورد استقبال توریست ها قرار گرفته است. سواحل کیش یکی از محبوب ترین مکان های جزیره می باشد. در این جزیره زیبا امکان پرداختن به تعداد زیادی از ورزش های آبی هیجان انگیز و مفرح وجود دارد که شاتل و بنانا کیش از تفریحات نشاط آور و مهیج است که همه ی افراد با هر رنج سنی علاقه به استفاده از این بازی آبی را دارند.

شاتل سواری یا تیوپ سواری یکی از هیجان انگیزترین تفریحات دریایی است. اگر می خواهید بدانید شاتل چیست؟ هیجان شاتل سواری چیست؟ 
شاتل
 یک نوع تیوپ بادی بزرگ است که به صورت تکی یا چند نفره می توانند بر روی آن سوار شوند و به کمک یک قایق در آب کشیده می شوند. شاتل ها به وسیله طناب به قایق هایی تندرو متصل هستند و به دل آب می زنند. هرچه سرعت قایق بیشتر باشد این تیوپ بادی در آب تکان های بیشتری می خورد و هیجان و لذت بیشتری را افراد تجیربه می کنند. آن هایی که طالب بالا رفتن آدرنالین خون هستند حتما شاتل سواری را امتحان کنند. چون معلوم نیست وقتی سوار شاتل می شوند سرعت قایق تا چه اندازه زیاد می شود؛ حتی ممکن است در هنگام دور زدن قایق در آب سقوط کنند. البته  جای نگرانی نیست زیرا که تمام مسائل ایمنی رعایت می شود و همگی قبل از سوار شدن به شاتل جلیقه پوشیده اند. البته که این سقوط کردن ها برنامه ریزی شده است و بخش مهمی از هیجان شاتل سواری همین افتادن در آب است. ناخدای قایق تندرو، عمدا در هنگام دور زدن، افراد را درون آب می اندازد .

 


برای شاتل سواری تنها کافی است بلیط بگیرید و جلیقه نجات و کلاه ایمنی بپوشید. بعد از آن خودتان تصمیم می گیرید که انتظار یک شاتل سواری آرام را دارید یا می خواهید با سرعت حرکت کرده و به طور ناگهانی در دریای مرجانی از روی قایق غوطه ور شوید. اگر ماهیچه های قوی داشته باشید و مقاومت زیادی کنید به این راحتی ها ناخدا نمی تواند شما را در آب پرت کنند و اینجاست که شاتل سواری  به یک چالش هیجان انگیز  تبدیل می شود. خبر خوش اینکه این تفریح را خانم ها و آقایان به همراه هم می توانند در ایران داشته باشند.

یک مدل دیگر از شاتل سواری، با عنوان بانانا سواری شناخته شده است. در این مدل، به جای یک تیوب، از یک وسیله بادی شبیه به موز غول پیکر استفاده می شود که افراد بر روی آن می نشینند و پاهای خود را در دو طرف آن قرار می دهند. البته در این مدل از شاتل سواری نیز به پاها و عضله های قوی نیاز هست تا بتوانید خود را بر روی بانانا نگه دارید.

 

کم ترین تعداد نفرات برای پرداختن به شاتل و بنانا کیش 1 نفر بوده و حداکثر تعداد نفرات هفت نفر می باشد. لازم به ذکر است که بگوییم با بالا رفتن تعداد نفراتی که بر روی تیوپ می نشینند، هیجان بازی نیز کم تر می شود و هر چه تعداد نفرات کم تر باشد هیجان بیش تری را می توانید در شاتل و بنانا کیش تجربه کنید.


البته باید گفت که شاتل سواری علاوه بریک تفریح هیجان انگیز، ورزش هم به حساب می آید زیرا در هنگام کشیده شدن توسط قایق و حرکت های ناگهانی بر روی سطح آب و پیچش های قایق، باید این توان را داشته باشید که با نیروی که از طرف آب به شما وارد می شود مقابله کنید و در واقع باید عضلات قوی داشته باشید تا خود را بر روی تیوب نگه دارید در غیر این صورت به درون آب پرت خواهید شد. بهتر است افرادی که از لحاظ جسمی ضعیف هستند، در صورت انتخاب شاتل سواری از ناخدای قایق درخواست یک شاتل سواری آرام را داشته باشند زیرا ممکن است برای آن ها سخت باشد. تیوب‌های تنروی شاتل و بنانا زیرمجموعه‌ی ورزش‌های water tubing هستند.

 

سواحلی که در کیش می توانید در آن شاتل و بنانا را تجربه کنید عبارت اند از:

ساحل سیمرغ: این ساحل شنی دید بسیار زیبایی از دریا را در اختیار گردشگران کیش قرار می دهد.

ساحل مرجان: ساحل مرجان یکی از زیباترین ساحل جزیره کیش می باشد که می توانید در آن شاتل و بنانا کیش را تجربه کنید.

اسکله تفریحی: این اسکله دارای موقعیت مکانی بسیار مناسبی است که گردشگران در آن به راحتی می توانند به آن جا بروند و در آن از بازی های آبی جذاب بهره ببرند.

اسکله دامون: این اسکله یکی دیگر از مکان هایی است که شما در آن می توانید شاتل و بنانا کیش راتجربه کنید و لحظات خاطره انگیزی را برای خود به وجود بیاورید. 

سایت تفریح یاب به شما پیشنهاد می دهد تا مقالات زیر را مطالعه کنید:

تفریحات ساحلی قشم

اصول غار نوردی

پاراگلایدر سواری

لوازم حرفه ای غواصی

 

اشتراک گذاری :
نظر شما:

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید.


بیشتر بخوانید:
انواع تفریحات ساحلی
1398/11/6
در این مقاله تفریحات ساحلی معرفی شده اند که به تفر ...
اصول غار نوردی
1398/11/4
غار نوردی امروز به یکی از ...
سفر تنها با یک کوله
1398/10/11
زمانی که تصمیم به سفر کردن ...
انواع ویزاها
1398/10/21
توجه داشته باشید که ویزا ه ...
امنیت در سفر
1398/11/8
ایجاد امنیت در سفر یکی از دغدغه های اصلی هر مسافری ...